Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

s4 v8 (abh)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Naksuttele vag-comilla suuttimet läpi, ja seuraa bensan tuloa.
    Luulis suutinten ohjauksen toimivan, jos sytkäkin toimii ?
    Ootko varma, että paineensäädin pelaa?

    Ei vaikuta hitsaus, ellei ollut johdot ja boxi kiinni samalla.

    Comment


    • #32
      mistä tuon vag-comin saan?
      starttauksen jalkeen bensan tuloputkesta tulee ainetta, mutta ei paluu putkesta.
      starttauksen aikana tulee molemmista.
      miten säätimen pitäs käyttäytyä?
      joo ei ollu johtosarja eikä boxi kiinni.

      Comment


      • #33
        Jos kerran kipinä on ja bensaa tulee paineella startatessa paluuletkustakin ei vika oikeen voi olla kuin suuttimien aukeamisessa. Eku niitä aukoo, mutta olisko nyt joku signaalikatkos jossain.
        Vois uupua moottoring asentotieto, jollon ei vois tietenkään avata suuttimia oikeaan tahtiin. Vikakoodeista sen näkis eli odotellaan, että saat jonkun niitä lukemaan.
        Mitäs antureita tossa koneessa nyt olis sellaseen? HAL, asentoanturi vauhtipyörällä yms?

        Comment


        • #34
          On tullut nähtyä nyt kahteen kertaan se, että bensapumpun rele voi mennä niin, että pumppu saa virrat, mutta suuttimet eivät.

          Taitaa meinaan tuossakin saada suuttimet plussan bp-releen kautta.

          Helpoin todeta, kun ottaa releestä kuoret irti ja katselee mitä tapahtuu kun rele lähtee vetämään. Releessä on meinaan kolme kontaktia, kaksi pumpulle ja yksi suuttimille, itselläni on nyt yksi oikosulkevaksi teipattu rele (tarvitsee tehdä yllättävän tukeva teippaus että saa toimimaan) varalla.

          Comment


          • #35
            Kai Mikkelin suunnalta vag-com apuja luulis löytävän. Perjantai-iltana kaljapalkalla ainakin. Suuttimia lähtisin kanssa epäilemään jos kynttilät kuitenkin pelaa.

            AHK ainakaan tosin ei sammu jos lennosta nyppää nokka-akselin asentotunnistimelta liittimen auki, se vain ampuu joka mukiin joka tahdilla kipinän. Käyntiinlähdöstä en sit tiedä, tuskin lähtee.

            Comment


            • #36
              Alkuperäinen kirjoittaja gedu Näytä viesti
              On tullut nähtyä nyt kahteen kertaan se, että bensapumpun rele voi mennä niin, että pumppu saa virrat, mutta suuttimet eivät.

              Taitaa meinaan tuossakin saada suuttimet plussan bp-releen kautta.

              Helpoin todeta, kun ottaa releestä kuoret irti ja katselee mitä tapahtuu kun rele lähtee vetämään. Releessä on meinaan kolme kontaktia, kaksi pumpulle ja yksi suuttimille, itselläni on nyt yksi oikosulkevaksi teipattu rele (tarvitsee tehdä yllättävän tukeva teippaus että saa toimimaan) varalla.
              mistä rele löytyy? muistatko mikä liitin on suuttimille?

              Comment


              • #37
                lueskelin toista ketjua, niin siellä oli vikana suuttimien jumittuminen/ tukkeutuminen.
                mun autoon vaihettu kone on ainakin vuoden seisonut, niin tuli mieleen voisko olla sama homma?

                Comment


                • #38
                  Tuota minäkin muistelin tuossa aiemmin.

                  Comment


                  • #39
                    Bensapumpun rele o kuskin jalkatilan reletaulussa, oikeanpuolimmaisin harmaa rele.

                    Comment


                    • #40
                      Alkuperäinen kirjoittaja gedu Näytä viesti
                      Bensapumpun rele o kuskin jalkatilan reletaulussa, oikeanpuolimmaisin harmaa rele.
                      ok! pitää huomenna mennä tutkimaan jos vika löytys.

                      Comment


                      • #41
                        suuttimet käytin irti toimi normaalisti.
                        viimeks kun kävin pajalla ihmettelin tulppia aina kun otti pöydälle ne oli märät.
                        oisko ollu vesivanhabensaöljy kyseessä.
                        no joo mutta, sumutinpullolla satiin härnättyä kierroksille.
                        nyt pelittää lähtee omin avuin käyntiin, tulpatkin pysyy kuivina.

                        Comment


                        • #42
                          onko hihnapyörän pulttiin olemassa momentti+aste kiristystä vai pelkkä 450nm?
                          omassa avaimessa vain 300nm.

                          Comment


                          • #43
                            Vitoskoneissa on esikiristys+asteita. En näe syytä miksei olisi sahapukissakin.

                            Comment


                            • #44
                              miten muiden kasin kytkin irrottaa?

                              omassa vasta 5cm ennen lattiaa ja on muutenkin löysän tuntunen verratuna kutosen kytkimeen.
                              pääsylkän tankoa säädin kun poljin nousi reilusti jarrupoljinta ylemmäs.

                              mites jos pääsylkkä "sutii" tyhjää, jääkö poljin painamisen jälkeen alemmas vai palautuuko ylös?
                              voisko tuo polkimen kevennysjousi hässäkkä olla liian kulunut?

                              ilmattu paineella ja työsylkkä ei näyttäs vuotavan. tuo poljin vaan tuntuu niin lutuselta.
                              mistä kannattas lähteä vikaa ettimään jos sitä nyt ees on??

                              Comment


                              • #45
                                ennen kytkinremppaa oli poljin suht jäykkä, pitemmissä valoissa alkoi jalka väsymään, polvivammainen kun olen. omassa ajossa kesti n. 40tkm kunnes ensin katkesi kytkinpoljin ja n. 300km jälkeen alkoi luistamaan/lopetti kokonaan irrottamisen, tarkempaa vikadiagnoosia en tiedä muuta kuin purkaessa koko kytkinpaketti lenti silmille.

                                rempan jälkeen poljin reippaasti löysempi. irroittaa aikalailla samalla tavalla kuin sinulla, alussa tuntuu olevan tyhjää aluetta jonkun verran.

                                Comment


                                • #46
                                  kytkin omassa ottaa lineaarisesti koko matkalta, normi auton kytkimen tuntuinen, siis esim. vrt uusi passatti, golf, a4, a6 jne.

                                  omassa oli ensalkuun kans vähä ilkeen tuntune kytkin, mut vikahan löytyi :


                                  oli siis mäntä ja sylinteri täynnä paskoo.

                                  purin pääsylkyn pöydälle kun uus ois maksanu man$ikoita - ja mitäpä sitä suotta säästelemään jos olisi uuden joutunut ostamaan.. loput kuvat http://repsa.kuvat.fi/kuvat/audi-kytkinsylkky/

                                  muistaa vaan ilmata sitten kunnolla järjestelmän takaiskuventtiilin kanssa niin toimii bueno.

                                  Comment


                                  • #47
                                    pitääpä purkaa toi pääsylinteri ja jos ei parannusta,niin työsylinteri kanssa.

                                    minkähän muun mallin kumit käy pääsylinteriin? omia tohon tuskin löytyy.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Varmaan melkein mitkä vaan kunhan halkaisija täsmää. Myös jarrusylinterien kumit käy.

                                      19,05 mm. näyttäs olevan pikaisella googlella.

                                      PBR K7406X

                                      Koivusen numero:302-7406

                                      19,05mm.
                                      Löytyy 61-76 vm. kuplasta
                                      Viimeksi muokannut Sleepy2; 19.5.2011, 12:39.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Lainaan tätä topiccia hetken.

                                        Onko kellään hajua mikä on ABH:n starttimoottorin bosch osanumero?

                                        Comment


                                        • #50
                                          no niin kytkin kunnossa ja auto leimattu.

                                          muuten toimii hyvin, mutta nykii

                                          isommilla kierroksilla yli 3000rpm pintakaasulla kun ajaa, niin nykii!

                                          isolla vaihteella tasasta ajoa ja aavistus kaasua lisää, niin tulee aaltoileva kiihdytys!

                                          toimii normaalisti jos kiihdyttää reippaammin!

                                          mikäs tuommosen aiheuttaa?
                                          meneekö laihalle?

                                          Comment


                                          • #51
                                            lambdan takaisinkytkentä vois olla yks.
                                            kokeile ajaa ilman lambdan signaalijohtoa kiinni.

                                            nykimistä voi kanssa tehä liian suuri huohotusmäärä..

                                            Comment


                                            • #52
                                              Tarkoitatko nykimisellä nyt rehellistä pätkimistä vai aaltoilevaa vetoa moottorissa? Tuo aaltoilu varmaan johtuu hajoavasta lambdasta; pätkiminen voi olla sytkäpuolen osien aiheuttamaa.

                                              Comment


                                              • #53
                                                aaltoilevaa nykimistä, bensapuolen vika uskoisin.

                                                katsastuksessa ei ollu päästöjen puoleen mitään valittamista.

                                                repsa, kumpi yksi johto vai kahden johdon liitin?

                                                Comment


                                                • #54
                                                  1 johdin, se semmone abiko suojakumin sisällä.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    ok! kiitos!

                                                    täytyy lähteä koe ajolle.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      ilman johtoa toimii normaalisti!

                                                      eli lambdan ostoon?

                                                      vaikka meni katastuksesta läpi, niin silti voi lambda olla rikki.

                                                      onko parempi ajaa korjaukseen asti ilman johtoa vai johdon kanssa?

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        viittaisi joo lambda-vikaan..

                                                        melkeinpä ilman johtoa. JOS EI KATTIA. katin kanssa saisi olla piuha kiinni.
                                                        mittasin omasta ilman lambdan takaisinkytkentää että kokoajan menee ~lambda 0,85-0,9, täyskaasu,osakuorma,tyhjäkäynti. eli pitäs olla melko turvallista ajella ilman piuhan kiinnioloa.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Nuo vanhan sarjan V8:t on tunnettuja koneen bensassa uittamisesta, joten ainakaan pitkään en suosittele autolla ajeltavan ilman piuhaa - saat tehdä öljynvaihdon muuten samalla kertaa.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Heinoa että kone pyörii ja auto kulkee. Onnea matkaan.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Lambda tuli vaihdettua ja kaikki oireet melkein hävis.

                                                              vielä nykii aaltoilevasti rauhallisessa kiihdytyksessä. Heti kun toinen kaasuläppä aukee niin, meno tasaantuu.

                                                              vaikuttaako taka "lambda" seoksiin?

                                                              meinasin seuraavaksi kokeilla vaihtaa ilmamäärämittarin ja/tai lämpötilaanturin, voisko vika olla noissa?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X