Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 lämpötila-anturi vai muu ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 lämpötila-anturi vai muu ongelma

    Eilen havaitsin autolta outoa käytöstä. Parin tunnin seisomisen jälkeen käynnistin ja ihmettelin kun käynnistymisen aikana olisi hieman kaasua antanut, kierrokset nousi hieman ja laski normaaliksi. Ajoin noin 30 km ja juuri ennen sammuttamista huomasin että lämpötilamittari näytti nollaa. Myös flekti huusi täysillä aivan kuin kuumana kesäpäivänä.
    Tänä aamuna auto oli piuhassa pari tuntia, starttauksen aikana hehkutti aivan kuin kylmää konetta (varmaan yli 5 sek kun normaalisti samassa tilanteessa hehkun valo vain vilahtaa). Myös saman tien alkoi taas flekti huutaa täysillä! Ajoin vajaa 50 km matkan eikä lämpömittari noussut milliäkään.
    Autoon on kesällä vaihdettu lämpöanturi g62? Sekä termostaatti uusittu syksyllä. Mikä kumma voisi olla vikana???

    #2
    Mite ois vikakoodin luku?

    Samalla katsoo mitä vagcomi sanoo lämpötilaksi. Voihan se anturi olla hajalla taas.

    Comment


    • #3
      Onko siellä muitakin lämpöantureita kuin se vihreä nelinapainen? Voiko se vaikuttaa siihen että flekti pyörii hurjana näin pakkasellakin koneen ollessa kylmä?
      Täytyy koittaa saada koodit luettua mahd. pian...

      Comment


        #4
        Tästä ei apua kyllä ole, mutta kerronpa kuitenkin. Vaihdoin eilen kannen takapäässä olevan vuotavan letkulähdön. Tämän jälkeen kunnon ilmaus, Eberi käyntiin ja hyvin kiertää vesi. Ajoin auton pihalle käymään lämpimäksi. Yhtäkkiä flekti alkaa huutaa täysillä. Lämmintä tulee sisään, lämpömittarissa on reilu 50 astetta ja nestettä on riittävästi. Sammutin moottorin ja käynnistin uudelleen, ei vaikutusta. Käytin reilummilla kierroksilla hetken aikaa ja kun laskin kierrokset tyhjäkäynnille, niin puhallin oli sammunut. En tiedä mistä johtui, mutta ei ole aiemmin koskaan tuota tehnyt. Koitin laittaa ilmastointia päälle ja pois, ei vaikutusta. Koodeja en ehtinyt katsoa, kun vika poistui.

        Kaverin A3 8P:ssä pari talvea sitten oli sama ongelma. Flekti huutaa täysillä eikä sammu. Ei vikakoodeja. Käytiin ajamassa se lämpimäksi ja tultiin takas, kappas puhallin sammunut eikä tämä ole enää uusiutunut.

        Comment


        • #5
          Tämmöisiä koodeja sieltä löytyi:

          Address 01 -------------------------------------------------------
          Controller: 038 906 019 JT
          Component: 1,9l R4 EDC G000SG 1572
          Coding: 00003
          Shop #: WSC 63251
          WAUZZZ8E33A376754 AUZ6Z0C0101330
          1 Fault Found:
          17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
          P1256 - 35-00 - -
          Readiness: N/A


          Address 17 -------------------------------------------------------
          Controller: 8E0 920 900 K
          Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D36
          Coding: 01100
          Shop #: WSC 73700
          WAUZZZ8E33A376754 AUZ6Z0C0101330
          1 Fault Found:
          01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
          30-00 - Open or Short to B+


          Mikä tuo G2 oikein on? Aivan uusi tuttavuus...Aiheuttaako siis se vihreä G62 lämpötila-anturi ko. ongelmat?

          Koitin ajella jonkin matkaa kierroksia pitäen noin 4000 ja seurailin coolant tempiä, siellä se huiteli vähä vajaassa 70 asteessa, pakkasta -15. Matka oli ehkä jotain 5 km...

          Comment


            #6
            Joku voi korjata jos olen ihan hakusessa, mutta se vihreä anturi on kaksiosainen joista toinen on tuo G2 ja toinen G62

            Viimeksi muokannut Killeri; 13.2.2021, 11:42. Perustelu: Tapatalk-allekirjoitus poistettu.

            Comment


            • #7
              Mulle kävi samalla tavalla kerran. Se näyttää oleva kulutustavara Vagilla. Maksaa pari kymppia ja on tehty kaukoidässä. Kannattaa ottaa flektin sulake väliaikaisesti pois, säästät ainakin hermoja.

              Comment


              • #8
                Noniin, eli syy löytyi kun aloin vaihtamaan G62 anturia, pistoke oli irti jo valmiiksi! Siis mitä ihmettä ajattelin. Itse olen sen viimeksi vaihtanut ja aivan varmasti pistokkeen olen kiinni asti laittanut. No ei siinä mitään, päätin kuitenkin vaihtaa uuden anturin koska semmoisen olin jo hommannut.

                Auto oli seissyt reilun vuorokauden ilman käyttöä, joten kuvittelin ettei sieltä juuri lusikallista enempää nesteitä tursua kun anturin vetäisee pois. Kyllähän sieltä tuli sitten varmaan se litra pari kuitenkin, vaikka paisarin korkinkin käytin auki...

                Kun anturinvaihtoprojekti oli siinä vaiheessa, että pistoketta kiinni ja ajoa, niin sepä ei mennytkään kuin elokuvissa. Pistoke ei millään lukittunut kiinni (normi klipsikiinnike). Tunnin tuskailun jälkeen tajusi että silikoninen suoja pistää vastaan pistokkeen pohjassa niin, ettei pistoke mahdu menemään riittävän pohjaan vaikka kaksin käsin sitä koitti puristaa. Ei auttanut muu kuin repiä hitoille se silikonitiiviste sieltä pistokkeesta ja johan napsahti iloisesti pistoke kiinni.

                Kovasti vaan ihmetyttää että mikä tuska sillä pistokkeella on ollut turvota noin että on alkanut ahdistaa?? Pistoke ja vanha anturi olik hieman märkiä, mistä lie hikoillut. Oli muuten melko kiinni se musta o-rengas siellä kolossaan näin pakkasella. Onneksi ei tuolla ollut kuin se -5 astetta...

                Onko mitään haittaa jos laittaa pelkkää G30 (korvaa g12 aineen) jäähdytysnestettä laimentamatta sitä ollenkaan vedellä?
                Viimeksi muokannut Olmi; 24.5.2012, 18:01.

                Comment


                • #9
                  Missäs tuo lämpötila-anturi sijaitsee AWX koneisessa (1.9 TDi 130hp B6)?

                  Eilen kesken ajon lämpötilamittarin neula tippui 70 asteeseen, ja loppumatkan seilasi siinä 70 ja 90 väliä. OBD2:n kautta katsoin engine coolant temperaturen olevan melko tasainen 86-88, joten lienee tuo anturi sökö.

                  Comment


                  • #10
                    Siellä se on kannen päässä koneen takana kivassa paikassa..

                    Comment


                    • #11
                      Tulipa vaihdettua reilu viikko sitten tuo anturi, ja näyttäisi lämmöt pysyvän nyt mittaristossakin tasaisena. Melkoisen hymyn veti naamalle kun kuuli Laakkosen hinnan kyseiselle osalle: 57e. Eipä tullut hankittua sieltä :)

                      Comment


                      • #12
                        Mistäpäin konetta löytyy lämpötila-anturit -02 audi A4 quattro,3.0V6 ASN bensa moottorista?

                        Comment


                          #13
                          Katso tästä: https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a4.../9/919-919060/

                          Niin kuin tässä ketjussa kirjoitettu, koneen takaa ne löytyy.

                          Comment


                          • #14
                            Tuota nmro 4 anturia mietin että mikäs se on? Jakopäässä kampiakselin ja ilm.kompuran välissä?
                            Nuo lämpötila-anturit löytykin jo kun vähän kurkki paremmin konehuoneessa?

                            Comment


                              #15
                              Ei mitään tietoa, ei löydy edes aidosta ETKAsta. ASN:ssa sitä ei ole. Kuva voi olla eri moottorista jossa kuitenkin tietyt anturit on samoissa paikoissa.

                              Miksi olet vaihtamassa anturit?

                              Comment


                              • #16
                                Anto vikakoodeja lämpötila-antureista.

                                Comment

                                Working...
                                X