Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Tuleeko siitä vikakoodia?

    Comment


    • #32
      Laitetaan nyt tähän kun ei tosiaan käynnisty. Pari päivää nyt ihmetellyt mistä johtuu.

      Ensiksi tuli mieleen bensapumppu (044) kun ei kuulunut ääntä kun laittoi virrat päälle. Vaihdoin samalla bensansuotimen kun löyty hyllystä. Bensaa tuli bensakiskolle asti mutta ei pitänyt painetta.
      Yritetty ohittaa bensapumpun rele -> pumppu lähtee päälle ja painettakin tuntuu taas olevan mutta kone ei käynnisty.
      Virtaa tulee pumpulle koko ajan sen 1.6v ja käynnistäessä 11-12v. Rele tuntuisi toimivan?

      Vikakoodit otettu mutta sitä ennen tuli starttailtua ilman relettä että onko tullut siitä?

      17645/P1237 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30): Open Circuit

      17648/P1240 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33): Open Circuit

      17647/P1239 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32): Open Circuit
      P1239 - 35-10 - - - Intermittent

      17650/P1242 - Fuel Injector for Cylinder 6 (N84): Open Circuit

      17833 Evap Purge Valve (N80): Short to ground P1425 - 35-00

      17938 - Camshaft Timing Adjustment: Short to Ground
      P1530 - 35-10 - - - Intermittent

      17649/P1241 - Fuel Injector for Cylinder 5 (N83): Open Circuit

      17955/P1547/005447 - Boost Pressure Controle Valve (N75): Short to Ground

      17646/P1238 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31): Open Circuit
      P1238 - 35-10 - - - Intermittent

      17908 - Fuel Pump Relay (J17): Electrical Malfunction
      P1500 - 35-00 - -

      Koodit nollattu ja ei tullut takaisin ainakaan starttauksen aikana (rele kiinni).
      Onko ehdotuksia mitä testailis seuraavaksi tai saa viankin heti ilmoittaa.

      Comment


        #33
        Kyllä nuo koodit on tulleet releen puutteesta.

        Comment


          #34
          Onko tuo millaisessa tilanteessa tullut vika päälle ?

          Comment


          • #35
            Kaksi päivää seisoi pihalla kun rengas puhkesi. Renkaan vaihdon jälkeen ei lähtenyt käyntiin.
            Eli eipä mitään tilannetta ollut.

            Comment


              #36
              Eli ilmeisesti pyörintänopeustieto tulee koska pumppu pyörii. Joko sulla on puolakonversio tehty ? Jakopään kunto ?

              Comment


              • #37
                Puolakonversiota ei ole vielä tehty. Jakopään kunnosta ei ole tietoa.

                Comment


                • #38
                  Ootko tulppia kattonu onko kuivat?

                  Comment


                  • #39
                    Ei ole tullut katsottua. Pitää tarkistaa.

                    Märät on ja kipinää antaa.
                    Ei kyllä heittänyt polttoainetta ulos tulpan reiästä.
                    Viimeksi muokannut J.Paavi; 1.4.2013, 10:20. Perustelu: vastaus

                    Comment


                    • #40
                      Polttoainekiskolle asti tulee bensaa.
                      Mites käynnistyksenesto voiko se temppuilla noin?

                      Comment


                        #41
                        Jos tuntuu, että auto startatessa jo melkein hörähtää käyntiin mutta kuitenkin sammuu niin voi olla ajonesto. Mutta jos tulpat on märät niin kuivaa/vaihda ne. Miten katoit, että kipinää tulee ja onko riittävä? Sytkävahvareita vaihdettu?

                        Comment


                        • #42
                          Kyllä mulla ajoneston blokatessa auto kävi pari kolme sekuntia ja sammu sit. Ja siitä jäi vikakoodi muistiin.

                          Comment


                          • #43
                            Kipinän testasin niin, että puola ja tulppa irti ja koneen päälle makaamaan. Hyvä kipinä tuli.
                            Engine ei anna vikakoodia mutta ajonestoa en katsonut. Ainakin avaimen kuva häviää mittaristosta.
                            Viäläkin veikkaan että ei saa bensaa mutta en tiiä sitten.

                            Comment


                              #44
                              Onko lastutettu? Chipin kontaktihäiriö?, yleinen varsinkin jos on adapteri. Silloin starttaa, mutta ei käynnisty. Ja saattaa tulla ihan yhtäkkiä.

                              Comment


                              • #45
                                On lastutettu (Viper). Avasin jo ecu boxin ja kattelin chippiä näytti olevan ihan hyvin kiinni.

                                Comment


                                  #46
                                  Sillon ei yleensä saa ecuun yhteyttä, jos on kyseessä chipin kontaktihäiriö.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Ok ecuun saa kyllä yhteyden.

                                    Comment


                                      #48
                                      suosittelen vielä ottamaan chipin irti ja takas, lähtee sitten käyntiin. Lyödäänkö vetoa:)

                                      Comment


                                      • #49
                                        Testattu ei auttanut. Oli koko ecu kädessä ja kattelin sitä liitosta ja nappasin samalla chipin irti ja laitoin takasin.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Voisiko kyseessä olla polttoaineenpainesäädin (fuel pressure regulator)?
                                          Alkuperäinen tuossa on kiinni jos ei pidä painetta yllä tarpeeksi.

                                          Comment


                                            #51
                                            Bensa loppu? Ruikkaa sinne starttiapua niin ainakin tietää onko bensa vai sytkäongelma. Hörähtää/ei hörähdä.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Bensaa on ja tulee bensakiskolle asti. Kipinää tulee ainakin kuljettajan puolelle keskelle.
                                              Kun tulppa irti niin pitäisihän sen heittää bensaa ulos?

                                              Comment


                                                #53
                                                Mites maffin piuha irti?

                                                Vauhtipyörän asentotunnistin tai sen liitin. Sinne pääsee paisarin ja pakosarjan välistä tai alakautta. Jos se signaali pätkii.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Jos asentotunnistin ei antais signaalia, niin ei kai se antas kipinää?

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Vika löytyi.

                                                    Märät tulpat. Kuivas pelkääjän puolen tulpat niin lähti käyntiin.

                                                    Kiitos Janille, että jaksoit tulla paikalle ihmettelemään.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Kävi tänään niin, että tankkauksen jälkeen Audi (S4 B5 facelift, Viper-softa salauskannalla) ei käynnistynyt. Pyöritti startilla napakasti, mutta ei inahdustakaan. Pari tuntia siitä hinausta suunnitellessa hieman yskien alkoi toimia taas normaalisti.
                                                      Kotiin päästyäni tutkin vikakoodit VCDS:
                                                      Moottori ok
                                                      Mittaristossa (17) oli 01177 - Engine Control Unit
                                                      49-00 - No Communications
                                                      Koodi nollautuu, mutta virtoja käyttäessä saattaa uusia. Moottori käynnistyy nyt hyvin.

                                                      Mainittakoon vielä, että seurattaessa mootorin kanavaa 6 G42 näyttää imuilman lämpötilaksi 945 "C

                                                      Otin ecun pöydälle. Juotokset näyttävät olevan silmämääräisesti ok.

                                                      Kysymys kuuluu: Olisikohan kyseessä ollut vain tulppien kastuminen (Tankkausta edeltävästi lyhyt ajo, muttei täysin kylmällä moottorilla)
                                                      Vai onko syytä epäillä, että hinurille soiteltava uudestaan?

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Suattaapi olla vaikka kontaktihäiriötä chipillä.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Sitä mietinkin. Kysymys lähinnä siitä, onko oletettavissa, että ko. koodi on yhteydessä toimintahäiriöön vai onko muita syitä koodin ilmenemiselle/käynnistymättömyydelle?

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Jos ECU pimeä, niin tulee tuo koodi.
                                                            90% varmasti salauskannan kontaktihäiriö. Jo kuudes tietämäni foorumilainen jolla vastaava ongelma.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Chipin ja alustan välillä vai alustan ja piirilevyn välillä?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X