Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi TT mkI 1.8T APX lambda laajakaistaiseksi.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi TT mkI 1.8T APX lambda laajakaistaiseksi.

    Nyt tarviis viisaammilta apua. Elikkäs auto antaa seuraavaa koodia:


    16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
    P0134 - 35-10 - - - Intermittent

    Nyt tarviis siis vaihtaa lambda anturi uuteen, mutta nyt pitää tyhmänä kysyä, että montas noita -00 TT:ssä on? Yksi on ainaki heti turbon jälkeen down pipessä, mutta en ole nyt varma miten katin luona?! Ja jos niitä on kaksi, niin kumpi kyseinen koodia antava on? Jos jollain on varaosakoodia antaa, niin olisin erittäin kiitollinen. Tai muutakin vinkkikä jos kannattaa hankkia muualta kun marmorilta?
    Viimeksi muokannut Killeri; 15.4.2023, 10:25.

    #2
    Ylempi lambda vikakoodin perusteella. Eli ei tarvitse murehtia onko alhaalla lambda tuon vikakoodin takia.

    Comment


    • #3
      Asia selvä! Onko kellään tietoa varaosanumerosta?

      Comment


      • #4
        osta alkuperäinen, säästää hermoja ;)

        Comment


        • #5
          Tilasin itselleni lambdan täältä: http://www.lambdasensor.com/

          Toimitusaika taisi olla aikalailla tasan viikon.

          Comment


          • #6
            Kiitos Jarno linkistä. Hintaero on ihan kohdillaan, kun marmorilta kysäisin, niin hintaa on 259,- Ja tuolta punnan kurssi huomioiden tulee ~puoleen hintaan.
            Nyt tarvitaan taas ammattiapua, eli osaako kukaan faktana nyt sanoa, montako lambdaa mun kulkineessa mahtaa olla? Nolo myöntää, mutta en oon koskaan "katsonut" sinne katin luokse, että onko siellä toista. Ja nyt siis tuo Jarnon antama linkki näyttää front ja rear vaihtoehdot. Frontille ei kylläkään anna edes hintaa, mutta rearille antaa. Se taas antaisi osviittaa, että oisko kyseisessä autossa vain yksi lambda jossa käytetään tuota rear mallia, vaikka nimi muuta antaakin ymmärtää?

            Comment


            • #7
              Tulipahan vaan mieleen, että nyt vois olla hyvä paikka vaihtaa lambda laajakaistaan samalla. Onko kukaan tehnyt projektia? Lähinnä tulee mieleen mille, että jos hommaa paketin, missä on lambda, mittari, boxi yms. Niin millaiset kytkennät pitää tehdä (kaavio) ja kuinka olette hoiteneet lambdan lämmityksen?

              Comment


                #8
                APX koneessa on vain 1 lambda siinä Db alussa.
                Tuohon laajakaista lambdaan en osaa sanoa mittään.

                Comment


                  #9
                  Perinteisesti nuo laajakaistamittarin kautta simuloidut kapeakaistat eivät kelpaa eculle. Lisäksi laajakaistaan ei oikein taida päästä ryöstämään signaalia välistä.

                  Helpompaa kun laitat alkuperäisen sinne vaan, ja jos haluat niin sitten vaikka juuri kattia ennen laajakaistainen haistelemaan ja näyttämään mittarissa.

                  Comment


                    #10
                    Nelipiuhainen näyttäisi olevan vakiolambada, eli kapeakaistainen, ja nuo alkuperäiset ecut eivät tuppaa tykkäämään laajakaistasta simuloidusta kapeakaistasignaalista.

                    Helpommalla pääset kun pistät jonnekin sopivaan kohtaan toisen lambadan paikan ja siihen sitte laajakaistan. Mitä laajakaistallakaan tekee noin normaaliajossa on sitten ihan toinen juttu.

                    Comment


                    • #11
                      Tuo laajakaista tietysti kiinnostaa, koska se on tarkempi ja mittari antaa toki tietynlaista "varmuutta" kabiinin puolelle, kun seoksen näkee reaaliajassa. Tuo, että alkuperäinen ecu ei tykkää tuosta laajakasitasta simuloidusta singnaalista oli itselle uutta. Mutta jos näin todella on, niin sitten sitä ei kannata tuohon väliin laittaa.

                      Tilaillaan nyt siis alkuperäinen (tai sen tyyppinen) ja katsellaan tuota laajakaistaa myöhemmin.

                      Comment


                        #12
                        Tee BAM-konversio tohon sun APX:ään, sitten syö ecu leveetäkaistaa, tosin taitaa tarvitan aikamoisen läjän uutta osaa :)

                        Comment


                        • #13
                          Tuo ois tietysti vaihtoehto! :) Mutta, taidan nyt mennä tässä kohtaa helpomman kautta ja laittaa kapeakaistaa kiinni. Tilailin lambdan tuolta Jarnon laittamasta linkistä. Hinta Lappeenrannassa ois ollu 259,- originaalille ja tuota tulee hintaa ~120€ vastaavalle. Katsotaan mitä sieltä lopulta tulee.

                          Comment


                            #14
                            Iha hyvä liike tuo lambdasensor.com, itsekkin olen tilannut muutamat lambdat sieltä.

                            Comment


                            • #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja J-M Koopikka Näytä viesti
                              Tee BAM-konversio tohon sun APX:ään, sitten syö ecu leveetäkaistaa, tosin taitaa tarvitan aikamoisen läjän uutta osaa :)
                              Onko kukaan täältä foorumilta selvitellyt tätä laajakaistamuunnosta. APU koneessahan olis sähkökaasu mutta ei mitään muita tilpehöörejä (VVT, lisäilmapumppu, toinen labmda). Lisäksi autosta puuttuu ESP. Miten ABS ja ECU kommunikoi tuon ESP:n osalta, onnistuuko ECU:n siirtäminen ESP autosta ilman ESP:tä olevaan?

                              Comment


                                #16
                                Vaatii softaan puukotusta, mutta kyllä nuo käsittääkseni saa poistettua nuo yhteydet.

                                Näin ainakin b5 ässän ecun osalta, kun selvittelin, että saisiko sen upotettua C4 koriin ohjaamaan biturbokonetta ;)

                                Comment


                                  #17
                                  Kerropas lisää tuosta B5 ECUn puukotuksesta. Itseasiassa kiinnostaisi toisinpäin että miten B5:n ABS:t saisi toimimaan ilman vakio-ECUa.

                                  Comment


                                    #18
                                    En tuosta enempää tiedä, mutta erään Espoolaisen softan tekijän kanssa tuosta tuli keskusteltua. Poistolistalla kun olisi siis itselläni ollut ecun puolelta asiat, eli IMMO, ESP, ABS osuuksien disablointia. Viesti oli, että kyllä nuo pitäisi saada pois ecun puolelta tuottamasta vikakoodia ja vikatilaa.

                                    Kyllä varmaankin onnistuisi, mutta kuka osaa sen tehdä, että mittaristo ei nillitä ecun puutteesta, eikä ABS haikaile ECUn perään.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Selvittelin APU koneen osalta lisää ja homma olisi ollut aika helppo jos APU koneessa ei olisi erillistä sytytysyksikköä (ilmanputsarin kannessa). Tällöin olisi riittänyt lähinnä johtojen lisäily lambdalle ja huijaukset kaikille turhille päästövehkeille. Ilmeisesti kaikissa laajakaista ECU:issa on uudemman mallin sytytys ja tämän takia joutuisi sitten APU:un vaihtamaan koneen johtosarjan, puolat ja ehkä jotain antureita (MAF, hall, naku).

                                      Koneen johtosarjan vaihto ehkä vielä menettelee mutta selvittämättä on että tarviiko muita (mittaristo, ilmastointi) johtosarjoja uusia. Hyvällä tuurilla muita ei tarvitse vaihtaa koska ATW konetta on ollu B5:ssa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Eli vaihettiin juuri apx ecu bam ecuun. Auto käynnistyi heti mutta käy 1000-1100 pumpaten ja kaasun painaminen ei tee mitään. En vielä saanut katottua vag comilla vikakoodeja kun herjaa ajureita niin lähdettiin hakemaan kaverilta toimivaa. Voiko olla vaan kaasuläpän supeutusta vailla?

                                        Comment

                                        Working...
                                        X