Oh yes, eli vanha ongelma on palannu vittumaisempana ku koskaan!
Oireet: alkutalvesta alkaa sillä, et jos käyttää kaasua liian pitkään pohjassa, niin se jää päälle samaan tyyliin ku ottais siitä kaasuläpän päältä johdon irti (se missä on lukitus). Sen jälkeen kun on pysähtyny bussipysäkille ja kone huutaa aikansa sen 4500 rpm ja jokin sulaa, niin tyhjäkäynti tippuu ja alkaa humpaamaan samaan tapaan kuin jos ISV:ltä ottaa johdon pois eli n. 1000-1200 rpm. Jossain vaiheessa n. 3-4 vk ensioireiden jälkeen kaasu ei enää jää päälle vaan sompailu alkaa suoraan. Tämä on siis toinen talvi putkeen. Hyvä keino välttyä tältä on ajella rauhallisesti koko talvi, niinku oon tehnytkin, mut aina sekää ei auta. Ja toisaalta ohan se nyt kumma ettei sakemannille saa antaa kenkää ilman et se alkaa vittuilemmaa. :S
Parasta tässä on se, että milloin mikäkin korjaa vian. Yleensä riittää ku käynnistää auton muutaman kerran uudestaan, niin viimeistään kahdeksannella yrittämällä se osaa taas käydä normaalia tyhjäkäyntiä. Välillä täytyy irroittaa johto joko ISV:ltä, määräjakajan kyljestä tai kaasuläpän päältä. Useimmiten mikään näistä ei auta, mut joskus kyllä. :D Ainaki pahimmilla pakkasilla auttoi jos ajo lämpimään halliin joksikin aikaa, mut nyt on plussakelit ja ongelma vaan pysyy. Ongelma saattaa jopa ilmestyä sillä et ajaa parkkihalliin. Jotain tekemistä vesihöyryn kanssa, joka jäädyttää jotain vai mikähän nyt voi enää olla..? :D
ISV on puhdistettu tärpätissä ainaki 18 tunnin ajan plus muita puhdistusmetodeita on käytetty ahkerasti myös, mut jos siinä ois vika niin mistä semmosen saa uutena ja mitä se maksaa? Imuvuotoja ei ole, tulpat on uudet, kuin myös muut sytkäosat johtoja lukuunottamatta mut neki on Bremit ja ainaki ihan hyväkuntoisen oloiset. Kaikkiin liittimiin on suihkuteltu CRC:tä jos vaikka niissä ois vika, mut ken tietää... Vessanpytty liikkuu kans vapaasti mitä oon kokeillu kädel.. Maskissa on suojus estämäs jäätymistä, ei auta.
Ideoita otetaa vastaan, ja pahoittelen jos teksti on sekavaa, mut tota on hemmetin vaikee selittää, ku niin randomilla ilmenee... Kuiteski vaikuttaa et ilman kosteus on iso tekijä tos ongelmas.
Ruisku on KE-jetti, ja oon ettiny netin ympäri et oisko kukaa saanu tollasta vikaa korjattuu, mut toistaiseksi tuloksetta. Kesällä toi toimi hyvin. Siinäpä sitä ois pähkinää purtavaksi. Minä lähden ostamaa pistaaseja ja puren niitä. ^^
Oireet: alkutalvesta alkaa sillä, et jos käyttää kaasua liian pitkään pohjassa, niin se jää päälle samaan tyyliin ku ottais siitä kaasuläpän päältä johdon irti (se missä on lukitus). Sen jälkeen kun on pysähtyny bussipysäkille ja kone huutaa aikansa sen 4500 rpm ja jokin sulaa, niin tyhjäkäynti tippuu ja alkaa humpaamaan samaan tapaan kuin jos ISV:ltä ottaa johdon pois eli n. 1000-1200 rpm. Jossain vaiheessa n. 3-4 vk ensioireiden jälkeen kaasu ei enää jää päälle vaan sompailu alkaa suoraan. Tämä on siis toinen talvi putkeen. Hyvä keino välttyä tältä on ajella rauhallisesti koko talvi, niinku oon tehnytkin, mut aina sekää ei auta. Ja toisaalta ohan se nyt kumma ettei sakemannille saa antaa kenkää ilman et se alkaa vittuilemmaa. :S
Parasta tässä on se, että milloin mikäkin korjaa vian. Yleensä riittää ku käynnistää auton muutaman kerran uudestaan, niin viimeistään kahdeksannella yrittämällä se osaa taas käydä normaalia tyhjäkäyntiä. Välillä täytyy irroittaa johto joko ISV:ltä, määräjakajan kyljestä tai kaasuläpän päältä. Useimmiten mikään näistä ei auta, mut joskus kyllä. :D Ainaki pahimmilla pakkasilla auttoi jos ajo lämpimään halliin joksikin aikaa, mut nyt on plussakelit ja ongelma vaan pysyy. Ongelma saattaa jopa ilmestyä sillä et ajaa parkkihalliin. Jotain tekemistä vesihöyryn kanssa, joka jäädyttää jotain vai mikähän nyt voi enää olla..? :D
ISV on puhdistettu tärpätissä ainaki 18 tunnin ajan plus muita puhdistusmetodeita on käytetty ahkerasti myös, mut jos siinä ois vika niin mistä semmosen saa uutena ja mitä se maksaa? Imuvuotoja ei ole, tulpat on uudet, kuin myös muut sytkäosat johtoja lukuunottamatta mut neki on Bremit ja ainaki ihan hyväkuntoisen oloiset. Kaikkiin liittimiin on suihkuteltu CRC:tä jos vaikka niissä ois vika, mut ken tietää... Vessanpytty liikkuu kans vapaasti mitä oon kokeillu kädel.. Maskissa on suojus estämäs jäätymistä, ei auta.
Ideoita otetaa vastaan, ja pahoittelen jos teksti on sekavaa, mut tota on hemmetin vaikee selittää, ku niin randomilla ilmenee... Kuiteski vaikuttaa et ilman kosteus on iso tekijä tos ongelmas.
Ruisku on KE-jetti, ja oon ettiny netin ympäri et oisko kukaa saanu tollasta vikaa korjattuu, mut toistaiseksi tuloksetta. Kesällä toi toimi hyvin. Siinäpä sitä ois pähkinää purtavaksi. Minä lähden ostamaa pistaaseja ja puren niitä. ^^
Comment