Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 -99 ja korkea tyhjäkäynti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 -99 ja korkea tyhjäkäynti

    Antautui kiertovesipumppu tuossa kovilla pakkasilla ja sain sitten auton takaisin huollosta tänään. Olivat vaihtaneet pumpun ja pari letkua ja irrottaneet imusarjat samalla, että pääsivät ongelman lähteelle. Auto on nyt taas ajossa, mutta tyhjäkäynti reistailee ja seilaa 1100-1400 väliä jääden lopulta 1400rpm eikä laske alas. Huomasin myös, että veto ei lopu samalla, kun nostaa jalan kaasulta vaan 1-1½s viiveellä. Vikakoodeja ei näyttänyt tulevan moottorilta minkäänlaisia. Mikäköhän niiltä on huollossa jäänyt irti, villejä veikkauksia?

  • #2
    Jahas varmaan pitäneet huollossa akkua sen verran irti, että sähköisen kaasuläpän asetukset on nollautunu ja se ei vielä kerenny automaattisesti haistella noita arvoja uudestaan ja siksi sahasi edes takaisin. Kävin VAG-COM:lla opettamassa tuon biturbo selfstudyn ohjeilla noi läpät 'speci?cally' ni nyt on taas normi tyhjäkäynti pirssissä.

    Basic adjustment (adaption) ...
    ... involves not only learning the throttle valve position, but also a complete check of the throttle valve control part
    ... can be performed using the following three methods:
    • manually - provided the ignition has been switched on for at least 24 minutes without operating the starter or accelerator.
    • automatically - provided the need for adaption is acknowledged.
    • speci?cally - by initiating basic setting 04 in measured value block 60 (refer to Workshop Manual)

    Comment

    Working...
    X