Eri vag numero on ainakin. NF:ssä ja AAR:ssä on sama ku NG.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
KEIII-jetti kränää(2.3 NG)
Collapse
X
-
NF:ään olen sitä varalla pitänyt. Omassa kun oli KP vai KU vaihdettu RT:hen, niin oli tullut ongelmia suutinputkien kanssa, kun niissä oli erilaiset kierteet. Eli K-Jettiin tuli KE-Jetin suutinputket kiinni.
Mutta en osaa sanoa, minkälaisen ero NG:een ja RT:een määränjakajissa käytännössä on.
Comment
-
Tuossa on KE-III:sen perusennakon katsominen diagnostiikkapistokkeista yhdistellen.Attached Files
Comment
-
No niin saatiinhan se ennakko säädettyä. Tuosta jasson linkittämästä ohjeesta poiketen -92 NG:ssä on nuo diagnostiikka liittimet toiste päin, eli säätötilaan laittaminen tapahtui laittamalla pistokkeet vastakkaisiin littimiin, tuo kuvan mukainen liittäminen poltti sulakkeen. Perusennakosta puuttui 6 asettta, ja nyt se on säädetty 15 asteeseen, käsittääkseni hiukan enemmänkin ois sitänyt laittaa. Nyt vetää paljon paremmin, ainakin lämpimällä koneella. Just sain soiton että kylmänä on vähän kankee menemään, ja käyntiin saa edelleen sahata koko päivän.
Comment
-
-
Lämpöanturi näyttäs olevan järjissään. 10kohm näytti kun ulkona oli +4c. Kylmäkäynnistyssuutin taitaa olla tukossa tai sökö. Liittimen napoihin tulee kyllä käynnistyksessä 9-10V, mutta suuttimesta ei kyllä mitään tule, vaikka linjassa on painetta. Otin suuttimen irti ja naksuttelin sitä 12V:lla ja annoin paineilmaa, joka kyllä meni läpi. Mut jostain syystä polttoaine ei mene läpi kun sitä tolla +9V:lla ohjataan. Jos jollain on ehjää suutinta antaa lainaan kokeiluun, niin voi laittaa viestiä. Uusi on sen verran kallis että ei kehtaa kokeilun takia ostaa. 034906171C on osanumero.
Comment
-
ois samaa vikaa kylmäkäynnistyksen kanssa niin jatketaas tänne.vikaa sen verran kateltu että suuttimelle tulee vaan 8V.arvauksia minne osa volteista jää?hyppylangoilla kokeilin suoraan akusta niin suutin tuntus toimivan,kun meinaa sammua.en löytäny tosta kun ylävesiletkun alapuolelta 4-napasen jöötin,ohjaako se sitä suutinta?entäs onko bensa pumpun releellä mitään tekemistä tuon kk suuttimen kanssa?kone on 5 pyttynynen 2.3l -88 onkos se nyt ng vai aar?
Comment
-
Vessanpytty kaikkine hilppeineen vaihdettu toimivasta autosta, ja ei ollut eroa. Hommaa selvitelty myös hiukan Laakkosella. Laihallahan tuo käy jostain syystä. Olivat CO ruuvilla vääntäneet seokset kohdilleen, ja nyt käynnistyy kyllä ihan ok. Mutta ongelman aiheuttaja on vielä hakusessa. Bensanpaineet mittasivat ja oli yli 6bar. Tyhmä kysymys: Onko tuo lämpöanturin vastus mitattuna napojen väliltä?
Comment
-
Vanhasta nissanista ainakin katottiin pilotilla vuodot sumuttelemalla varovasti konehuoneeseen. Imusarjan tiivisteestä veti ohi, käynti muuttui kummasti kun sai pilottia ilman sekaan.
Comment
-
ng murheita
Audi cabriolet 2.3 ng -92
Saksasta tuli auto ostettua, kaikki hyvin ja reilu tonnin siivu saksasta suomeen. No. Sitten alkaa ongelmat. Konttorilla käynti ja hc näyttää 1100. Muita arvoja en muista, mutta katsuri sano että sytyspuolella (varmaankin) saattas olla häikkää. Oisko imuvuoto kuitenkin todennäkösempi kun noin korkea hc?
Auto pitää samanlaista tsupsuttelua ja täristystä kuin Ville ensimmäisen viestin 5 kohdassa mainitsi. Pahin kun kaasulla pitää kierrokset 1000-2000 rpm. Kun kone on kylmä oireet ei ole niin pahat, sillon myös kone vetää tasaisesti koko alueelta. Kun taas lämpimänä röpöttää enemmän ja täyskaasulla meno puutuu hetkeksi ja sit taas jaksaa ja kohta taas kuin 4 sylinterillä. Käynnistymisessä ja tyhjäkäynnissä ei ole ongelmaa. Lämpimänä ootattaa ehkä 1/2 sekuntia pitempään. Monivika kenkkuilee välillä kun mittari toimii sillon tällön. Onko sillä arpaa tähän hommaan (eihän se turhaan oo kyll nimeään saanut)?
Tulpat on Audin ja vw:n logolla varustetut alkuperäis boschilaiset, vaihdettu 6000km sitten edellisen omistajan toimesta ja haalean ruskeilta näytti. Samalla myös ilmansuodatin. Ad:n kautta tilasin uudet tulpanjohdot + puolan johto, jakajan kannen ja pyöriän. Kaikki Boschilaisia. Uudet hilkkeet paikalleen ja sormet ristissä toivomaan ja käynnistämään että käynti muutunut. No ei auttanut.
Vikakoodit koitin lukea mutta oma kiinankaapeli ja vag-com ei löytänyt edes moduuleita. Kaikki konehuoneessa näkyvillä olevat liittimet on käyty läpi crc:llä. Starttipilottia suihkuttelin mutta ei käynti muuttunut. Suoraan putsariin suihkutettuna tyhjäkäynti laski. Luulis olevan toisinpäin? Irrotinpä siinäsit ISV:n liittimen ja kierrokset nousi tasakäynnille 1100-1200 ja tällä tavalla ei röpöttänyt ollenkaan. Mutta muutama polle perstuntumalla kyllä kadoksissa. Mitä oon isv ja ng sanalla hakenu niin kaikissa viesteissä on sanottu että pitäs auton sammua kun liittimen ottaa irti. Ja eikös se ohjaa pelkästään tyhjäkäyntiä? Viikonloppuna ois tarkotus vaihtaa polttoainesuodatin ja putsailla se ISV varmuuden vuoks. Ja kulutus on ollu matka-ajossa 100km/h 8-9 luokkaa. Tulipahan vuodattettua. Osaisko joku valaista asiaa? Eniten ihmetyttää tuo isv:n käyttäytyminen. Älkää nukahtako kesken tekstin. Kiitoksia.
Comment
-
Minuakin kiinnostais miten seikkaperäisesti selostettuna NG:ssä tarkastetaan ennakko? Tuossa ylempänä joku PDF-ohje, mutta jollakulla poltti jonkin sulakkeen ohjeen mukaan pistokkeet yhdistettäessä.
ECU pitää jokatapauksessa saada säätötilaan? Mitään sulekepaikkaa ei missään releessä ole. Mulla on sulakeboksissa valkoset ja mustat pistokkeet, näistäkö se tapahtuu? Miten?
Comment
-
On meinaan nyt aika hepreaa tuolla ohjeella. Mitäs nuo piuhat tuossa on? Mitäs kaikkea tuon tarkistamiseen nyt tarvitsee kun ei ole tarvinnu aikasemmin sytytyksiä säädellä et jos joku kehtais rautalangasta vääntää. Oliko niin että vanhemmassa ng:ssä on sulakkeen paikka bensapumpun releen päällä. Mullakaan ei ole kun auto on -92. Ja uudessa sama onnistuu kun kytkee diagnostiikkaliittimistä yhteen.
Comment
-
Hyppylanka hetkeksi K-linjan ja miinus navan välille(muistaakseni), ja kun moottorin käynti muuttuu hieman, on sytkä valmis säädettäväksi ajoitus lampulla.
http://www.obd.fi/images/stories/rs232_abico.png
Comment
-
Sen verran autoa tutkittu että sytkä on kohillaan. Imusarjan irrottelin ja testasin kaasuläpän kytkimet että toimii ja kaikki letkut testasin että pitää. Suuttimet putsailin ja o-renkaatkin tuntu ihan notkeilta ja oli ehjät. Suihkepullolla kun ruiskutteli vettä suuttimien juureen auto tyhjäkäynnillä niin meinasi tukehtua. Tuttu audin asentaja sano jälkeenpäin että suuttimien o-renkaat kannattaa vaihtaa. Ois pitäny vaihtaa kun kaikki oli auki.. Pitää samaan rojektiin vaihtaa varulta imusarjan ja kannen välinen tiiviste vkl. Lähteekös se irti ilman pakosarjan irrotusta?
Comment
-
Comment
-
Nyt alkoi tyhjäkäyntihumppailut NG:ssä. Tyhjäkäynti seilaa ajoittain 900-1200rpm humpaten tätä väliä. Kierroksilla toimii normaalisti. Ja suurimman osan aikaa pelaa ettei mitään vikaa, humppailunkin saa pois sammuttamalla auton ja käynnistämällä uudelleen. Sammuttamisen jälkeen käy tyhjäkäyntiä normaalisti ja kaasunpainalluksenkin jälkeen käynti asettuu tasaiseksi kohdalleen. Ei taida olla ISV:ssä vika kun toimii ajoittain ihan normaalisti? Luulisi jos se on hajalla tai pahasti likaantunut niin vika jäisi sille asteelle millä se ilmaantui. Mikä noista moottoritilan lämpöantureista mahtaa olla se joka antaa ECU:lle tiedon? Venakopan päässä on 2 jossain raudassa kiinni, sitten on ylävesiletkun ylä- ja alapuolella muistaakseni. Lohkossa taitaa olla 1. Imuvuotoja ei pitäisi olla ja kaikki letkut ehjiä.
Comment
-
Itse suosittelisin esikäsittelyn Christerin suosittelemalla jarrukliinerillä ja sitten tinneri/bensakylpyä vähintään vuorokaden vaikutusajaksi. Ja Tuomo, se venttiili elää ihan omaa elämäänsä - ei toimi loogisesti, paitsi uutena/optimaaliseksi käsiteltynä. Ja noi 900-1200 kuulostaa jo järkyttävän korkeilta tyhjäkäyntikierroksilta. Voin huomisella arpoa perhealbumista nuot anturien paikat - mutta tähän mennessä kokemuksella ne on ne ylävesiletkun anturit, jotka on tarkistuksen kaipuussa :)
Comment
-
Tuollaista vuorokauden mittaista liottamista varsinkaan tinnerissä en tekisi koska ISV:n sisällä on tiiviste sähkömoottoriin joka tod.näk. ottaa nokkiinsa jos sitä marinoi pitkään tinnerissä.
Itse olen puhdistanut ISV:n kaatamaalla sen täyteen jarrukliineriä tai bensaa, ravistanut vähän ja kaatanut pois + paineilma kuivatus menetelmällä niin monta kertaa ettei puhdistusaine enää likaannu.
Comment
Comment