Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 2.2t MC -87 käy laihalla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 100 2.2t MC -87 käy laihalla

    Eli nykimisen ja voimattomuuden syy on nyt todennäköisesti laiha seos.

    Kylmänä vetoja piissaa ja seokset kohdillaan, mutta lämmetessä ja täyskaasukiihdytyksessä menee todella laihalle ja vedot uupuu. Mutta noin 3000 kierroksen jälkeen kiihdyttäessä alkaa seokset olemaan taas normaalit ja vetoja on. Eli mistä voisi moinen seosten laihalla oleminen pienillä kierroksilla vedättäessä johtua?

    Ja jos ottaa esipaineensäätimeltä johdon irti niin sitten seokset on ja pysyy reilusti rikkaalla. Säädin on putsattu. Miten kyseinen säädin käytännössä toimii? ilmeisesti Lambda ohjaa sitä? Imuvuotoja ei ole, suodatin vaihdettu ja bensapaine putsarilta mitattuna noin 6 baaria sekä paluulinja tankkiin varmistettu.
    Viimeksi muokannut arto s; 26.2.2011, 19:27. Perustelu: Jaoin kappaleisiin lukemisen helpottamiseksi.

    #2
    Lambada on käytössä vain osakaasulla. Painetta MC säätää täysvedolla käsittääkseni vain ahtopaineen ja kierrosten mukaan. Nakuanturi, imulämmöt ja moottorinlämmöt vain joko pudottaa loivemmalle sytkän tai katkaisee vedon kokonaan. Ilmamääräläpän potikka on MC:ssä muistaakseni vielä vain kulutusmittarille.

    Ja millä päättelit, että juuri seoksessa ongelmaa? Toimiiko se tasaisesti, kun paineensäätimen johdon irrottaa? Eikö MC:ssä ole vielä mekaaninen ohjauspaineensäädin lohkon kyljessä ja määräjakajassa vain sähköinen hienosäätö?
    Viimeksi muokannut jasso; 28.2.2011, 00:52.

    Comment


    • #3
      Seosmittarin perusteella menee laihalle kovemmassa kiihdytyksessä. Kokeilin ottaa ohjauspaineensäätimestä puihan irti ni silloin kyllä seokset oli kiihdytääessä kohdallaan eikä nykinyt mutta tasaisessa ajossa sitte pysyivät rikkaan puolella eikä seilanneet niinkuin kuuluu silloin kun piuha kiinni. Ja oleko ymmärtänyt oikein että se lambada säätää seoksia juurikin sen ohjauspaineen säätimen kautta?

      Comment


        #4
        Se säätää sen pienen määräjakajassa olevan säätimen avulla. Lohkon kyljessä olevaa varsinaista pääohjauspaineensäädintä ei voi sähköllä säätää, vaan on puhtaasti mekaaninen. Sähköpiuha on vain kylmänä lämmitystä varten.

        Comment


          #5
          Jatkampas tähän, kun sattuu omalle kohdalle hyvin. Autona -88 vuoden Audi 100, moottorina Mc.

          Eli yllä mainitut oireet olleet autossa jonkin aikaa. Seosmittari löytyy autosta ja ahtopaineisiin ei ole koskettu.

          Tehtyjä ja kokeiltuja juttuja, joilla ei ollut vaikutusta:
          - Kokeilin rt-koneen ohjauspaineensäädintä, ilman alipaineletkua ja sen kanssa.
          - Hitachin purkin liittimestä korjattu kaksi poikki mennyttä johtoa.
          - Imuilman lämpötila-anturin johtojen liittimet uusittu
          - Kahden yksinapaisen ja sen kaksinapaisen antureiden liittimet uusittu.
          - Kaasuläpän kahdelle mikrokytkimelle annettu ensiapua.

          Onko hyviä ideoita / kokemuksia? Selvisikö aloittajalla vika milloinkaan?

          Comment

          Working...
          X