Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
eikös tuo oo aika selkee, pyörimistunnistus puuttuu, tutkinnan alle nokka-akselin asentoanturi (pyörimistunnistin) ja kampiakselin asentoanturi (pyörimistunnistin).
ei sinne tosiaan kipunaa tule jos ecu ei saa mitään tietoa että autoa yritetään käynnistää.
ja tuo MVB (measuring value blocks) tarkoittanee ilmeisesti vain sitä että pitäisi logittaa\tutkia VCDS:llä noita ECUN ohjausyksikön mittausarvoja.
A8 D2 ei käynnisty VCDS ei löydä ECU:ta yms mittariston vikavalot eivät syty
Hei!
Onko kenelläkään kokemusta/tietoa?
Ongelmana siis 2 audi A8 vm 97 ja 98 kummassakaan ei tule mittaristoon mitään valoja ajovaloja lukuunottamatta ja VCDS ei löydä ECU:ta TCU:ta ajonestoa, ABS tai mitään muuta pää ohjainta. Sen sijaan radio, keskuslukitus, webasto löytyivät. Molemmat audit pyörittävät starttia, eivät saa bensaa eikä starttipilotillakaan lupaa. Molemmissa myös katsottu kaikki sulakkeet ja joudittu antamaan pelkääjän jalkotilasta virtaa että saatu keskuslukitus toimimaan, jotta takaluukun saa auki.
Potilaana vm.-98 A8 D2 3.7. Ajettu parkkiin ja seuraavana päivänä ei lähtenyt enää käyntiin. Pitkän sahauksen jälkeen käynnistyi, mutta kävi ehkä neljällä pytyllä. Jonkun ajan päästä sammui itsekseen ja sen jälkeen ei ole lähtenyt käyntiin.
Molemmat sytkävahvistimet ovat vaihdettu -> ei vaikutusta.
ECU tarkistettu, kaikki liitokset hyvässä kunnossa ja kaikki täysin kuivaa.
Otin g28? anturin (vaihdelaatikon vasemmassa kyljessä) irti ja putsasin -> ei vaikutusta.
Omasta mielestä bensapumppu surisee niin kuin aina ennenkin, mutta tästä ei täyttä varmuutta.
Auto saatiin hetkeksi käymään starttipilotilla (käynnistyskaasulla).
Mitä pitäisi tehdä seuraavaksi? Voiko olla, että se g28 anturi on rikki?
Tankkaat siten että bensaa on yli puoli tankkia, käynnistät auton ja ajat auringonlaskuun :-)
Siitä bensapumpusta löytyy juttua aika paljon tältäkin foorumilta
Tankkaus auttoi. Nyt lähes täys tankki ja lähti pienen sahauksen jälkeen käyntiin. Ei aluksi käynyt kaikilla pytyillä, vaihdettiin vanhat sytkävahvistimet paikoilleen ja taas toimii niin kuin pitääkin! Ei näköjään kannata ostaa halvinta mahdollista ebaysta:)
Kiitos avusta!
Good! Mulla tekee tuota suunnilleen siinä vaiheessa kun ajotietokone näyttää jäljellä olevaksi ajomatkaksi n.150km. On ollut tuollainen jo vuosia ja muistaa vaan tankata ennen sitä niin ei mitään ongelmaa.Jos se pääsee liian tyhjäksi ja tulee käyntiongelmia niin se ei heti lähde käymään kunnolla vaikka tankkaa lisää bensaa.Aina se on kuitenkin jossain vaiheessa sit asettunut kun on antanut käydä vaan ja kaasutellut samalla.
Audi teki temput sammumalla kesken ajon, jonka jälkeen ei enää käynnistynyt.. Foorumia selatessa tuli vastaan lankoja, joissa mainittiin g28 anturi. No sitä sitten aloin kaivaa tuolta tilavasta konehuoneessa. Nostin auton kuskin puolelta keulasta ilmaan ja siinä touhuillessa valutti koko paisarin tyhjäksi. Autossa on ollut pientä nestevuotoa ajon jälkeen moottorin jäähtyessä, joka johtuu ilmeisesti ö-lauhduttimen ja lohkon välisestä muoviputken pätkästä.. onko tämä nyt jotain muuta?? Auto antanut vika koodit 00529 ja akun varauksen alhaisesta tasosta.. sen koodia en ottanut ylös. Apuja kaipaillaan!??
Tuo 00529 on moottorin pyörimisnopeuden puutos. G28-anturin vialle on oma koodikin (00513), en tiedä voiko vika silti olla G28-anturissa vai vain johdoissa/liitoksissa.
Mikäli koko paisuntasäiliö on vuotanut tyhjäksi, niin vuodon luulisi kyllä näkyvän?
Nyt tässä tutkiskeltuani en ole vielä ainakaan löytänyt johdoista vikaa. Ecu kotelo oli pitänyt vedet hyvin loitolla, mistään ei löytynyt jälkiä kosteudesta eikä myöskään hapettumia liittimissä. G28 anturia on joskus ilmeisesti ainakin yritetty irroittaa, kun kuuskulma pultti nyölätty täysin pyöreäksi. Anturi itsessään on kyllä elähtäneen näköinen, joten laitoin uuden tilaukseen. Tänään jos löytyisi syy siihen nestevuoto??
Audi A8 4.2 quattro vm. 1994 jätti tien päälle... Kampiakselin asentotunnistin vikakoodin mukaan vikana. Tunnistin oli melko likainen ja se putsattiin ja toimi sen jälkeen jonkun aikaa, mutta nyt simahti lopullisesti. Onko kellään tietoa, millä oem-numerolla mahtaisi nykyään saada varaosaa, vai saako enää mistään? Merkkihuollosta kyselin, niin adapterijohtoa saa vielä, mutta tunnistimen valmistus on lopetettu 2018...
077905381D on osanumero. Tarvikkeena löytyy vielä.
Speedillä saattais olla alkuperäistäkin. Sivujen haku ainakin tuntee tuotteen. Alkuperäistä voimakkaasti suosittelen, ei se niin kiva oo vaihtaa jos halpa tarvike porsii taas vaikka vuoden päästä.
En tiedä mitä adapteria tarkoitetaan. Sellainen korokeholkki, josta toi anturi menee läpi, siellä voi olla mutta se on vaan muovinen holkki jonka voi ottaa vanhasta.
Nyt täytyy sanoa että en oo koskaan tommosta erillistä irtohännillä olevaa välijohtoa nähnytkään. Jos ite lähtisin nyt vaihtaan kampikulmatunnistinta ni tilaisin vaan anturin ja vaihtaisin. Tuolla anturin osanumerolla kun hakee niin kuvahausta näkee minkälainen se on, en ihan nyt hoksaa mihin tuollaista adapteria siinä välissä tarvittaisiin jos liittimet on samanlaiset.
Jos kyse on siitä että siellä on jostain syystä erilainen töpseli johtosarjassa kuin uudessa anturissa niin sitten tuo adapteri varmaan pitää tinata siihen uuteen anturiin, katkaista ensin alkuperäinen liitin pois. Empä ole ite koskaan 32v ympäristöön joutunut tuota vaihtamaan niin ei oo kokemusta.
Osaatko hopsis sanoa, onko tuossa D-loppuisessa ”ovaalin mallinen” liitin, vai onko se suorakulmio? Alkuperäisessä on suorakulmio, joten voisko sen takia tarvita tuon adapterijohdon ?
En osaa sanoa mutta yleensä se liitin on nostettu tulipeltiin mustaan muoviseen telineeseen. Samassa kiskossa on yleensä lambda-anturien liittimet jne.
Eipä ollut Speedillä enää tuota 077905381D anturia saatavilla, eikä kuulemma saa enää mistään. Oisko kellään foorumilaisilla jääny nuita nurkkiin pyörimään ylimääräisenä? Tai onko tietoa mistä voisi vielä saada? Vai laitanko audin paaliin...
Sitähän vois kysäistä esim. marmorilta, että korvaako osa F osa D:n, tai jostain kataloogista katsoa...
Ei välttämättä ole nimittäin epäyhteensopiva. Sitä vaan ei tiedä ennen kun ottaa selvää. Voi olla että uudempi osa sopii ja toimii hyvin, mutta tarvii vaan liitin vaihtaa toisenlaiseen esim.
Elikä D:lle ei ole korvaavaa osaa ainakaan marmorilla tiedossa. F osassa on väärän kokoinen anturipää. Pitää varmaan metsästää jostain sopiva anturi ja vaihtaa siihen liitin.
Comment