Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

KEIII-jetti kränää(2.3 NG)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Juu muistelen tuohon törmänneenikin. Pitää vilasta sekin. Onkos ruiskun ecu perinteisessä paikassa puhaltimen takana apparin puolella?

    Comment


      #32
      Avossa on takapenkin selkänojan takana.
      Viimeksi muokannut hoff4; 14.9.2011, 23:48.

      Comment


      • #33
        Alkuperäinen kirjoittaja VilleP Näytä viesti
        ...oli yksi tulpanhattu hapettunut kontaktipinnalta, mut sen sain putsattua ja puutuminen hävis, paitti kylmänä tekee edelleen.
        Ei hapettuman pitäisi tulpanjohdossa vaikuttaa mitään. Outoa, jos kuitenkin vaikuttaa.
        Miten läträsit liuottimen kanssa. -Kastuiko tulpanjohdot siitä? Tulpanjohdot oli vaihdettu, mutta nehän ne ensimmäisenä reagoivat kosteuteen, jos eivät ole kunnossa. Tai vj-kansi, mutta sekin oli vaihdettu ja kuivattu.

        Nyt olisi hyvät kelit tarkistella tulpanjohtoja pimeässä ja kosteassa. Suihkupullolla kostuttaa niitä vielä lisää, niin näkisi, että lyökö jostain läpi. Vastusmittauskaan ei olisi pahitteeksi. Eikös tuossakin pitäisi olla 5kO johdot?

        Comment


          #34
          Pimeä tulpanjohto tekee usein hapettumaa vj-kannen päähän, kontaktipinnalle, johdon vastusmittauksella tuo selviää toki helposti.

          Comment


            #35
            Elektroniikan hapettumien irroitukseen tarkoitettua tököttiä käytin. Laitoin hatun ylösalaisin ja sprayta perään ja annoin muhia siella aikansa. Mainittakoon vielä että ilman kuormaa paikallaan kaasutellessa ei mitään sytytys katkoksia esiinny enää, paitsi kylmänä ei voi kaasua antaa. Ja kaikki tulpanjohtojen liittimet ovat puhtaita, samoin vj kansi. Johdot, jakajankansi ja pyörijä ovat tosiaan bosch kamaa ja vast ikään uusittu, joten en usko että lyövät läpi mistään. Mut pitää käydä illalla tekemässä kylmäkäynnistys ja katsella josko jossain salamoi.
            Viimeksi muokannut VilleP; 15.9.2011, 10:06.

            Comment


              #36
              Onkos ruiskun ecu perinteisessä paikassa puhaltimen takana apparin puolella?
              Kyllä pitäs olla siellä.

              Avossa on takapenkin selkänojan takana.
              Avossakin.

              Comment


                #37
                Avossa on absien tai katon boksi takapenkin takana.

                Comment


                  #38
                  Kakkospytyn tulpanjohto mykkä. Kylmänä vastus ääretön ja lämpimänä 13Mohm, muut 6,03Kohm. Onneksi saa irrallaan hintaan 19€, ei tarvii koko satsia ostaa.

                  Comment


                  • #39
                    Oliko tuo mykkä johto juuri se hapettunut?

                    Comment


                      #40
                      Ei ollut. Kyseinen johto täysin puhdas ja kaikin puolin ehjän näköinen. En ymmärrä miten voipi olla noin kuollut.

                      Comment


                        #41
                        Häviskö kaikki oireet johdon vaihdolla?

                        Comment


                        • #42
                          Selvisikö miksi kylmäkännistys rikastus puuttui? Omassa samaa vikaaa virta puuttuu

                          Comment


                            #43
                            Tuli väärä piuha. Eli ei selvinyt homma vielä. Ja kylmärikastus puuttuu edelleen, siihen en ole vielä kerennyt paneutua.

                            Comment


                              #44
                              Alkuperäinen kirjoittaja hoff4 Näytä viesti
                              Avossa on takapenkin selkänojan takana.
                              Moi, mulla on ollut pitkän aikaa ongelmia cabrion käynnissä, ymmärsinkö oikein, että 2.3 NG Ecu on takapenkin alla?, pitäisi katsoa osanumero ja testata korjaako toinen samanlainen käyntiongelman. Jotakuin kaikki muut on jo läpikäyty vuosien aikana. Olisiko tietoa siitä, käykö kaikki Bosch NG ohjaimet vuosimallista -92 eteenpäin cabrioon, jos ohjain on pimeänä?. Audi Centerin mukaan alkuperäinen ohjain on 443 997 264F, eBay:ssä numero on vaihtunut 443 906 264:seen ja joku kirjain perään (F,C,A tai pelkkä numero ilman kirjainta, onko jollain enemmän tietoa?

                              Comment


                                #45
                                Apukuskin jalkatilassa tulipellin ja lämmityslaitteen koteloiden välissä.

                                Comment


                                  #46
                                  NG käyntiongelmat

                                  Näyttää olevan Cabriossa sytytys/nakutuksenesto-ohjain oikealla hansikaslokeron takana ja KEIII-Jetronic-ohjainboksi takapenkin selkänojan takana.

                                  Comment


                                    #47
                                    Kyllä se vaan on tuolla missä sen sanoin edellisessä viestissäni olevan. Mitä järkeä olisi etes moottorin toimintaan liittyviä purkkeja viedä takapenkin taakse ?

                                    Comment


                                      #48
                                      Nyt täytyy kysyä joltain muulta, jetronicin ohjainboksi ON takapenkin takana cabriossa.

                                      Comment


                                        #49
                                        Tuossa on elsa:n näkemys.
                                        Attached Files

                                        Comment


                                        • #50
                                          Olisikohan ECU nakutusyksikön takana, näin ainakin näyttäisi olevan varaosakatalogissa.

                                          Comment


                                            #51
                                            ABS:n boksit on 90-luvun taitteessa yleensä tykätty Audilla sijoittaa takapenkin tuntumaan. Moottorin ECUn vieminen taakse olisi kieltämättä vähän omaan jalkaan ampumista.

                                            Comment


                                              #52
                                              Loppuu ymmärrys ton kanssa. Ei kulje mihinkään(suorituskyky mannemersun luokkaa) ja nyhtää helvetisti. Toisella bansapumpulla kokeilin eikä auttanut. Uuden sytytys piuhat auttoi pätkivään sytytykseen, mut edelleen huopaa pahasti, ihan kun ennakot seilais. Any ideas?

                                              Jos jollain on jäänyt purkuautosta täydellistä ruiskua tuosta NG tai AAR koneesta, niin voi vaikka yv:llä tarjota mulle.
                                              Viimeksi muokannut VilleP; 7.4.2012, 23:53.

                                              Comment


                                                #53
                                                Kiertääkö kone lainkaan yli 3000? Jos ei niin vika on pielessä oleva jakajan perussäätö. Nimim kokemusta omaava. Säätäminen vaatii säädön ajaksi myös hyppylankakytkentöjä.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Kiertää kyllä. Oikeestaan yläpäässä vetää hieman paremmin ku alapäässä. Perusennakko on laitettu jakajan merkkiviivaan. Pitääkö se laittaa "vikakoodin luku tilaan" ku ennakko säädetään?

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja JonasK Näytä viesti
                                                    NG-moottoreissa perussytkän säätämisen aikana pitää bensapumpun releen päällä olla sulake. Sillä vältetään ECUn oma säätö. Ilman tätä sulaketta sytytys saadaan helposti vain huonommaksi.

                                                    Muut perusolosuhteet ennen ennakkosäätöä ovat mm. normaali käyntilämpötila; kuormittavat sähkölaitteet kuten ilmastointi, takalasinlämmitin ja valot pois päältä; toimiva nakutustunnistin.
                                                    Ennakko on NG:ssä 15 +- 1 astetta.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Tuo ohje ei päde näihin viimesimpiin ng koneisiin, ku ei oo tuota sulakepaikkaa releellä. Voisko joku kattoo elsasta ohjeen miten buoden 92 ng säädetään.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Sulakepaikka releen päällä on yhtä kuin K-linja ja maa, jotka yhdistät sillä sulakkeella. Onnistuu yhdistää myös muualta, vaikka sieltä diagnostiikkaliittimestä.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Minulla on jossakin RT-koneen KE-Jetronic-määränjakaja irrallaan. 100:sta peräisin. Onkohan samanlainen kuin NG:ssä? Ei ole myynnissä, mutta lainattavissa voisi ollakin, kun ensin löytyy jostakin.

                                                          Oletko puristukset mitannut? Muutenkin sellaisia perusjuttuja, latausjännite/puolan jännite ja jako olisi hyvä tarkistaa, jos et ole vielä katsonut läpi. Jos tämä oli avo, niin onko ollut ajossa, että onhan tuoretta tavaraa tankissa.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Uohtui mainita että tuo kierroksilla pätkiminen loppui ku ton jakajan sääti viivaan, ja sitä myöten päästöt asettui kohilleen. Tämä siis ilman kuormitusta paikallaan kierrättäessä.

                                                            Puristukset on mitattu. Joka pysyssä ~13bar. Ja auto ollut ajossa ja tankkailtu, joten tuoretta ainettakin saanut. Myös suuttimien puhdistus aineet ajettu läpi. Tais tavan KE määräjakaja jotenkin erota NG:n vastaavasta. Jos viittit vilkasta sen numeron?

                                                            Mut pitänee perusennakko kattoo tolla maan ja koolinjan yhdistämisellä.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Menee ainakin toista viikkoa, että pystyn numeron tarkistamaan. Koitan kuitenkin muistaa asian ja siitä saa muistutella YV:llä, jos ei ala kuulumaan. Jos jotain muuta kautta sen pystyy tarkistamaan, niin ei ole muuta tietoa kuin se, että RT:ssä ollut ja 100:sen korissa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X