Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 kilpiin S2 moottorilla?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B5 kilpiin S2 moottorilla?

    Olisi siis mahdollisuus saada konerikko s4 b5 projektiksi. Ja ajattelin vaihtaa tilalle s2 tai vanhemman s4 moottorin.

    Miten on yhtäläisyydet autojen kesken, ja miten ongelmat kilvityksen suhteen. Eikö s2 moottori mene s4 b5 vaihelaatikkoon ilman suurempia taisteluita?

    Ja samalla tuli myös mieleen että olisiko samanlainen idea toteuttavaissa myös audi a4 b5 1.8T malliin.

    #2
    Ruåttissa saattaa onnistua tuo kilvitys, mutta suomessa ei mitään mahdollisuutta. Laatikko menis ilmeisesti bolt on, mutta koneen kannakeiden kanssa joutuu toki jumppaamaan.

    Sama katsastus ongelma taitaa olla myös a4 korissa, toki jos kori olisi -95 ja luovuttaja s2 samalta vuodelta, niin sitten saattaisi onnistua.

    Comment


      #3
      Eipä taida onnistua päästöhommeleiden takia. En tiedä noita päästörajoja, mutta veikkaan että S2 ei ole samassa kuin B5.

      Ja vaikka olisi, niin miksi? Onhan noita biturbokoneita myynnissä aina välillä. Mikä vika vanhassa koneessa on?

      Comment


        #4
        Ja vaikka olisi, niin miksi? Onhan noita biturbokoneita myynnissä aina välillä. Mikä vika vanhassa koneessa on?
        Koska I520VT on paljon sielukkaampi ja melodisempi kuin 2.7BIT:)

        Comment


          #5
          Ei oo mahdottomuus, jos se ässä sattuu oleen -97 :) Mutta kone pitää sitten olla AAN ja käyttää urs6:n päästölappuja :)

          Comment


          • #6
            Kone on ilmeisesti melko huonossa kunnossa nokkia ja venttiileitä myöten. Joten tuli mieleen että jos koneen joutuu vaihtamaan niin kokeilee hieman harvinaisempaa ratkasua. Ja pidän tuosta suora vitosen luonteesta enemmän. Plus jos en ihan väärässä ole, niin siitä saa hieman halvemmalla tehoja ulos.

            Miten kestävyys ja potentiaali eroaa sitte ABY:n ja AAN:n välillä, jos puhutaan +500hv määristä? Ja miten se -97 vuosimallin kans menis? Voi olla hieman haastavampi löytää toki kyseinen vuosimalli...

            Joo ruotsissa kyllä varmaa meniski. Mutta ois se hyvä saada Suomenki puolella läpi :)

            Comment


              #7
              Koska I520VT on paljon sielukkaampi ja melodisempi kuin 2.7BIT:)
              Näin se on. Mielenkiintoinen projekti tulossa(ko)?

              Comment


                #8
                ABY ja AAN on jotakuinkin sama kone, mitään eroa kestävyydessä tai potetiaalissa ei pahemmn ole.

                Comment


                  #9
                  Suoran 5-koneen istuttaminen b5 koppasen pannuhuoneeseen saattaa olla varsin haastavaa kun pituussuuntaista tilaa ei kauhiasti ole.

                  Comment


                    #10
                    Ja miten se -97 vuosimallin kans menis?
                    Moottori ei saa olla enemmän saastuttavammasta mallista. Ja kun -97 on tehty ainakin joidenkin lähteiden mukaan UrS6:sta ja B5 ässää rinnakkain. Niin näin suomen saastelait pitäis täyttyä. Toki täysvarmuus pitää udella konttorilta.

                    Comment


                      #11
                      Ei oo mahdottomuus, jos se ässä sattuu oleen -97 :) Mutta kone pitää sitten olla AAN ja käyttää urs6:n päästölappuja :)
                      Saa kyllä käydä hyvä tuuri että jostain löytää -97 B5 ässän. Itse en ole nähnyt yhtään.

                      Eli homma taitaa kaatua tuohon. Tai sitten se vitoskone pitää upottaa vanhempaan A4:ään.

                      Comment


                        #12
                        Oikeastihan se on vain joku katsastusmiehille suunnattu ohje ettei moottori saisi olla vanhempi. Tuosta voisi ihan hyvin alkaa vääntämään. Missään laissa tai asetuksessa niin ei lue. Pääasia että päästönormitus on riittävä.
                        Tässä kohtaa itse asiassa vähän epäilen, joskin selvittämättä, että B5 koneet lienee järjestäen vähintään Euro2 ja vitoset on Euro1.

                        B5 vitoskoneellisia on kyllä maailmalla tehty useampiakin jo, joten ei tässä mitään pioneerityötä tapahtuisi.

                        Comment


                          #13
                          Joo noita päästönormeja tuolla aikaisemmin tarkoitinkin. Jos ne on samat, niin eiköhän sen saisi kilpiin, mutta samaa epäilen ettei ole.

                          Mitenkäs koneen paino? V6 painaa 200 kg, entäs vitoskone?

                          Comment


                            #14
                            Kutonen on itseasiassa painavampi kuin vitonen.

                            Comment


                              #15
                              Tossa pari kuvaa vitoskoneesta B5sen nokalla.



                              Comment


                                #16
                                Onhan siellä konehuoneessa tilaa kun tollasen ihan pikkupikku föönin ovat siihen vierelle istuttaneet? :-)

                                Comment


                                  #17
                                  Aargh, sydämeen sattuu! ;)

                                  Comment


                                    #18
                                    Okkim, niin nuo luomet? ;)

                                    Comment


                                    • #19
                                      TTRS konehan sinne keulalle pitäs istuttaa, niin ei tulis päästönormitkaan esteeks.

                                      Comment


                                        #20
                                        Tuossahan ollaa pähkäilty samoja asioita; http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...t=kone%2Fkoppa

                                        Sen mukaan ei riviviitonen mahdu A4:en keulille.

                                        Tuollainen TTRS-vitonen A4:en keulille olisi kyllä nam.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Aargh, sydämeen sattuu! ;)
                                          Vielä kerkeät vaihtaa omaasikin kunnon motin eli ei aihetta paniikkiin ;)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tossa pari kuvaa vitoskoneesta B5sen nokalla.
                                            Joo toihan on Kenneth & Almin vekotin Norjan suunnalta.

                                            [ame]http://www.youtube.com/watch?v=mYZM2DRChQ0&feature=related[/ame]

                                            [ame]http://www.youtube.com/watch?v=drcNADnEFWc&feature=related[/ame]

                                            Kyllä tuollasessa vekottimessa alkas oleen jo asennetta:)

                                            Eli homma taitaa kaatua tuohon. Tai sitten se vitoskone pitää upottaa vanhempaan A4:ään.
                                            Mutta eikö sitten tulisi muut rajotukset vastaan.

                                            Näin se on. Mielenkiintoinen projekti tulossa(ko)?
                                            Täytyy vähän alkaa selvittää varmennusta tuohon katsastukseen. Kovasti kyseinen projekti kyllä kiinnostas mutta ois se hyvä saada Suomeki suunnalla kilpiin.
                                            Viimeksi muokannut A6tonen; 3.3.2011, 21:30. Perustelu: videot allekkain

                                            Comment


                                            • #23
                                              Siinäpä harvinaisen hyvältä kuulostava B5, en yhtään ihmettele miksi Mikko tunsi piston sydämessä :D

                                              Comment


                                                #24
                                                Kyllähän noita moottoriswappeja on saatu kilpien väliin suomessakin. Sattui silmiini ffp:n puolella aika hyvin selostettu jumalmoottorin asennus Lupoon.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  "Tämän lisäksi autoon saa vaihtaa myös muunlaisen kuin mallisarjaan kuuluvan moottorin, mikäli moottori on tarkoitettu autoon, joka täyttää muutoksen kohteena olevaa autoa koskevat tai myöhemmät päästövaatimukset."
                                                  Tuo lienee se autuaaksi tekevä lausahdus. Alkusarjan A4 mihin pannaan s4 alusta- ym tarvittavat osat ja S6 AAN-moottori?

                                                  Toisaalta taas, hyväkuntoisella vakio I5 koneella ei luulisi olevan ongelmia ns. pussitestissäkään?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Hieman kikkailemalla voisi soveltaa EU:ssa hyväksyttyä kittiä todistuksella, jonka mukaan auto parane Euro 1 normista Euro 2 normiin. Tuo voisi paperilla riittää ? Temppu toteutetaan erillisellä "kylmäkäyttösäätimellä" (KLR), jolla hoikennetaan seosta kylmänä. Audithan (3B, AAN, ABY ja ADU) tunnetusti käyvät "hieman" rikkaalla kylmänä.
                                                    http://www.autoreich.de/schadstoffmi...gssysteme.html
                                                    AUDI:
                                                    http://www.autoreich.de/audi.html (hieman väärä tyypitys... mutta lienee todennäköisesti sitä, mitä haetaan)

                                                    Myös tästä firmasta tuotenumerolla (ei ole luettelossa!)
                                                    GAT Teile Nr.: 18.416
                                                    Beschreibung: EGS-Audi 100 S4 Quattro 2.2 K169/AAN
                                                    http://www.gat-kat.de/Images/pdf/21_egs_katnachr.pdf

                                                    Myös täältä sisältäen paperit
                                                    http://www.audifieber.de/audiforum/t...AAN-Euro-2-GAT

                                                    Muita KLR esimerkkejä:
                                                    http://www.preisroboter.de/ergebnis15114608-130-10.html

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Jep, eli nyt on kyselty asiaa hieman konttorilta kans ja huomisessa puhelussa selviää sitte lisää.

                                                      Eli kiikariin täytyy nyt ottaa joku moottorivikanen a4 -95. Ja mitä ainaki muutamia kappaleita Saksan sivuilta kattelin, nii tuppais olemaa Euro 1 aika paljon. Toki saksalaisethan saattavat näitä välillä keksiä itekki mutta luulis nyt Ruotsin maalta tollasen löytyvän. Ja periaatteesa kyseinen mallihan pitäs olla 2.8L nii ei menis prosentit tehorajoituksissa yli. Ja ajatushan tässä ois homma tehdä siten että ei tarvis alkaa sitte joskus TUV lappuja ostamaan.

                                                      Mutta miten menee tehopainosuhdeprosentit? Muistaakseni laskettiin jotenki moottorin tehopainosuhde suhteessa korin massaan? Korjatkaa jos väärässä.

                                                      Ja käviskö tuo S6 AAN mitenkää 2.8L V6 vaihelaatikkoon?
                                                      Koska mikäli joutuu vaihtamaan laatikon saatta myös tulla ongelmaksi se että, vaihelaatikko,alusta ja jarrut pitäisi tietenki olla mallisarjan tehokkamman kanssa vastaavia. Eli se pitäs olla ton 2.8L laatikko.

                                                      Konttorin porukka ei ollu ihan varma asioista joten huomenna soittelen uudestaa ku ovat saaneet selviteltyä enemmän, mutta tuntu olevan myös ongelmaa siinä että niillä ei ollu koneella tietoja a4 -95 päästö luokista sen enempää. Ja vaikka Ruotsalaisessa rekisteriotteessa se mainittaski saattas asiasta kuulemma jonkun verran joutua vääntämään.

                                                      Ja joka tapauksessahan auto pitäs käydä kilvittään Suomessa heti swapin jälkeen ku kone on vielä alkuperäisessä kunnossa.

                                                      Mutta sen verran on jo alkanu projekti lämmittämään että jos huomena tullee "kyllä" tuolle konttori ongelmalle, niin pitää alkaa keräileen rompetta swappia varten.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Niin edelleenhän se mallisarjan tehokkain on S4 eikä mikään 2.8v6. Eli joudut jokatapauksessa vaihtamaan niitä S4 palikoita sinne voimansiirtoon ja alustaan. Tietysti vaihdettavien palikoiden määrä riippuu inssin mielialasta.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Tarkoitus on varmaan löytää EU1 koppa, mitä S4:et ei vuorostaan ole. Siitä syystä varmaan A4 -95 hakusessa.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Mutta se ei käsittääkseni muuta sitä vertailumallia mihinkään.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X