ABH:ssa on tasan yksi lambda.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
s4 v8 (abh)
Collapse
X
-
nykiminen on vähentynyt, kärrin kanssa tuntuu vielä aaltoilua.
varsinkin jos on enemmän kuormaa.
vaihoin vanhasta moottorista maffin ja lämpöanturin, ei vaikutusta.
oisko nyt sitten repsan ehottama liika huohotus vikana.
mites tulpanjohdot? terävempää nykimistä?
paljonko pitää olla tyhjäkäynti kierrokset?
mittarin mukaan viisarin vajaa 800rpm ja näytön mukaan 660-720rpm
mistä voi säätää jos tarvii?
Comment
-
680rpm on omassa tyhjäkäynti. mahtaakohan olla säätöön mitään mahdollisuutta, en muista että ois.
tulpanjohdot jos on rikki niin se on terävempää, aina tippuu yks tai useampi muki pois pelistä.
huohotuksen jos ohjaa ulkoilmaan ja käy koeajolla niin sen voi melko näbbärästi laskea sillä pois pelistä.
Comment
-
vian etsintä jatkuu...
tulppasin imusarjaan menevät letkut eestä ja takaa, ei vaikutusta.
ei vielä loppuun ajettu pata.
tulpan johdot mittasin,ne on ok.
tähän mennessä vaihdettu uusiin:
bensapumppu+suodatin
pyörijät+kannet+tulpat
lambda
vanhasta moottorista kokeiltu:
maffia
Comment
-
-
Totta puhut kuomaseni. Katoinpa huonosti. Harmittavan poikkeuksellisesti o-renkaalle ei ole mittaa - lienee siis jotain poikkeavaa.
Comment
-
nämäkö on niikusta rikki ?
http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audi+imu...1082009442.jpg
eikös perus-vitonikumisia saa iha jostai hytikkaliikkeestä ku mittaa vanhat.
Comment
-
joo noita o-renkaita tarkoitin oisko halkeilleet tai mikä lie niille tullu.
asentaja ruiskutteli cleaneria suuttimien ympärille ja vahingossa meni keskimmäisten pyttyjen välistä imusarjan alle.
saman tien kierrokset tipahti ja lambda arvot heilahti, sama juttu molemmilla puolilla.
Comment
-
ei meinaa rotisko tulla kuntoon prkl.
o-renkaat oli kunnossa,joten pelkät imusarjan tiivisteet tuli vaihdettua.
imuvuoto siirtyi takimmaisille sylintereille imusarjan yläpuolelle
kiristin kyllä pikkasen kerrallaan ristiin, mutta vielä vaan vuotaa.
onko imusarjan kiristykseen olemassa oikea kiristystapa ja momentti?
otettava imusarja vielä pöydälle ja mitattava laippojen suoruus ennen uutta yritystä tiivisteliiman kanssa.
Comment
-
kyselläänpä taas jos vaikka vinkkejä löytys.
nyt on autolla ajeltu ja kuulosteltu sen verran ,että on vian käyttäytyminen selvillä.
ajelu pienillä kierroksilla ilman räväkämpiä kiihdytyksiä toimii normaalisti.
reippaampi kiihdytys ja sen jälkeen häviää alavääntö, ei meinaa kiihtyä.
tien sivuun virrat pois ja uudestaan liikkeelle, taas toimii.
mikä tuon aiheuttaa? voiko olla hall tai kaasuläppätunnistin?
Comment
-
Mikä voisi olla mahdollisesti syyllinen? Moottori kun lämpiää, rupeaa keulalta kuulumaan rallatusta/roklatusta. Kierroksia kun laittaa, ääni hukkuu viskon huminan ym. äänien alle, eli en voi sanoa lisääntyykö/nopeutuuko ääni. Hieman olin kuulevinani että nopeutuisi. Olen paikallistanut äänen enemmän vasemmalle puolelle, edestä katsottuna. Kylmänä ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä.Viimeksi muokannut juhagee; 22.5.2012, 16:20.
Comment
-
Jakopää tehty 3,5v ja n. 40 000tkm sitten. Mietin samaa itsekkin, mutta kun hyvin selvästi kuuluu nyt vasemmalta edestä. Edellinen omistaja tehny itse rempan. Pitääpä kokeilla saisko yhteyttä niin kyselis että onko mitä kaikkea vaihdettu. Harmi vaan kun se on ruotsissa se omistaja, ja onkohan enää numero ym tallessa.. :).
Aukaisin myös oikeanpuolen jakopäänkopan huvikseen, hihna+tärinänvaimennin on kuin uusia ja sieltä ei kuulunut mitään ylimääräistä.
Yritin ottaa venttiilikoppaa auki vasemmalta ja tarkastaa nokkaketjun, mut oli niin tiukkaan imassu sen että en uskaltanu enää lisää voimaa käyttää, onko kellään jotain vippaskonstia?Viimeksi muokannut juhagee; 22.5.2012, 16:46.
Comment
-
Avasitko myös 2kpl kiinnityspultteja sytytysjohtimien peitemuovin alta? Eli ne, joihin peitemuovi tulee kiinni.
Yksi idea tuli mieleen: Otapa moniurahihna pois ja kokeile sen apurullia. Kulutustavaraa ovat ja itselläni abh:n käyntiääni siisteytyi nuo vaihtamalla. Toisen laakeri oli ihan hajalla.
Comment
Comment