oo Jatketaan samasta aiheesta...
Pakkasten tultua A8 D2 4.2 -97 kieltäytyi käynnistymästä. Tankissa oli e85:t jonka johdosta kylmäkäynnistys oli melko työlästä ja konetta tuli yritettyä käyntiin useasti. Ei lähtenyt, joten päädyin siihen että täytetään tankki perusbensalla ja pistetään tulille, vaan nyt ei lähde siltikään.
Starttipilotilla hörähtää käyntiin, joten sytytystä pitäisi olla, ja vikakoodeja ei ole.
Bensapumppu pyörii, ja konehuoneessa kun avaa tuloputken liitoksen putkesta tulee bensaa. (painetta ei ole mitattu, mutta olettaisin että riittävästi)
Suuttimille tulee jännite ja naksahdus kuuluu jos suuttimelle antaa sähköä.
VCDSllä testaamalla ajamalla output testin, yksikään suutin ei naksahda. -liittyykö tuohon suutin testin ajamiseen jotain erikoista ? muut testisekvenssin toimilaitteet naksuu kyllä.
Eli tekisi mieli sanoa että ecu on kylmennyt, mutta olisiko sieltä voinut kaikki pimentyä ? mitä vielä pitäisi varmistella ennen uuden ecu tilausta ?
Pakkasten tultua A8 D2 4.2 -97 kieltäytyi käynnistymästä. Tankissa oli e85:t jonka johdosta kylmäkäynnistys oli melko työlästä ja konetta tuli yritettyä käyntiin useasti. Ei lähtenyt, joten päädyin siihen että täytetään tankki perusbensalla ja pistetään tulille, vaan nyt ei lähde siltikään.
Starttipilotilla hörähtää käyntiin, joten sytytystä pitäisi olla, ja vikakoodeja ei ole.
Bensapumppu pyörii, ja konehuoneessa kun avaa tuloputken liitoksen putkesta tulee bensaa. (painetta ei ole mitattu, mutta olettaisin että riittävästi)
Suuttimille tulee jännite ja naksahdus kuuluu jos suuttimelle antaa sähköä.
VCDSllä testaamalla ajamalla output testin, yksikään suutin ei naksahda. -liittyykö tuohon suutin testin ajamiseen jotain erikoista ? muut testisekvenssin toimilaitteet naksuu kyllä.
Eli tekisi mieli sanoa että ecu on kylmennyt, mutta olisiko sieltä voinut kaikki pimentyä ? mitä vielä pitäisi varmistella ennen uuden ecu tilausta ?
Comment