Reilun vuoden olen autoa kuskannut ja yhtä kauan olen yrittänyt paikantaa syyn korkeaan tyhjäkäyntiin(n. 1300 rpm). Olen vaihtanut antureita, putsannut ISV:n, tarkastanut niitä näitä, mutta ei ole syytä selvinnyt. Auto on muuten toiminut hyvin ja mennyt katsastuksista läpi, joten ajattelin että antaa olla.
Syksyllä tuli uusi oire. Hetken ajon jälkeen rupes tuntumaan pientä käryä kabiinissa. Kaikki arvot olivat kuitenkin normaaleja, enkä huomannut että öljyä olisi kulunut normaalia enemmän. Ainoa juttu jonka huomasin kun nostin konepeltiä oli että öljykorkin alta tihkusi öljyä. Hellitin korkkia ja se lensi paineella päin näköä. Kone pysyi käynnissä vaikka korkki oli poissa, eikö sen pitäisi sammua heti kun korkkia avaa?
Kovista pakkasista huolimatta kone on lähtenyt hyvin käyntiin ja toiminut suht normaalisti koko talven. Pari päivää sitten kun käynnistin oli sama juttu, painetta koneessa. Jätin hetkeksi lämpiämään. Kun tulin takaisin kone oli sammunut, eikä lähde enää. Pyörittää kyllä hyvin.
Mikä nyt avuksi? Ylipaine koneessa ei taatusti ole hyväksi, veikkaisin että jotain on nyt hajonnut paineesta johtuen, mutta mikä?
Syksyllä tuli uusi oire. Hetken ajon jälkeen rupes tuntumaan pientä käryä kabiinissa. Kaikki arvot olivat kuitenkin normaaleja, enkä huomannut että öljyä olisi kulunut normaalia enemmän. Ainoa juttu jonka huomasin kun nostin konepeltiä oli että öljykorkin alta tihkusi öljyä. Hellitin korkkia ja se lensi paineella päin näköä. Kone pysyi käynnissä vaikka korkki oli poissa, eikö sen pitäisi sammua heti kun korkkia avaa?
Kovista pakkasista huolimatta kone on lähtenyt hyvin käyntiin ja toiminut suht normaalisti koko talven. Pari päivää sitten kun käynnistin oli sama juttu, painetta koneessa. Jätin hetkeksi lämpiämään. Kun tulin takaisin kone oli sammunut, eikä lähde enää. Pyörittää kyllä hyvin.
Mikä nyt avuksi? Ylipaine koneessa ei taatusti ole hyväksi, veikkaisin että jotain on nyt hajonnut paineesta johtuen, mutta mikä?
Comment