Tuli tuossa seuraavan laista ongelmaa kun tein jakopään remontin.
Eli lähtee hieman huonommin käyntiin nykkii jokin verran kiihdyttäessä.
Vikakoodit luin ja oli seuraavan laisia koodeja
0203 Hall-anturi maavuoto
0220 Maksimi ahtopaine ylitetty
4074 Jäähdytinnesteen lämpötilantunnistin epälooginen signaali
4079 Kaasuläpän potenttiometri epälooginen signaali
Nollasin koodit ja auto käyntiin niin tuli
0203 Hall-anturi katkos/oikosulku(plus)
Onkohan tuossa nyt mahdollisesti tuo hall-anturi rikki ja missä tuo anturi siaitsee?
Jakoa ei tullu katottua oliko kohallaan enne vanhan remmin irrotusta mutta tein uudet merkit jotka sitten laitoin kohalleen.
Sitten kun kone oli taas kasassa ja tarkistin merkit niin oli melkein puolen hampaan heitto nokka-akselilla.
Korjaus oppaassa luki että ei välttämattä merkit satu ihan just kohakkain molemmissa päissä.
Eli voikohan tämä lisääntynyt nykiminen ja huonontunut käyntiinlähtö johtua tuosta hall-anturista vaiko jostain muusta?
Eli lähtee hieman huonommin käyntiin nykkii jokin verran kiihdyttäessä.
Vikakoodit luin ja oli seuraavan laisia koodeja
0203 Hall-anturi maavuoto
0220 Maksimi ahtopaine ylitetty
4074 Jäähdytinnesteen lämpötilantunnistin epälooginen signaali
4079 Kaasuläpän potenttiometri epälooginen signaali
Nollasin koodit ja auto käyntiin niin tuli
0203 Hall-anturi katkos/oikosulku(plus)
Onkohan tuossa nyt mahdollisesti tuo hall-anturi rikki ja missä tuo anturi siaitsee?
Jakoa ei tullu katottua oliko kohallaan enne vanhan remmin irrotusta mutta tein uudet merkit jotka sitten laitoin kohalleen.
Sitten kun kone oli taas kasassa ja tarkistin merkit niin oli melkein puolen hampaan heitto nokka-akselilla.
Korjaus oppaassa luki että ei välttämattä merkit satu ihan just kohakkain molemmissa päissä.
Eli voikohan tämä lisääntynyt nykiminen ja huonontunut käyntiinlähtö johtua tuosta hall-anturista vaiko jostain muusta?
Comment