Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 -91 AAR painetta koneessa, ei käynnisty enää.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • C4 -91 AAR painetta koneessa, ei käynnisty enää.

    Reilun vuoden olen autoa kuskannut ja yhtä kauan olen yrittänyt paikantaa syyn korkeaan tyhjäkäyntiin(n. 1300 rpm). Olen vaihtanut antureita, putsannut ISV:n, tarkastanut niitä näitä, mutta ei ole syytä selvinnyt. Auto on muuten toiminut hyvin ja mennyt katsastuksista läpi, joten ajattelin että antaa olla.

    Syksyllä tuli uusi oire. Hetken ajon jälkeen rupes tuntumaan pientä käryä kabiinissa. Kaikki arvot olivat kuitenkin normaaleja, enkä huomannut että öljyä olisi kulunut normaalia enemmän. Ainoa juttu jonka huomasin kun nostin konepeltiä oli että öljykorkin alta tihkusi öljyä. Hellitin korkkia ja se lensi paineella päin näköä. Kone pysyi käynnissä vaikka korkki oli poissa, eikö sen pitäisi sammua heti kun korkkia avaa?

    Kovista pakkasista huolimatta kone on lähtenyt hyvin käyntiin ja toiminut suht normaalisti koko talven. Pari päivää sitten kun käynnistin oli sama juttu, painetta koneessa. Jätin hetkeksi lämpiämään. Kun tulin takaisin kone oli sammunut, eikä lähde enää. Pyörittää kyllä hyvin.

    Mikä nyt avuksi? Ylipaine koneessa ei taatusti ole hyväksi, veikkaisin että jotain on nyt hajonnut paineesta johtuen, mutta mikä?

    #2
    Kone pysyi käynnissä vaikka korkki oli poissa, eikö sen pitäisi sammua heti kun korkkia avaa?
    Kyllä moottori käynnissä pysyy vaikka öljykorkin avaa. Ettei olisi se kuuluisa huohotin tukossa näin pakkasten alla. Viisaammat korjatkoon jos puhun puutaheinää.

    Comment


      #3
      Huohotin tosiaan aika varma syy paineen keräämiseen. Putki lähtee lohkon kyljestä ja kiertää koneen takaa imupuolelle. Ja kyllä, koneen pitäisi sammua jos korkin ottaa pois, koska ottaa lisä ilmaa sieltä kautta.

      Comment


        #4
        Ainakin oma audi käynnissä pysyy vaikka korkin avaisi. Onko silloin jotain vikaa jos ei sammu? Tullu kokeiltua tota korkin avaamista muissakin autoissa mosa käynnissä ja ei oo sammunu.

        Comment


          #5
          Tai no sanotaan että meinaa sammua, omani sain sammumaan.

          Ainakin oma audi käynnissä pysyy vaikka korkin avaisi
          Tarkoitatko tuota profiilin 1.8T:tä?

          Comment


            #6
            Joo profiilin kulkine kyseessä. Kyllä kierrokset tippuu noin 100rpm, mutta ei sammu.

            Comment


              #7
              Tuossa jutun 2.3:ssa on KEIII-Jetronic, eli hieman eri juttu kuin 1.8t:n motronic:) K-jetti on mekaaninen(sisältäen elektroniikkaa). Eli kun ilmamäärämittarin lautanen nousee ja laskee, säätää lautasessa oleva vipu määräjakajaa, joka taas määrittää polttoaineen määrän mikä koneeseen syötetään noin niinkuin karkeasti. Ja kun ilmamäärämittarin lautasen ja imusarjan välille tulee vuoto, tässä tapauksessa öljykorkki, ilmanvirta ei lautasta enää nostakkaan, ja näin ollen polttoainetta ei enää syötetä tarpeeksi-> auto sammuu.

              Nyky ruiskut ei niin nirsoja ole ylimääräisestä ilmasta. Ja tosiaan tarkotin että entinen 2.3 sammui minulla, tuo ABY ei.

              Comment


                #8
                Oman urssin AAN konekkin pysyy käynnissä, kun korkin ottaa pois.
                Siksihän sielä on venttiilikopassa se muovinen "loiskelevy" korkin kohdalla, ettei öljyä roisku ulos?

                Tämä tietysti tässä koneessa, en tiedä onko kautta rantain sovellettu sitten.

                Ongelmaan viitaten, kannattaisiko tarkistaa puristukset koneesta? Nopea operaatia ja eliminoi pyttyjen ohipuhalluksen tai paljastaa sen.

                Comment


                  #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja VilleP Näytä viesti
                  Tuossa jutun 2.3:ssa on KEIII-Jetronic, eli hieman eri juttu kuin 1.8t:n motronic:) K-jetti on mekaaninen(sisältäen elektroniikkaa). Eli kun ilmamäärämittarin lautanen nousee ja laskee, säätää lautasessa oleva vipu määräjakajaa, joka taas määrittää polttoaineen määrän mikä koneeseen syötetään noin niinkuin karkeasti. Ja kun ilmamäärämittarin lautasen ja imusarjan välille tulee vuoto, tässä tapauksessa öljykorkki, ilmanvirta ei lautasta enää nostakkaan, ja näin ollen polttoainetta ei enää syötetä tarpeeksi-> auto sammuu.

                  Nyky ruiskut ei niin nirsoja ole ylimääräisestä ilmasta. Ja tosiaan tarkotin että entinen 2.3 sammui minulla, tuo ABY ei.
                  Tota en tullukkaan ajatelleeksi. Opinpahan taas lisää. :)

                  Comment


                  • #10
                    Ei muuta kuin "HK:n sininen" irti ja kunnolliseen puhdistukseen. (2 klemmaria)
                    Arvaukseni on että täynnä vaaleanharmaata mössöä.
                    Kuumavesi ja astianpesuaine auttaa.

                    Comment


                    • #11
                      Minulla AAR-kone sammui kun öljykorkin otti pois. En enää tarkaan muista rakennetta mutta jostain päin venttiilikoppaa/kantta/huohotinjärjestelmää menee letku määräjakajan ja imusarjan väliseen isoon putkeen. Veikkaisin että se on tukossa sillä sitä kautta moottori saa ilmaa ohi ilmamäärämittarin silloin kun öljykorkki avataan --> moottori sammuu.

                      Comment


                      • #12
                        Oikeassa olitte, huohotin oli tukossa. Nyt käy taas, ja kone sammuu jos öljykorkkia avaa.
                        Kiitos vastauksista!

                        Comment

                        Working...
                        X