Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

s4 v8 (abh)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Omaan urssiin sain aikanaan samanlaisen vian kun maffin haitariputki oli pullahtanut auki liitoksestaan. Bensanpaineet nyt saa vaikka tien päällä testattua kun avaa hiukan paluuletkun klemmaria, vagcomin output testillä saa sitten tehtyä saman testin kunnolla.

    Comment


    • Bensapumppu sökö. Oli muuten erittäin kiva vaihtaa kun tankki oli aivan täynnä.. Oisko se kehikkö lähteny irti jotenkin? Sain sohrattua pelkän pumpun irti sieltä levittämällä niitä kahta klipsua, joka piti tehdä paniikissa kun kädet ui kylmässä bensassa :).

      Comment


      • Vastapäivään pyöräyttämällä.

        Comment


        • Kuuluuko muuten sen pumpun ihan sisimmän kehikön heilua siellä niitten kumien varassa? Mietin vaan kun se heilu aika pehmeesti siellä että otanko uudestaan auki ja varmista että ne kumit ei lähteny kävelee. Noh, otan kuitenkin oman mielenrauhan vuoksi...

          Comment


          • Onko kellään minkäänlaista mutu -tietoa että kuinka abh kestäisi pientä painetta remmiahtimella. Ainakin noita on jonkun verran turbotettu mitä juutuubia selaillu.

            Comment


            • Kovasti tästä on saunailloissa ja muualla puhuttu, mutta en tiedä Suomesta yhtään toteutusta, en remmillä enkä turboilla. Kai se kestää jos hillitysti malttaa. Ole rohkea ja kokeile! :)

              Comment


              • Veivithän on samat kuin i5 20vt, joten ne kestää kyllä. Muista komponenteista en osaa sanoa.

                Comment


                • Onko ne samat kuin vitosessa? Muistelen, että kaulan halkaisija on eri kokoa kuin pienemmissä koneissa.

                  Comment


                  • Ei ole samat. Pituus 154mm. Alasilmä isompi kuin vitosissa. Tappi 21mm

                    Comment


                    • Nyt kun sanotte niin eihän ne samat olekaan tässä vaan jossain ihan muussa.

                      Comment


                      • 3.6:ssa voisi olla samoilla mitoilla ehkä. Siinä on ainakin yleinen 81x86,4 sylinterimitoitus.

                        Väitän, että suunnilleen kaikki VAG-bensamoottorit kestää 100Nm kangelleen, jos palotapahtuma on hallittu eikä nakutusta esiinny. 8 kangelle vähän vähempikin varmaan riittää, että vehkeet sutisi.

                        Moottorinohjauspuolella menee asioita uusiksi turboahtaessa, koska M2.4 V8:ssa on erillinen kuormaan perustumaton täyskaasukartasto. Se ei saata aivan parhaiten toimia jälkiahtamisen kanssa. Ite en ainakaan osaa sitä toiminnallisuutta niistä nykyisellään poistaa.

                        Comment


                        • Joo mäkin olen noita selaillu aika kiitettävästi yllättäen :-P

                          Audi 80 4.2 quattro remmiahdettu + NOS | 866HP 821Nm

                          Speksejä kyseisestä autosta:

                          http://www.v8-racing.de/audi8042v8kompressor/fakten

                          [ame="http://www.youtube.com/watch?v=GWhGEbYc7Os"]http://www.youtube.com/watch?v=GWhGEbYc7Os[/ame]


                          Ei häpeä amerikan raudalle :-)
                          [ame="http://www.youtube.com/watch?v=_0D1AEwvymU"]http://www.youtube.com/watch?v=_0D1AEwvymU[/ame]


                          Tässä turboahdettu 4.2 V8 mutta vaikea sanoa tosta sen enempää.
                          [ame="http://www.youtube.com/watch?v=MqJ9xtkao9g"]http://www.youtube.com/watch?v=MqJ9xtkao9g[/ame]
                          Viimeksi muokannut Tanehau; 16.1.2014, 10:30.

                          Comment


                          • Onko tuo dampperin tdc merkki miten "luotettava"? Koska oikeestihan kampura laitetaan kohdalleen omalla työkalulla..

                            Comment


                            • Heittokellolla on helppo varmistaa asia tulpanreijästä. Omassa ABZ:ssa oli merkki kohdillaan...

                              Comment


                              • Onko kellään tietoa mikä ero on ABH ja AEC pakosarjoilla kun monessa keskustelussa niillä sanotaan olevan eroa mutta miulla ainaki -93 ABH:ssa on ihan samat numerot ja silmälläkin katsottuna samat sarjat kun -95 AEC.

                                Comment


                                • Jos osanumero on sama niin ei mitään eroa. Mikä se osanumero on?

                                  Comment


                                  • -97:ssa on ainakin yhtenäisellä laipalla, voi olla jo ysikutosissakin.

                                    Comment


                                    • Kerrotko pearl vähän tarkemmin millä tavalla sen voi mitata?

                                      Comment


                                      • S4/6 pako sarjojen numerot katsoin sarjoista 077.253.033 ja 077.253.034C

                                        Comment


                                        • Se ero pakosarjoissa taitaa ollakin manuaalin ja automaatin välillä:
                                          http://www.quattro-zentrale.com/shop...=2&refertype=1

                                          Comment


                                          • Mistähän mahtaa johtua kylmänä ja puolikylmänä kierrosten hummaaminen, välillä enemmän välillä vähemmän. Lämpimällä koneella käy nätisti tasaseen. Sytkäosat on kaikki uutta ja lamda on suht uusi. Oisko maf, tyhjäkäyntimoottori, kaasuläppä, imuvuoto...??
                                            Kokemuksia?
                                            E: muita oireita ei ole, vetää ja kulkee nätisti.

                                            Comment


                                            • Alkuperäinen kirjoittaja juhagee Näytä viesti
                                              Oisko maf, tyhjäkäyntimoottori, kaasuläppä, imuvuoto...??
                                              Näistähän se ongelman hakeminen kannattaa aloittaa ja hall-antuinkin voisi tarkistaa vaikka oireet ei ihan tuohon viittaa:
                                              http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ht=hall+anturi

                                              Comment


                                              • Se ero pakosarjoissa taitaa ollakin manuaalin ja automaatin välillä:
                                                http://www.quattro-zentrale.com/shop...=2&refertype=1

                                                Ja tuo linkissä oleva on sit vissiin se automaatin sarja koska ei ainakaan kummasakaan miun koneessa (manuaali versiot) ole tollasii pökkelöitä vaan sellaset enemmän perinteisen peltisarjan näköset.

                                                Comment


                                                • Jep. Kerran kurkkasin -97 S6 V8 automaatin konehuoneeseen ja siellä oli juuri tollaset pökäleet.

                                                  Comment


                                                  • Tuollaiset on plussassakin alkuperäisenä. Sitä taasen ei ole automaatilla koskaan saanut. Tuo kaksoispeltihän on vain lämpöeristeenä, säilyy pakokaasujen lämpö niissä kaasuissa mikä parantaa virtausnopeutta.

                                                    Comment


                                                    • Tässä maffi, onko normaali tuo palojäljen näköinen viiva? Vaikuttaako mihinkään. Ja nuo tiivisteet painunu jo neliskanteiks, tuskin tiivistää hirveenä.

                                                      Kaikki muut sytkäosat uutta paitti kannet ja pyörijät vissiin alkuperäistä vielä, tosin hyvän näköset.
                                                      Attached Files

                                                      Comment


                                                      • Jos sulla on kuvia noista pyörijöistä ja kansista, niin laitas esille auton ajetut kilometrit mukaan :)

                                                        Comment


                                                        • Saattaa niissä kyllä ollakin jotain häikkää, nimittäin vetäsin hienolla hiomapaperilla ne messinkipinnat kiiltavaks kansista ja pyörijöistä, ainakaan vielä ei ole hummaillut samalla lailla.
                                                          Oli niihin jo palanu jotain kipinäroskaa niihin jakajan pinnoille.

                                                          Comment


                                                          • onhan autossa vag 4-kärkitulpat eikä motonetin tai bilteman korvaustulpat?

                                                            Aikoinaan omassa ollutta kroonista käyntihäiriötä sai paaaaaaljon paremmaks ku heitti tarviketulpat ojaan ja laitto orkkikset tilalle.

                                                            Comment


                                                            • Juu, ihan on boschin orkkikset, HGR7KQC.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X