Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

nokkaremmijumpan erikoistyökalut

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • nokkaremmijumpan erikoistyökalut

    Olisiko jollakulla hallussaan tuon V6 koneen nokkaremmijumpassa tarvittavia erkoistyökaluja ? Mikäli on, niin olen valmis neuvottelemaan A: Lainaamisesta B: Ostamisesta C: Lainaamisesta sitä varten että "metallimestari" kaverini voisi tehdä niistä muutamat kopiot


    Ja mikäli kohta C kiinnostaa muitakin kuin itseäni, on mahdollista saada teetettyä noita usemapiakin sarjoja

    kaivonveivi(at)windowslive.com
    Viimeksi muokannut KaiVonVeivi; 3.3.2011, 13:02.

  • #2
    http://stores.ebay.de/RP-TOOLS/_i.ht...&_ipg=&_sasi=1

    tilaat tuolta, ei pahan hintaisia.

    Comment


    • #3
      Varaosanetissä tai Huuto.netissä oli myynnissä muistaakseni 60€ Katsastappa nuo!

      Comment


      • #4
        Joo . TDI koneeseen noita on myynnissä kyllä.

        Toinen juttu: Mikäs hitto oli se nettisaitti josta sai maksua vastaan ladattua virallisia korjaus/huolto ohjeita ???

        Comment


        • #5
          Mikäs hitto oli se nettisaitti josta sai maksua vastaan ladattua virallisia korjaus/huolto ohjeita ???

          Vastaus: erWIN

          Comment


            #6
            Jos 5 ottas tollasen kun JUhan linkissä niin maksais 40 euroo kipale suomeen.

            Comment


            • #7
              Näitä ei saa suomenmaalta tuohon hintaan mistään jso 5 kipaleen satsia rupeaisi kyselemään??

              Comment


              • #8
                Minä olen vaan tusilla merkit tehnyt:)

                Comment


                • #9
                  Joo, ja monesti on tullut nähtyä ettei nuo tussimerkinnät osu kohdilleen näissä vehkeissä.

                  Comment


                  • #10
                    okkim, olisikos minkäänlaista koulutettua arvausta mistä tuo kohdalleen sattumattomuus voisi johtua?

                    Asentajista vai koneen konstruktioista??

                    Comment


                    • #11
                      Veikkaan että osaksi asentajasta, ja osaksi rakenteesta. Se vaan ei mene tarkasti kohdilleen jos nokkapyöriä ei irroita. Siltikin kiristyksen ja pyörityksen jälkeen sitä saattaa joutua kahdesti korjaamaan.

                      Kuvassa eniten pielessä ollut jakohihna, jolla oli ajettu noin 3 km. Ja hihna pitkittäissuunnassa puoliksi halki.
                      Attached Files

                      Comment


                      • #12
                        Miksi tuota hommaa ei voi tehdä niin, että merkitsee jokaiseen hammaspyörään yhden loven kohdalle tussilla merkin. Sitten laskee siitä merkistä seuraavaan hammaspyörään jonkun määrän hampaita ja merkitsee taas luvun muistiin. Eli jokaisessa hammaspyörässä on vaikka yhden kolon kohdalla tussimerkki ja ennen irroitusta on jo tiedossa joka hammaspyörän välinen matka merkistä merkkiin. Kun kiertää kerran ympäri koko hihnan merkkien välit laskien, tietää jo melkein väkisellä, onko jako oikeassa. Jos jossain menee hutiksi (esim 53 hammasta 54 sijaan), niin toisessa välissä on sitten yksi liikaa?

                        Miten noissa toimii tuo nokka-akselin ajoituksen muutos? Ei kai se ole syyllinen tähän pieleenmenohommaan?

                        Edit: tässä vehkeessä ei vissiin toimi appiukkoni "vanha konsti parempi kuin pussillinen uusia" -menettely, jossa vanha hihna leikataan ensin pituussuunnassa puoliksi ja toinen puoli poistetaan. Sitten uusi pujotetaan siihen rinnalle puolittain ja vetäistään sitten puukolla poikki loputkin vanhasta hihnasta, sitten vain uusi kokonaan paikalleen =)

                        Comment


                        • #13
                          Periaatteessahan sen voi niin tehdä, mutta kaikissa missä olen nähnyt nuo tussimerkinnät on jako ollut vähän pielessä. Itse en ole niin tehnyt, enkä viitsi kokeilla miksei se niin oikein onnistu.

                          Nokkien ajoitus ei vaikuta tähän mitenkään, hihnapyörät on pakonokissa ja säätö on imunokille. Ja vaikka säätö olisi kaikkiin nokkiin, on niillä kuitenkin joku perusasento mihin ne pitää asettaa.

                          Comment


                          • #14
                            Ooh, tämä oli uusi tieto, olisi tosin pitänyt tajuta, että noinhan sen säädön täytyy ollakin.

                            On itselle jotenkin vaikea käsittää tuota, että jotenkin ajattelen tuon samalla tavalla kuin Legoilla rakentamisen, täytyy olla tietty määrä noita hampaita kahden hammasratasmerkin välissä, niin miten se voi mennä vikaan jos laskut täsmää?

                            Eliminoiko tuo lukitusvehkeiden käyttö sitten kuitenkin tuon mahdollisen hutin, vai tahtooko ne aina mennä silmällä tai kahdella pieleen vaikka kuinka lukitset nuo hammasrattaat?

                            Comment


                            • #15
                              Kun nokkapyörät on löysällä (pyörivät siis vapaasti nokkaan nähden), nokat lukittuna työkalulla, ei hampailla ole mitään väliä. Ne on missä on. Sitten hihna kiristetään, ja nokkapyörät pultataan nokkiin kiinni.

                              Kiristysvaiheessa näkee hyvin miten hihna liikkuu, ja hihnapyörät kääntyvät. Jos ne olisi kiinni nokissa, niin nokatkin kääntyisi ja jako on samantien pilalla. Vähän vaikea selittää paremmin, sen näkee sitten hyvin kun sitä tekee.

                              Comment


                              • #16
                                mulla olj vänkärin puolen nokan ajoitus hieman pielessä,nokkien lukitus rauta ei mennyt paikoilleen ennen kuin pyöräytti vähän nokkaa(todella vähän)
                                oikeilla työkaluilla sain ajoituksen kohdalleen.(rauta ja kampuran lukitus tappi)
                                rempan myötä hävis epämääräiset tutinat.
                                tämä siis 180000km huolto.

                                Comment


                                • #17
                                  Missäköhän olis kunnolliset ohjeet tähän prosessiin. Tuntuu olevean aika monta "avaruusgeometristä" seikkaa otettavana huomioon. En mä muuten tota remppaa tekis, mutta kun ei tollasta Audia kukaan osta jos remmin vaihtoon on 10tkm, kuten tuossa mun laitoksessa

                                  Comment


                                  • #18
                                    Miten on noin pieleen joku saanut väännettyä nokat:) minulla on satunut aina nokat kohdalleen tussi merkein ja sen kyllä huomaa jos hampaalakin heittää. Mie voisin dadasta kopsata ohjeet.

                                    Comment


                                    • #19
                                      mullakin oli merkkiliikkeessä edellinen vaihto tehty, onko mahdollista että hihna venyy ajan mittaan(näissähän hihnalla on mittaa) ja sitten jos tussu merkkeillä tekee niin jako on pielessä.
                                      hihnan vaihdon yhteydessä ei mielestäni konetta kannata pyörittää muuta kuin pyörimissuuntaan.
                                      bentleyn korjaus opus on ihan hyvä tähän hommaan.
                                      Viimeksi muokannut Juha E; 9.3.2011, 19:15.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ei se remmi veny niin että hampaalla pääsisi heittämään, aina pyörimis suuntaan koska kiristintä ei ole luotu liikkumaan väärään suuntaan.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Siis ei tuo hammashihnan vaihto vaikuta kovin tieteelliseltä hommalta mitä nyt katsoo Audin omia ohjeita (2.4L V6 AML). Kuitenkin hieman arveluttaa homma. Mitä tuossa on hyvä vaihtaa samalla?
                                          1) Jakohihna
                                          2) Kääntörulla
                                          3) Kiristinrulla
                                          4) Kiristinelementti
                                          5) Vesipumppu
                                          6) Moniurahihna

                                          Mitähän tuon teettäminen liikkeessä maksaa?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tuossahan nuo on, lisäksi termostaatti sekä mahdollisesti moniurahihnan kiristin. Jos nokkien stefat vuotaa, niin ne myös.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Nuo stefojen vaihdot taitaa tarkoittaa venttiilikopan irroittamista?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ei tarvitse, ne lähtee sieltä oikealla työkalulla vetämällä ulos. Tai sitten sopivalla ruuvilla.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Niin joo olikin. Olenhan sellaisen operaation nähnyt, eli asentaja kiersi sopivan ruuvin stefan läpi ja veti pihdeillä keplotellen pois. Uusi stefa pitää voidella ja asentaa varovasti ettei se huuli kärsi. Kone on kyllä niin öljyinen, että tuskin on ainoa kohta nuo stefat mitkä vuotaa.
                                                  Saiskohan tuon homman tehtyä oikeilla työkaluilla ja oikeilla ohjeilla? Ohjeet on (ja jos joku tarvii A6 ohjeita niin voin katsoo jos pystyn auttamaan) ja muutama työkalu pitää hankkia.
                                                  Viimeksi muokannut Hoth; 18.3.2011, 15:23.

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X