Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

s4 v8 (abh)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    ABH:ssa on tasan yksi lambda.

    Comment


    • #62
      Itelläkin oli alkuun ABH:ssa täysin samaa ongelmaa, eli käynti aaltoilee vedossa ja tasakaasulla ajettaessa. Vika poistui itsekseen kun ajeli, mutta voipi olla, että on taas palautunut kun auto on seisonut hyvän tovin.

      Comment


      • #63
        kokeile crc:n kaasuläpän putsausspraytä suihkuttaa siihen maffin mitta-elementtiin. omassa aikoinaan vanhalla öljykirnulla helpotti noita oireita helvetisti.. melkein puolpurkkia saa suihkuttaa että saa pien irti.

        Comment


          #64
          onko se katin jälkeinen anturi sitten cat-valoon liittyvä?

          Comment


          • #65
            sen piuhan voi repii irti. revin koko piuhan irti kattien vaihdon yhteydessä kun tuntui toimivan täysin normaalisti ilmankin.

            Comment


              #66
              nykiminen on vähentynyt, kärrin kanssa tuntuu vielä aaltoilua.
              varsinkin jos on enemmän kuormaa.

              vaihoin vanhasta moottorista maffin ja lämpöanturin, ei vaikutusta.

              oisko nyt sitten repsan ehottama liika huohotus vikana.

              mites tulpanjohdot? terävempää nykimistä?

              paljonko pitää olla tyhjäkäynti kierrokset?
              mittarin mukaan viisarin vajaa 800rpm ja näytön mukaan 660-720rpm

              mistä voi säätää jos tarvii?

              Comment


              • #67
                680rpm on omassa tyhjäkäynti. mahtaakohan olla säätöön mitään mahdollisuutta, en muista että ois.
                tulpanjohdot jos on rikki niin se on terävempää, aina tippuu yks tai useampi muki pois pelistä.

                huohotuksen jos ohjaa ulkoilmaan ja käy koeajolla niin sen voi melko näbbärästi laskea sillä pois pelistä.

                Comment


                  #68
                  vian etsintä jatkuu...

                  tulppasin imusarjaan menevät letkut eestä ja takaa, ei vaikutusta.
                  ei vielä loppuun ajettu pata.

                  tulpan johdot mittasin,ne on ok.

                  tähän mennessä vaihdettu uusiin:
                  bensapumppu+suodatin
                  pyörijät+kannet+tulpat
                  lambda

                  vanhasta moottorista kokeiltu:
                  maffia

                  Comment


                  • #69
                    onhan tulpat muuten original teile, eikä mitkään bilteman resut ? itsellä moiset aikoinaan aiheutti melkoista käyntihäiriötä.

                    ainiin, kokeiles iha kuriittas että putsaat toisen niistä maffeistas ihan näillä motonet/wurth/tms kaasuttimen putsausspräyllä.

                    Comment


                      #70
                      paikallisesta varaosasta ngk:t.
                      putsasin molemmat maffit siihen tarkoitukseen sopivalla aineella.

                      Comment


                      • #71
                        Tää abh taitaa olla niitä koneita jossa alkuperäiset (muistaakseni boschilaiset) tulpat toimii parhaiten. Eikä eroa tarvikeliikkeen ja marmorin hinnoissakaan taida juurikaan olla. Marmorilla kierros tulppia taitaa olla aika likellä 100euroa...

                        Comment


                          #72
                          Paljonkos tämmösen koneen vauhtipyörä painaa?

                          Comment


                            #73
                            vika löydetty!

                            imuvuoto ylä ja alaimusarjan välistä.
                            siellä on ilmeisesti o-renkaat.

                            onko kukaan vaihtanut löytyykö tarvike tiskiltä?
                            vai pitääkö tilata tepolta.

                            Comment


                              #74
                              Siellä on kai tasotiiviste.
                              http://speed-autoteile.fi/?p=hintahaku&q=077129717N

                              Comment


                                #75
                                eikös toi tiiviste ole imusarjan ja kannen väliin?

                                etkasta äsken kattelin niin näyttäs olevan 8kpl o-renkaita. mitkä on ilmeisesti kovettuneet.

                                Comment


                                  #76
                                  Totta puhut kuomaseni. Katoinpa huonosti. Harmittavan poikkeuksellisesti o-renkaalle ei ole mittaa - lienee siis jotain poikkeavaa.

                                  Comment


                                  • #77
                                    nämäkö on niikusta rikki ?
                                    http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audi+imu...1082009442.jpg

                                    eikös perus-vitonikumisia saa iha jostai hytikkaliikkeestä ku mittaa vanhat.

                                    Comment


                                      #78
                                      joo noita o-renkaita tarkoitin oisko halkeilleet tai mikä lie niille tullu.

                                      asentaja ruiskutteli cleaneria suuttimien ympärille ja vahingossa meni keskimmäisten pyttyjen välistä imusarjan alle.

                                      saman tien kierrokset tipahti ja lambda arvot heilahti, sama juttu molemmilla puolilla.

                                      Comment


                                        #79
                                        ei meinaa rotisko tulla kuntoon prkl.

                                        o-renkaat oli kunnossa,joten pelkät imusarjan tiivisteet tuli vaihdettua.

                                        imuvuoto siirtyi takimmaisille sylintereille imusarjan yläpuolelle

                                        kiristin kyllä pikkasen kerrallaan ristiin, mutta vielä vaan vuotaa.

                                        onko imusarjan kiristykseen olemassa oikea kiristystapa ja momentti?

                                        otettava imusarja vielä pöydälle ja mitattava laippojen suoruus ennen uutta yritystä tiivisteliiman kanssa.

                                        Comment


                                          #80
                                          kyselläänpä taas jos vaikka vinkkejä löytys.

                                          nyt on autolla ajeltu ja kuulosteltu sen verran ,että on vian käyttäytyminen selvillä.

                                          ajelu pienillä kierroksilla ilman räväkämpiä kiihdytyksiä toimii normaalisti.
                                          reippaampi kiihdytys ja sen jälkeen häviää alavääntö, ei meinaa kiihtyä.
                                          tien sivuun virrat pois ja uudestaan liikkeelle, taas toimii.

                                          mikä tuon aiheuttaa? voiko olla hall tai kaasuläppätunnistin?

                                          Comment


                                            #81
                                            Kaasuläpän asentotunnistimen jumi vois olla yks.

                                            Comment


                                              #82
                                              saako asentotunnistimen kannen auki ehjänä?

                                              Comment


                                                #83
                                                vihdoin löytyi oikea nykimisen aiheuttaja.
                                                nakutusanturi oli melkein irti.
                                                pyörimisnopeusanturin päässä painauma, sekin vaihdettu.

                                                en tiedä oliko vika molemmissa vai pelkästään nakuanturissa, mutta onpahan nyt kunnossa.
                                                kiitokset kaikille vikaa metsästäneille!

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Onko ABH ja AEC ulkoinen ero millainen, lähinnä onko jotain merkkejä painettu, koska autoni huoltokirjassa lukee merkkiliikkeen leiman kera saksaksi jotain moottorilohkosta 40 000km ajettuna.. Mietin vaan onkohan vaihdettu lohko tjsp, kun tämä abh ei vie öljyä...

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Mikä voisi olla mahdollisesti syyllinen? Moottori kun lämpiää, rupeaa keulalta kuulumaan rallatusta/roklatusta. Kierroksia kun laittaa, ääni hukkuu viskon huminan ym. äänien alle, eli en voi sanoa lisääntyykö/nopeutuuko ääni. Hieman olin kuulevinani että nopeutuisi. Olen paikallistanut äänen enemmän vasemmalle puolelle, edestä katsottuna. Kylmänä ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä.
                                                    Viimeksi muokannut juhagee; 22.5.2012, 16:20.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Olikos jakopää remppa milloin tehty? Kiristin, ohjainrulla tai voisiko nokkaketjun rallatus kulkeutua etupäähän konetta.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Jakopää tehty 3,5v ja n. 40 000tkm sitten. Mietin samaa itsekkin, mutta kun hyvin selvästi kuuluu nyt vasemmalta edestä. Edellinen omistaja tehny itse rempan. Pitääpä kokeilla saisko yhteyttä niin kyselis että onko mitä kaikkea vaihdettu. Harmi vaan kun se on ruotsissa se omistaja, ja onkohan enää numero ym tallessa.. :).
                                                        Aukaisin myös oikeanpuolen jakopäänkopan huvikseen, hihna+tärinänvaimennin on kuin uusia ja sieltä ei kuulunut mitään ylimääräistä.
                                                        Yritin ottaa venttiilikoppaa auki vasemmalta ja tarkastaa nokkaketjun, mut oli niin tiukkaan imassu sen että en uskaltanu enää lisää voimaa käyttää, onko kellään jotain vippaskonstia?
                                                        Viimeksi muokannut juhagee; 22.5.2012, 16:46.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          [ame]http://www.youtube.com/watch?v=tOtjkfSVo00[/ame]

                                                          Tällasta rallattelua.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Avasitko myös 2kpl kiinnityspultteja sytytysjohtimien peitemuovin alta? Eli ne, joihin peitemuovi tulee kiinni.

                                                            Yksi idea tuli mieleen: Otapa moniurahihna pois ja kokeile sen apurullia. Kulutustavaraa ovat ja itselläni abh:n käyntiääni siisteytyi nuo vaihtamalla. Toisen laakeri oli ihan hajalla.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Mites se lähti se hihna, kiristintä löysäämällä (miten?), oisko antaa vinkkejä. Kannattaako ottaa puskuri ja vähän flektipakettia edestä?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X