Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Kasissa oli siinä kiristimen lähällä muistaakseni 13mm kanta, josta sai sopivalla lenkkiavaimella löysätty hihnaa. En paremmin muista, mutta löytyiskö haulla lisää?
Mites se lähti se hihna, kiristintä löysäämällä (miten?), oisko antaa vinkkejä. Kannattaako ottaa puskuri ja vähän flektipakettia edestä?
Kannattaa ottaa irti ellei halua kädet verillä kirota pirun ahtaassa välissä. Kiristin keulasta katsottuna löytyy vasemmalta puolelta ja lenkkiavaimella löysäämällä hoituu helposti. Hihnaa takasin laittaessa kannattaa kiristintä vääntää varovaisemmin ettei pyörähdä tyhjää kuten itsellä kävi -> kiristys ja uusi yritys.
Nätistihän toi diisseli raksuttaa, ei tuossa käyntiäänessä ole mitään vikaa ;)
Porukoiden A8:ssa ei ihan tuollaista ääntä kuulunu, mutta selkeä raklatus kylläkin. Tuo alkoi jakohihnanvaihdon jälkeen ja syynä oli, että hihnankiristäjä oli lähes irti. Pultista oli vedetty kierteet sileeksi.
Ihmeellistä tuossa oli se, että autolla ajettiin kauan ennen kuin tuo vika löytyi. Auto toimi siis ihan normaalisti muuten ja ääni tuntui tulevan vain toiselta puolelta.
Kuulostaa ihan samalta kun tuo 2.5l nokileka. Ottaako normaalisti kierroksia ja onko vedot tallella? Hae semmonen metallinen stetoskooppi Motonetistä, sillä on pirun hyvä paikallistaa mistä kuuluu epämääräistä roklotusta.
Vedot tallella, nätisti hyrrää muuten, ääni siis ainut haitta. Jakohihna ainakin tuntui sopivan kireyksiseltä kun aukasi sen kuskinpuolen kopan. Huomenna aloitan tutkimaan. jos en saa selville ->jakoremontiiin :)
Tollanen välys kummassakin. Vissiin vaihdon aika? Mut en edelleenkään jaksa uskoa että tuommoinen ääni johtuu tästä ketjusta. On siellä joku muukin osa vaihdon tarpeessa.
Ihan normaalilta näyttää ketjun kireys, että tuskin tulee ääni sieltä. Nostajanaputukselta kuulosti ekan videon perusteella ja nyt, kun sulla on tuo koppa auki niin tarkista ne nostajat ja niiden välykset.
Eikös nostajat napsahtele vähän metallimaisemmin. Vähän niinku talvella kylmäkäynnistyksissä tämäkin, muutaman säksätyksen antaa. Seuraavana puran keulaa ja katson moniurahihnan ohjainrullat.
M: Ja vaikka laittaa korvan kiinni venttiilikopan kanteen, ei sieltä mitään oikeastaan edes kuulu. Keulalta tämä ääni tulee... todnäk.
Jep, nyt remmi paikallaan. Onko antaa vinkkejä jäähdytysjärjestelmän ilmaukseen? Mahdollisesti saisin lainaan vehkeen millä alipaineistetaan järjestelmä ja tyrkätään uudet nesteet. Entiset oli keltaset, nyt olen letkulla huuhtonut, ja ajattelin tyrkätä sisään G12 plusplus nesteet(violetit).
Mutta vinkkejä ilmaukseen jos en käytä alipaineistuskonetta?
Edit:
Hammashihna - 077 109 119 D
Kampiaks.Pultti - N 903 670 01
Rullat - 077 109 224 A (x2)
Vaimentimen rulla - 077 109 243 A
Tärinänvaimennin/Dämpfer - 077 109 246 B
Vesipumppu - 077 121 004 GX
Termostaati - 078 121 113 F
Moniurahihna - 077 121 031 A
Moniurahihnan vaimennin - 077 903 427 B
Moniurahihnan apurullat - 077 903 341 (x2)
Kyseinen osaläjä maksoi 785e. Kaikki muut fixukselta, paitsi hammashihna, värinänvaimennin, pultti ja termari marmorilta.
Jos jotakuta kiinnostaa...
Viimeksi muokannut juhagee; 14.6.2012, 18:36.
Perustelu: tarkennusta
Oman abh:n (d11-korissa tosin) ilmasin joskus ihan vaan pyörittämällä auton lämpimäksi korkki auki ja lisäilemällä nestettä. Yhtään ilmausruuvia en avannut.
Se toimii taas, kiva juttu reilun 2 vkon jälkeen. En ole sata varma mikä sen rolinan aiheutti, mutta iso laatikollinen vaihdettuja osia tallin nurkassa ja ääni hävinnyt, se on pääasia!
No ei sen sähköteipin läpilyöntisuojaus ainakaan samaa tasoa tulpanjohdon alkuperäisen eristeen kanssa ole. Riippuu vähän kohdasta, jos reiän vieressä on vaikka sylinterikansi niin aika helposti lyö siitä reiästä kipinän läpi. Sähkövirtahan perinteisesti menee siitä kohdasta jossa vastus on kaiken pienin.
Juu, eilen ajossa autoon sytty check engine -valo ja auto hyyty samoin tein, ihan kuin bensat ois loppunu, ei nykiny vaan kerrasta mykäks.
Starttaa terhakkaasti mut ei käynnisty. Oisko pumppu tai rele sökö. Eilen ei kiinnostanu tutkia, tänä iltana pitää perehtyä ja lukasta koodeja. Onko samanlaisia oireita ollu kellään?
Sen verran katoin että sulakkeet oli kaikki ehjiä.
Comment