Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Voi olla kumpi vaan.
    Yhessä tapauksessa oli jäänyt kannan ja chipin väliin niin pieni pahvin kuitu, ettei silmällä nähnyt. Mikroskoopilla löysin kontaktin päältä.
    Useimmiten ei edes mikroskoopilla löydä kontaktiongelmaa. Voi meinaan olla ihan hapettumaa.

    Juotokset näyttävät olevan silmämääräisesti ok.
    Tämäkin on vähän sama kun kattelis kiikareilla Marsiin, eli näät, että se on siellä, mutta sen kummempaa analyysiä en paljaalla silmällä tekisi. Eli hyvin voi juotoksetkin olla antautuneet, mutta luultavimmin jousikontaktit kannassa.

    Comment


      #62
      Mikä on paras ratkaisu? Ostaa uusi vakio ecu ja pyytää Viperiltä siihen softan koodaus ilman juotoksia/salauskantaa vai jotain muuta?

      Comment


        #63
        Samaa olen miettinyt, sen verran vituttaa tuo salauskanta. Toki ymmärrän Viperin syyn käyttää kantaa, mutta se ei vaan yksinkertaisesti toimi, ainakaan täällä suomen talvessa.
        Kannattaa reklamoida jokatapauksessa, niin se saa vähintäänkin tilastoa tuosta ongelmasta.

        Comment


          #64
          Kiitoksia ajatuksista. Täytyy laitella hänelle postia. Näkyikö mikroskoopilla mitään hapettumia yms.?

          Comment


            #65
            Tasainen oksidikerros ei näy mikroskoopilla.
            Muistipiirin jalat on tinapinnoitetut ja ne ei ole tarkoitettu väliaikaiseen jousikontaktiin. Tinaus hapettuu ja sen takia esim. elektroniikan komponentit tehtaalta lähtiessään kuivataan ja vakumoidaan ja niillä on tietty aika jolloin ne voidaan asentaa piirikortille ilman uutta kuivausta. Tuollainen kanta ei todellakaan ole tarkoitettu suomen talveen.

            Comment


              #66
              Viper ei varmasti halua laittaa salaamatonta softaa ECUun. Se on aika tarkka siitä, meinasi jo suuttua mulle kun kysyin että miten suuttimet skaalataan kun olisin itse halunnut tehdä pelkän "siirtosoftan".

              Comment


                #67
                Onhan se laittanut salaamattomia OBD:n kautta niille, jotka ei halunnut ite säätää ohjelmointilaitteella. Olettaa varmasti, että softan kopsaamisen vaara on pienempi niillä, jotka ei halua harrastaa chipin ohjelmointia.

                Comment


                  #68
                  Niinhän se tosiaan kyllä teki silloin kesällä. No, kysyminen ei maksa mitään :) Liekö se sitten pystyy laittamaan sinne lukueston jos flashaa tavallisesti.

                  Comment


                    #69
                    Mulle se olis laittanut salaamattomana tulemaan kun vannoin aikuisten oikeesti kautta kiven ja kannon ja heitin vielä kärrynpyörääkin sille.

                    Tootesin ettei maksa vaivaa ja vaihdoin koodaajaa. Kaupan päälle sain multimapit, launch controllit, hard cutit yms... herkut mistä moni koodaajista vielä unelmoi.
                    Lisäksi mulla on samassa chipissa bensalle ja e85:lle ohjelmat jotka ei nyt ihan kivuttomasti menneet naitattaa keskenään. Sekin vaati opettelua koodaajalta.

                    Ymmärrän Viperin kannas hyvinkin ettei suojaamattomia tee mutta jos ei kerta toimi niin kannattaa etsiä joku muu.

                    Comment


                      #70
                      Juu tuo salauskanta on heikko lenkki, itselläkin pätkinyt. Varsinki se irtonainen osuus eli mikä painetaan ecuun kolvattuun jalkaan, on tarkka ettei nouse milliäkään. Mä olen kuumaliimaillut paketin aika liikkumattomaksi ja toimii sillä.

                      Nuo kaikki mainitut herkut saa täältäkin, tosin itse en halunnut flattejä tai cutteja.

                      Asiakaspalvelu toimii, taas väännetään mullekin muutossoftaa ja uutta tulee jatkuvasti, kunhan kerkiäisi ajamaan.. Tähän mennessä ei ole mennyt fyrkkaa lisämuutoksiinkaan.

                      Comment


                        #71
                        Joko Viperiltä saa E85 ja bensa ohjelmat samaan lastuun?
                        Niinhän se munki koodaaja luuli osaavansa mutta harjoitteluksi meni ensiksi. Ei ollutkaan ihan yksinkertaista.

                        Comment


                          #72
                          Näin ymmärsin mutta ei ole tarvetta mulla vielä tuohon. Voihan tuokin multimappi säätämiseksi mennä toki, ei tiedä ennen kuin kokeilee :)

                          Comment


                          • #73
                            Näitä multi mappeja ei taida saada vaijerikaasulliseen? :) Onko kellää tota ns antilag modia? Kuulemma nopeuttaa menoa jonkin verran, mitä ulkomailta kuullu juttua. tosin huhut voi olla aina huhuja :)

                            Comment


                              #74
                              Nonni. Otin chipin irti ja laitoin takaisin. Nyt ei löydä moottori-modulia. Eli taitaa mennä ECU-ostoksiksi..

                              Comment


                                #75
                                Eiköhän tuon saa ehjättyä, kun pyydät Richiltä uuden salauskannan ja lähetät amalinille hoitoon. Toki toisenkin ecun osto voi olla perusteltua, että voi pitää varalla hanskiksessa, jos uudestaan hajoaa. :)

                                Tuolla kanssa keskustelua asiasta: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=119287
                                Viimeksi muokannut janhe; 2.3.2014, 18:28.

                                Comment


                                  #76
                                  No nyt sain yhteyden moottoriin, mutta 01177 tulee takaisin.

                                  Hieman tuo syö käyttöarvoa autolta, kun ei tiedä, milloin jättää taipaleelle.. :)
                                  (Olenkohan tottunut jo liikaa siihen, että S4 vaatii vain pääasiallisesti määräaikaishuoltoja)
                                  Mielummin ilman ko. salauskantaa.

                                  Paljonko tuollainen 8d0907551d ecu maksaa ja mikä sen korvaava osanumero on?

                                  Kiitoksia vastauksista.
                                  Mieluusti vielä kuulen ideoita tämän asian ratkaisemiseksi. En näe syytä uudelle softaajalle, koska nykyinen ohjelma on juuri passeli käyttööni ja sitäpaitsi jo kerran ostettu.

                                  Comment


                                    #77
                                    Näyttäshän tuohon menevän vielä lisääkin osaa jos ecua oot ostelemassa ihan varaosiksi.
                                    Muuten ymmärrän ettei ole vaihtotarvetta.

                                    Comment


                                      #78
                                      Esim eBaysta löytyy: http://www.ebay.de/itm/380765359845 Sen varmaankin voi korvata suurinpiirtein kaikilla ME7.1 bokseilla missä on megan muisti. Eli nyrkkisääntönä kaikki 551x purkit, mutta ei C. Tässä on osittain mutua, eli voin puhua osittain potaskaa :)

                                      Kokeile vielä putsata kontaktilcleanerilla pinnat josko auttaisi.

                                      Comment


                                        #79
                                        Käsittelin pintoja CRC kontakticleanerilla. Ei vaikutusta vikaan. Koodi 01177 tule, nollautuu hetkeksi, mutta käyttäessä virrat pois ja päälle koodi palaa.

                                        Koomista tuossa on se, että että herkästi kadottaa moottorin tuolta VCDS:stä. Eli pienestä on kiinni muutenkin kontaktien osalta. Ottaa chipin irti ja laittaa uudestaan, niin löytää moottorin jälleen.
                                        Yritän tässä päästä ratkaisuun ilman salauskantachippiä : )

                                        Comment


                                          #80
                                          Nyt on uusi ECU vanhalla ohjelmalla. Auto lähtee käyntiin. Saa nähdä, jättääkö tielle. Koodi 01177 palaa vastaavasti, kuin ennen. Koodi on nollattavissa, mutta palaa virrat pois käyttäessä. Onkohan tuolla koodilla mitään virkaa koko auton sammumisessa???

                                          Comment


                                            #81
                                            Onko vielä salauskannalla?

                                            Comment


                                              #82
                                              Pitäisi olla ilman. Murikka on tarrasinetöity. En uskalla avata, kun en vielä tuota omista..
                                              Koodi ei siis tule ajossa. Se ilmestyy sinne säännönmukaisesti virrat sammuttaessa ja palauttaessa, mutta koodi ei ollessaan estä käynnistymistä.
                                              Mittaristovika? Vai Ecun häiriö? Onko 01177 sattumaa, jolla ei vaikutusta ongelmaan. Oliko salauskannan omistavilla Audisteilla auto ilman vikakoodeja, siis niillä, joilla auto ei käynnistynyt?

                                              Comment


                                                #83
                                                Tuli koodi, kun ecu oli pimeenä.

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Nyt on ajettu toisella ECU:lla n. 150 km. Käynnistysongelma esiintyi pari kertaa. Nyt kuitenkin tilanteeseen liittyi selkeästi lämmin moottori. Pidemmällä startilla auto kuitenkin käynnistyi.
                                                  Saakohan liikaa bensiiniä? Engine coolant temp näyttää vaihtelevia lämpötiloja measure blockissa ja jatkuvasti n. 20 astetta liian vähän(~70). Lisäksi ennen starttia huomasin, että ruudulla vilahti myös -40 astetta.
                                                  Nyt vaikuttaa, että koodi 01177 ei aiheuta vikoja, eikä ECUssa ole ongelmaa. Seuraavaksi vaihdan lämpötila-anturin..
                                                  Viimeksi muokannut HarrastajaJT; 9.3.2014, 17:50. Perustelu: kirjoitusvirhe

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Mitenkäs kun lukaisin muutamaan kertaan vikakoodeja, vcds ei löydä 1 kanavalta mitään tietoa koskien moottoria? Ongelmana on kun auto ei lähde käyntiin noin kuukauden remontin jälkeen ja chippikin on käytetty irti. Boksina on tuo 551C ABT: lastulla ja pikakannalla.
                                                    Viimeksi muokannut Joksa_; 15.3.2014, 11:55.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Samaa oli täälläkin seisottamisen jälkeen. Eli ei yhteyttä moottoriin ja ei lähde käyntiin. Korjautui juotoksien korjailulla joksikin aikaa, mutta vika uusiutui. Ostin sitten käytetyn 551D boksin ja nyt on toiminut hyvin. Auto oli oikeastaan koko seisonnan ajan sisätiloissa.

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Pitänee metsästää tuollainen 551D boksi sitten jostakin tilalle.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Jatketaanpas tähän ketjuun kun liippaa sen verta läheltä. Eli tuossa tallissa seisoo yksi mysteerinen käynnistys vikainen b5 S4, ei oma siis. Kaveri sen tuossa loppukesästä osti ja oli toimintakuntoinen softa puolta lukuun ottamatta. Lisäksi myyjän mukaan toisinaan joutuu sahaamaan pitempään kun bensapumpusta uupuu takaiskuventtiili.

                                                          Nyt sitten syksyn aikana auto jätti silloin tällöin käynnistymättä/ käynnistyi vasta monen starttaus kerran jälkeen. Syksyn aikana myös auton ohjelmointi on laitettu kuntoon (Unicorn).

                                                          Vast ikään auto sitten jätti käynnistymättä kokonaan. Silloin omistaja on kokeillut vaihtaa uudet tulpat ja käynnistää apuvirralla mutta ei ole lähtenyt käyntiin.

                                                          Nyt sitten kun autoa alettiin tässä minun tallisa kattomaan niin saatiin vikakoodia kampiakselinanturista joka sitten vaihdettiin uuteen, ei auttanut.

                                                          Vikakoodeja tuli myös puolilta joten niiden johdotukset tarkistettiin/uusittiin osittain. Autoon siis edellisen omistajan toimesta tehty tsfi puolakonversio. Ei enää vikakoodeja puolilta.

                                                          Lisäksi tarkastettiin eculle tuleva johtosarja että on kunnossa, sieltä korjattiin k-linjan liitokset.

                                                          Tilanne on nyt se että auto ei lähde avaimellä käyntiin, starttaa iloisesti mutta ei käynnisty. Vetämällä taas auto hörähtää heti käyntiin ja käy hyvin ja pirteästi. Sitten kun auton sammuttaa niin se joko A: lähtee 1.kerran avaimesta käyntiin ja toisella kertaa ei. tai B: ei lähde käyntiin enään avaimesta.

                                                          -Bensapumppu pyörii startatessa, bensaa tulee sylinteriin asti, paine on vielä mittaamatta.
                                                          -Kipinä tulee mutta on silminnähden heikko.
                                                          -Puolille tulee jatkuva virta, sekä startatessa myös sytysvirta.
                                                          -Jako on kunnossa
                                                          -Virtalukon pohja vaihdettu
                                                          -Ajonesto ohitettu
                                                          -Kokeiltu toisella ECUlla: sama tilanne
                                                          -bensa pumpun rele toimii
                                                          -Load Reduction rele toimii
                                                          -Akku on ehjä sekä on kokeiltu toisella akulla

                                                          Minä käsittäisin tilanteen nyt niin että jostain syystä puolille ei tule kunnon jännitettä startatessa(huono kipinä), kun taas autoa vetäessä jännite on korkeampi kun starttaus ei sitä syö.

                                                          Puristus paineet on vielä mittaamatta.

                                                          Ois taas viinapullovisaa kerrakseen, miten ne omituiset viat kulkeutuu aina tähän pihaan ;)?
                                                          Tulisko jollain jotain mieleen, tai onko jollain ollut vastaavaa?

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Onko orkkis johtosarjaa ja vahvareita, joita voisi kokeilla tfsi:n tilalla?

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Mahdollisesti voi olla mutta ei vielä olla alettu siihen hommaan mutta sama kävi itelläkin mielessä kun on käynyt kuumana tuo kone niin voi olla johdot haurastunu.

                                                              Kävi myös mielessä että vetäis kokonaan uudet piuhat puolille ecu kotelolta asti. Mutta se taitaa olla isompi työmaa. Toki vois myös kokeilla vetää puolille jatkuvan virran suoraan akulta?
                                                              Viimeksi muokannut Jaski; 27.1.2016, 16:38.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X