Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ 44 startti ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Typ 44 startti ongelma

    Vanha kauppakassi on oikutellut muutaman viikon ja epäilin josko startin hiilet olisivat olleet loppu. Aukaisin startin tänään ja hiilet olivat ihan ok mutta muuten vaikutti kulahtaneelta. Putsauksen jälkeen lähti ihan iloisesti käyntiin muutaman kerran ja sitten taas vaikeasti. Onko ideoita mistä uusi startti nopeasti ? Motonet:n varasto näyttää nollaa. Päivän puusilmä kysymys:) ? Mistä tiedän onko ko. vehkeessä startissa alennusvaihde vai ei ?

  • #2
    Hölmönä kysyn: Mikä ihmeen alennusvaihde? Kysy lähimmästä autosähköliikkeestä uutta / peruskorjattua, koska vanha ( ellei aikaisemmin vaihdettu uuteen) on kaput.

    Comment


    • #3
      Alennusvaihteellisen erottaa moottorin rungon halkaisijasta. Sellainen missä sitä ei ole, on noin 9-10cm paksu ja alennusvaihteellisen paksuus n. 6-7cm. Sisällä on muistaakseni samantyyppinen
      vaihteisto kuin porakoneissa. Alennusvaihteellinen käy paksumman tilalle, toisinpäin muuten, mutta yleensä tila on rajallinen.

      Comment


      • #4
        Saabikas,
        Koetappas Pukinmäen Essoa. Laaja valikoima latureita ja startteja varaosineen.
        Mikä parasta, avoinna myöhään sekä myös viikonloppuisin.

        Comment


        • #5
          Mun käsittääkseni 44:sen vitoskoneissa on aina alennusvaihteellinen startti. Kannattaa kuitenkin varmistaa startin tyyppi, ennenkuin eurot vaihtaa omistajaa.

          Jorma: Alennusvaihde meinaa sitä, että startissa on "vaihteisto", joka aikaansaa sen, että startin vauhtipyörää pyörittävä hammaspyörä pyörii eri nopeudella, kuin itse starttimoottori. Näin saadaan sitä kuuluisaa vääntömomenttia startille eli startti jaksaa helpommin pyörittää konetta.

          Comment


          • #6
            Mulle vaihdettiin juuri Ässään startti, hain vaihtolaitten VW-auton tiskiltä hintaan satakakskymppiä. Ässän osaksi halpa kuin sikari. Tosin lienee sama kilke kuin muissakin vitoskoneissa kuten mainittu, joka laskenee hintaa?

            Comment


            • #7
              Startin pään kupin kevyt puristaminen reunoista kasaan auttaa kosketushäiriöön, mikäli kyse on juuri pään kosketushäiriöstä. Kuppiin naputtelu tai painaminen startatessa paljastaa onko kyse pään maadoituskatkoksesta. Kuppi on vain päässyt levähtämään liian väljäksi.

              Tosin en tiedä yhtään millaisesta viasta tässä topikissa oli kyse, mutta itselläni reistaili pitkään juuri tuon takia.

              Comment


              • #8
                Vanhemmissa -84/85 vehkeissä on iso mokkula.

                Comment


                  #9
                  Jep, sen verran selvisi, että kyseessä vanha malli ilman al.vaihdetta ( WC-koneella ) Auto on ensimmäisiä Suomeen tulleita 44:a tolla tekniikalla. Onko kellään tietoa siitä, että käykö se uudempi startti suoraan tuohon vanhan paikalle ( alennusvaihteellinen ? )

                  Comment


                  • #10
                    Ellen aivan väärin muista niin vissiin 2 eri hammasmäärää starttikehällä vitoskoneissa on ollut käytössä. En tiedä vaikuttaako starttien yhteensopivuuteen eikä asiasta muutenkaan varma. Muistikuva vain vanhoista keskusteluista.

                    Comment

                    Working...
                    X