Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

NG-moottorissa kuumuutta?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • NG-moottorissa kuumuutta?

    Ongelmana autoni Audi 90q typ89 2.3 10v vm-1990. Autossa ei ole ajotietokonetta. Käynnistän auton ja hetken päästä rupeaa mittaristossa vilkkumaan punainen ylikuumenemisen merkkivalo ja tämä tapahtuu myös kylmällä moottorilla. Lämmöt pysyy mittarin mukaan kohillaan jos käyttelee lämpimäksi. Moottorissa on nestettä ja järjestelmää olen ilmannut, mutta ei ole auttanut. Itsellä ajatuksena jokin anturihäiriö? Vika ilmeni pakkasten aikaan ihan yhtäkkiä, eli ei siis esimerkiksi minkään huollon/remontin yhteydessä tai sen jälkeen.

    Missä vika ja mitä tämä merkkivalon vilkkuminen tarkoittaa, onko se muka ylikuumenemista, nesteet vähissä vai mitä helvataa se on?


    PS. jos jollain on hyväkuntoiset ysikypäsen etuloksujen sivulistat ylimääräisenä, olisin kiinnostunut. YV!

  • #2
    Tuota omassa teki samaa kun toinen niistä lämpötila-antureista oli rikki. Muistaakseni se nelinapainen, ylävesiletkussa alempi anturi, oli se jolla sain taas lämpötilan merkkivalon pelaamaan normaalisti.
    Uutta anturia saa ainakin speed-autoteile.fi:n kautta, tai marmorilta.

    Anturi tunnetaan myös nimellä multivika-anturi.

    Comment


    • #3
      Ootko tarkastanut jäähdytinnesteen pakkasenkeston? Oireet ainakin kuulostaa sellaisilta, että nesteet ovat saattaneet olla vähän jäähileessä.

      Comment


      • #4
        Se nelinapainen lämpöanturi kulkee nimellä "multivika-anturi", mikä luultavasti antaa vihjettä mistä vikaa lähteä etsimään :) Ihan aluksi voi ottaa johdon irti ja katsoa tapahtuuko mitään.

        Comment


        • #5
          Multivika-anturihan se siellä tuntuis kettuilevan.. Täytynee ruveta metsästämään uutta. Kiitoksia vinkeistä!

          Miten onkos siitä mitään haittaa jos sillä nyt muutamia kilsoja ajelee piuha irrallaan? Helpottais vaan tallille siirtämistä, eikä tarvis katella sitä vilkkuvaa valoa siellä mittaristossa. Mitä kaikkea se kyseinen anturi muuten nuuhkii? Onko sillä yhteys flektin toimintaan?

          Comment


          • #6
            Käytännössä vain mittariston käytössä. Ylikuumenemisen yhteydessä antaa myös ilmastoinnille ja mahdollisesti ECUlle tiedon, mutta niillä ei ole väliä.

            Tepolta saa noita antureita parannettuna mallina: http://www.speed-autoteile.fi/index....t01returnid=75

            Comment

            Working...
            X