Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 2.8 v6 (AAH) sytytyspääteaste / puolat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 2.8 v6 (AAH) sytytyspääteaste / puolat

    Kulkine on siis Audi 80 vm91 2.8 v6 AAH ja ongelmana on tuo sytytyshässäkkä.

    Autossa ongelmia päästöjen kanssa ja kulutuskin noussut selvästi. No yksi vikahan selvisisikin aika nopeasti, kun aloin noita tulpanjohtojen liitoksia tarkistelemaan.
    Eli yksi noista tulpanjohtojen lähdöistä oli murtunut irtipoikki. Nyt kiinnostaisi tietää että mikä tuo hässäkkä mistä nuo johdot lähtevät on oikein nimeltään ja mitä siihen pitää vaihtaa.

    Eli onko se juurikin tuo sytyspääteaste, vai mikä se oikeen on ? Ja osaisikohan joku sanoa olisiko mahdollista vaihtaa vain tuo yksi osa siihen , mistä lähtee siis 2 tulpanjohtoa ja mikä mahtaa olla tuon osan nimi. Näyttäisi ainakin siltä että ne osat (puolat?) joita siinä on yhteensä siis 3 ovat kiinni kuusiokolo pultein , joten siitä tulisi ainakin käsitys että ne voisi vaihtaa myös yksitellen.
    Viimeksi muokannut JTR76; 23.2.2011, 14:23.

  • #2
    Kyllä ne on puolat ja voi vaihtaa yksitellen.

    Comment


    • #3
      No se oli nopea vastaus. Juuri tuossa itsekin, asiaa vielä lisää tutkittuani aloin tulla samaan tulokseen, että kyllä ne varmaan ihan puolan nimellä kulkevat ja vaihtokin siis onnistuu yksittäin, hyvä homma. Mikähän tuo tuollainen sytyspääteaste sitten on ? vai onko se sitten se möykky mihin ne puolat tulee kiinni? No se nyt ei kyllä ole enää niin ollennaista mutta heräsi kiinnostus.

      Niin ja vielä sitten sellaista että kävisiköhän tämä osa sitten siihen http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/101040/0 ??

      Hankalaa on löytää netistä moisia puolia. Ainakaan kuvilla varustettuna niin, että voisi olla varma osan olevan oikea.

      Osaisikohan joku sanoa tuon alkuperäisen osanumeron tuolle puolalle ?

      No nyt on tullut nettiä kahlattua ja en kyllä millään löydä tuollaisia puolia yksittäin. Koko paketille löysin osanumeron (078 905 101A) , mutta tuollaista yksittäistä puolaa en kyllä mistään. Saako noita edes ostettua yksittäin , jos saa niin mistä ja mihin hintaan ?

      Jos jollain tollasia ylimääräsenä purkukoneesta tms niin saa laittaa viestiä.
      Viimeksi muokannut JTR76; 23.2.2011, 15:08.

      Comment


      • #4
        2.6 ja 2.8 koneessa se moottorin päällä edessä oleva puola on yksi kokonaisuus. Kaikki 6 puolaa vaihtuu kerralla. Noissa 1.8 koneissa on ymmärtääkseni puolat erikseen.

        Motonetissa on 2.6 koneelle puolat 10-1161. En tiedä onko tuo 2.8 koneelle sama, ei ole ETKAa nyt vieressä mistä tarkistaa. Hyvin samanlaiset koneethan nuo on, joten saattaa jopa olla sama. Osta Tepolta niin tulee oikea ja ihan kohtuu hintaan..

        Comment


        • #5
          No niinhän se sitten tietysti on. Näyttäisi kumminkin että noita pystyisi vaihtamaan myös yksitellen jos vaan jostain sellaisen tilalle saa. Vai onko sekin vain harhaa ? Ei kyllä millään huvittaisi alkaa monen sadan osaa ostamaan pelkän yhden murtuman takia , toisaalta taas kyllähän tuo olisi hyvä saada fiksattua.

          Comment


          • #6
            Saattaa olla että uusia myydään kolmen pakettina mutta jos saat jostain yhden niin se on mahdollista vaihtaa. 2.6 ja 2.8 koneissa on samat paketit.
            (purkaamot, foorumin osto/myynti palsta)

            Comment


            • #7
              Suomen marmori hinta ilmeisesti karvan alle 200 euroa tuolle osalla. eBaysta löytyy pilvin pimein käytettyjä. Melkein hakisin uuden merkkitiskiltä.

              Comment


              • #8
                Tepolla ABC koneeseen oli alle satkun, eli jos ei heti tarvii niin kannattaapi kysellä.

                Comment


                • #9
                  Nyt on puolat vaihdettu. Kiitokset Benkulle puolasetistä ja kiitos myös Tepolle oikein hyvästä tarjouksesta, päädyin sitten kuitenkin käytettyyn settiin.

                  Puolathan on tosiaan 3 setissä ja yhden vaihtaminen vaatii johtojen katkomista ja uudelleen liittämistä. Koko setin vaihtokaan ei mikään kovin helppo homma ollut, mikä johtui lähinnä johtojen reitityksestä ja niiden kiinnityksistä. Parin tunnin remuamisella setti tuli kumminkin vaihdettua johtoja katkomatta.

                  Nyt seuraillaan sitten muuttuuko kulutus ja siirrytään seuraavan ongelman selvittämiseen.

                  Comment

                  Working...
                  X