Ei vieläkään ole vikaa löytynyt, mutta yhtenä oireista havaittu että kun pari pv seisoo ja käy kokeilemassa pyöräyttää niin pyörii noin 2.sek ja sammuu. Vikakoodeja ei tule moottorinpuolelta ollenkaan, onko ecuun mitään ti testaus ohjeita?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A8 4.2l ei käynnisty --> Vika löytyi.
Collapse
X
-
Omassa A8:ssa (AQF) oli bensapumpun kerääjäsäiliö päässyt lähes tyhjäksi webastoasennuksen yhteydessä. Tuolloin käynnistymättömyyden oireet olivat seuraavat:
- Tankissa oli mittarin mukaan noin 1/3 tankillista bensaa jäljellä, jolloin kerääjäsäiliö oli polttoainepinnan yläpuolella
- Auto kyllä lupaili hennosti startatessa, mutta ei jäänyt käymään
- Vikakoodeja ei tullut
- Bensaa suihkusi letkuista ja jakotukilta, mutta ilmeisesti paine ei riittänyt käynnissäpysymiseen
Ongelma ratkesi tuolloin kaatamalla tankkiin 5 litraa bensiiniä. Ilmeisesti se riitti täyttämään kerääjäsäiliön siten, että bensanpaine nousi tarpeeksi korkealle ja myös tankin sisällä olevat bensanpainetoimiset ejektoripumput alkoivat nostamaan polttoainetta tankin alaosan haaroilta kerääjäsäiliöön. Käynnistyminen vaati kyllä piiiiiiitkän, lähes puoliminuuttisen starttauksen, ja käynnistyttyään moottorin tyhjäkäynti oli hieman ontuvaa, mutta se tasoittui puolen minuutin sisään normaaliksi.
Tuo on ainakin helppo testata, eikä kustannuksetkaan huimaa päätä.
Comment
-
Iltaa tännekkin tulihan käytyä tuo S8 pelastamassa tuolta tienpäältä äskettäin. Autossa samankaltaisia oireita kun postin muissakin autoissa, oli ollut koko päivän ajossa ja lämpimänä sammutettu parkkiin. Ei lähtenyt käyntiin kun yritti avaimesta kääntää. Ei edes pyörittänyt voisiko olla startti menossa ? Sulakkeet releet tarkistettu vikakoodit saa aamusta, Auto kuitenkin käynnistyi tämän jälkeen kun se oli hinattu hallille mahdollisesti jäähtynyt tarpeeksi. ?
Audi s8 2000 AVP
Comment
-
Vihdoin ja viimein sain aikaseks avattua jakokopat. Ja joko arvaatte?
No jakohan siellä oli pielessä... Nokat loikannu vähän, kampura ei oo vissiin luistanu.
Kumma kyllä, ei tunnu edes kone olevan solmussa kun tulpat ainakin oli ehjät, tietääkö joku miten herkkä tuo ABZ on sotkemaan ihtesä?
Comment
-
A8 D2 abz -98 starttaa ei käynnisty
Kasi sammu kesken lennon,starttaa pirusti mut ei käynnisty.
Pa-pumppu pyörii,kipinä tulee kun lupailee starttipilotilla mut ei ilmeisesti suuttimet avaudu..
Moottorin ohjainlaitteen liittimissä oli hapettumaa(sisältä kuiva),myös samassa kotelossa oleva alimmainen liitin oli hapettunut.Kaikki liitokset putsailtu/suihkittu elektroniikka sprayllä puhtaaksi,koko kotelo kuivattu.
Vikamuistin pääsee,mittausarvoja pystyy lukeen,voi kuitata mut starttauksen jälkeen aina samat 9 vikakoodia:
(luettu boschilla,huomenna saan katottua vagcomilla)
45FD joutokäyntisäädin sähköinen vika.
4599 polttoainesäil tuulvent sähköinen vika.
44c9 suihk suutin 1,syl sähköinen vika.
44cd suihk suutin 5,syl sähköinen vika.
44cc suihk suutin 4,syl sähköinen vika.
44d0 suihk suutin 8,syl sähköinen vika.
45ff imusarjan vaihtoventtiili 1,sähköinen vika.
4605 päärele sähköinen vika.
4230 toimintajännite liian korkea
Kaikki sulakkeet ehjät,pääreleelle tulee virtaa..
Vikaa ennen seisoi viikon lentokentällä josta käynnistyi vaikeasti pyttykerrallaan savuttaen mutta lämpiämisen jälkeen toimi normaalisti.
Onko moottorinohjainlaite hajonnut niin kuin epäilen?Niitä näistä vissiin on menny?Saiko käytetyn ohjainboxin koodattua ajonestoon ihan noin vain vai vaatiiko ihmeellisyyksiä,ajoneston pin pitäisi olla itsellä tallella vai tarviko sitä? Oho tulipa tekstiä :)
Comment
-
077905381B
Miten voi olla niin harvinainen osa toi g28 abz-koneisiin. Toka jo meni itellä ja tuntuis että marmori on ainoa lähde.
Eikö tosiaan kellään ois nurkissa? Auto makaa kuukauden katsurin jatkoajalla ja päivät hupenee.
Ei haluis panostaa 180euron uutta osaa, koska aion ajaa tolla enää kuukauden pari ja pistää seisontaan - kivempaa tulossa alle.
Comment
-
Tuo B-päätteinen on tiputettu jo vuonna -97, korvaava osa on 077 905 381 D sekä 4D0 971 379 (adapterijohto).
115€ anturi tuossa: http://www.online-teile.com/audi/pro...81d-geber.html
adapterijohto 44€.
speed-autoteile.fi listaa osan myös.
ebaystä voisi löytää.
Comment
-
En viittinyt huudella mitään jos on kiire saada osat mutta saa ne halvemmallakin jos malttaa odottaa.
Comment
-
Tuli hommattua kipinätön kasi. Antaa juurikin tuota 16706 koodia. Vaihdoin tänään uuden G28 anturin ja ei muutosta asiaan, edelleen työntää vikakoodia. Vetäsin myös piuhat anturilta suoraan ecun liittimiin. Ei apua. Iloisesti pyörittää startilla mutta ei ilmeisesti syty tuon vikakoodin takia.
Vaihdelaatikon boksi on uinut vedessä sen verran että sillä ei tee mitään, mutta ecu oli kyllä ihan siisti sisältä.
Mistähän seuraavaksi vikaa etsisi? Vai kokeilla toisella eculla? Paikallaan oleva kone on otettu ajokuntoisesta autosta. Kipinä on kadonnut siis moottorinvaihdon yhteydessä.
Tässä kirjoittaessa tuli mieleen että voisihan ne piuhat todeta toimivaksi ihan sähkötesterin piipillä.
Potilas on -96 ABZ koneella.
Comment
-
Ross-techin sivuilta löyty tällästä:
When an engine will not start due to mechanical (spark/fuel/compression/timing) related issues it is not uncommon to set a false G28 fault codes due to extended cranking with a no-start condition.
Comment
-
Hiphei ja taas mennään. ABZ ei käynnisty. Vaihdettu molemmat sytkävahvarit uusiin ja tulpat on bränikät, bensaakin pitäisi tulla. Koitin myös bensaa suoraan sylinterihin tulpanreijistä muttei hörähdäkään. Tämmösiä vikakoodeja puskee:
Chassis Type: 4D - Audi A8 D2
Scan: 01 03 08 11 15 16 17 18 25 35 37 45 55 56 57 65 67 75 76 77
02
Mileage: 295960km/183901miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No: 4D0 907 557 K
Component: 4,2L V8/4V MOTR AT D02
Coding: 04273
Shop #: WSC 00000
8 Faults Found:
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16688 - Cylinder 4: Misfire Detected
P0304 - 35-10 - - - Intermittent
16692 - Cylinder 8: Misfire Detected
P0308 - 35-10 - - - Intermittent
16690 - Cylinder 6: Misfire Detected
P0306 - 35-10 - - - Intermittent
16689 - Cylinder 5: Misfire Detected
P0305 - 35-10 - - - Intermittent
16687 - Cylinder 3: Misfire Detected
P0303 - 35-10 - - - Intermittent
16691 - Cylinder 7: Misfire Detected
P0307 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A
-------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans Labels: 01L-927-156.lbl
Part No: 4D0 927 156 AN
Component: AG5 01L 4.2l4V RdW D06
Coding: 00001
Shop #: WSC 02314
3 Faults Found:
17114 - Gear Ratio Monitoring: Incorrect Gear Ratio
P0730 - 35-00 - -
17115 - Gear 1: Incorrect Ratio
P0731 - 35-10 - - - Intermittent
17087 - Brake Switch (F): Electrical Malfunction
P0703 - 35-00 - -
Joo, laatikko on paskana, mutta ois tuo mukava saada käyntiin silti. Löytyykö vinkkejä?
Comment
-
Sellanen hässäkkähän siinä sitten oli, eli edellinen omistaja oli ilmeisesti rikkinäisiä sytkänvahvistimia puljastessaan laittanut liittimit ristiin. Ei ollut itsellä referenssiä niin automaattisesti uusiin vaihtaessa laitoin samalla tavalla. Piruuttani koitin ristiin niin sittenhän se hörähti kuin palmun alta kaikesta aiemmasta tyhjästä sahaamisesta huolimatta. Koeajolenkkikin tuli heitettyä ja seuraavaksi pääseekin laatikkojumpan pariin. :)
Comment
Comment