Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

KEIII-jetti kränää(2.3 NG)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ISV:llä on sitten ilmeisesti oma erillinen ECU:nsa jos olen oikein ymmärtänyt. Mutta ecu vialta tuo kuulostaisi tai sitten jokin muu oikosulku esim johtosarjassa tms..

    Comment


      Miulla oli kesällä vähän kaikkia näitä oireita ja huonon käynnin vikaa kun rupesi metsästämään niin vastaan tuli seuraavia, objekt 100/2.3 AAR:

      - kaasuläpän mikrokytkimet oli säädety niin ettei idle-tila aktivoitunut ollenkaan, säädetty
      - ISV oli tervaantunut, tärpätillä puhtaaksi
      - ISV kumiletku oli halki, vaihdettu uusi
      - norsunkärsä oli revennyt, korjattu
      - tarvikelambda-anturin johtosarja, hiljattain vaihdettu oli sulanut pakoputkea vasten, vaihdettu
      - määräjakajan lautanen takelteli seinämään, säädetty
      - ruiskusuuttimien o-renkaat olivat kovia ku mitkä, uusittu kaikki, uhm kalliita, maksoi jopa 4 euroa yht.
      - 4. ja 5. sylinterin venttiilit pakopuolelta falskasivat, kansi palasiksi ja koneistamon kautta kotiin kasattavaksi
      - pakosarjan näytteenottoputken kumitutti revennyt, uusittu
      - nakuanturin runko ja johto oli kesinut monesta kohtaa, vaihdettu
      - hoonausjäljet näkyvissä, ei kaulaa ollenkaan sylintereissä, lohko koneistamolle
      - lohkon dekkitaso syöpynyt, öljykanavasta yhteys 4. ja 5. sylinteriin, dekkitaso koneistettu
      - runkolaakerit syöpyneet, näytti glykolivaurioilta
      - öljykellon alla oleva takaiskuventtiili umpijumissa
      - kolme lohkonöljyruuttaa viidestä oli jämähtänyt auki asentoon, riittävästi ultraäänipesuria niin rupesivat pelaamaan.
      - jne jne... paljon muuta mitä ei nyt muista

      Kyllä se kun tuon mylly purki riviin tallin pöydälle joka komponentin putsasi huolellisesti ja teki mitä oli tehtävissä, ja kun koneen löi nippuun, hetki pyöritystä ilman tulppia ja bensapumpun relettä, niin oli melko palkitsevaa kun tyhjäkäynti kipusi 1100 korville, siitä peltotien kautta korpissuoralle ja kone lämpimäksi -> kävi nättiä 700 U/min tyhjäkäyntiä eikä ollut mitään ökähtelyitä välissä.

      Joku voisi sanoa että on vähän overkilliä, mutta ihan kivaa verryttelyä vuosien jälkeen ja omaa poikaa mie piinasin tuossa, se vietti monta tuntia kädet kyynärpäitä myöten mustana osia pesten ja putsaten, sekä kiroillen sitä sun tätä ja taisi pari kertaa "hohtimetkin" lentää tallin ovesta pihalle. Jännä, mie viskelin tuon ikäisenä kanssa työkaluja.

      Huomasin että ajoituksia hakiessa kellon kanssa, oli tuolla kannen ja lohkon plaanaamisella se vaikutus että ihan kohdalleen ei hammasjako nyt mene, jää kolmanneshampaan pieleen, mutta ehkä ruuvattavaa nokkapyörää tuohon ei tartte. 95-oktaanisella hävisi tehot, ilmeisesti tuo KE-jetronic saa nakupinggiä lohkosta sen kanssa puristussuhde väkisin karvan verran kasvoi. 98E:llä ajettaessa meno on osa- ja täyskuormalla ihan eri planeetalta. Katsastuksesta meni läpi, kun ennen remppaa oli HC 1300, niin nyt putosi karvan alle sataseen, mutta sekin parani kun kiristi virranjakajan mutterin (oli ihan löysällä) :-D

      Tulihan tuohon vaihdettu pari muutakin hilua tuohon kärriin, mutta kummasti parani 400€ hintaisen vehkeen kulku touhutonnilla ja samalla sai laatuaikaa tenavan kanssa. 8-)
      Attached Files
      Viimeksi muokannut matrikkel; 4.9.2017, 18:23.

      Comment


        Haha, mahtavaa! Perusteellista työtä, pakko arvostaa. Eikös näissä kaikki vaikuta kaikkeen, siksi myös perusteltua ja järkevää :)

        Comment


        • Talvenmittaan pitäis perehtyä kv.n sielunelämään. Tuossa keväällä vaihdoin bensapumpun, eikä ole senkoommin herännyt talviunestaan, nyt hankittuna uus kiinalainen pumppu jos vaikka sillä sais toimimaan.

          Onneks ei oo ke-jetti kuiteskaan kyseessä ;)

          Comment

          Working...
          X