Olen yrittänyt siis vaihtaa 152-hampaisen hihnan 153-hampaiseen. Samalla olen vaihtanut kiristimen ja kiristimen rullan uudempaan malliin. Nyt en saa yläkuolokohtaa paikalleen: kun pakonokka-akselin hihnapyörä on merkissä, kampiakselin hihnapyörän merkki on joko 5 astetta (noin 15 mm) vasemmalla tai oikealla alasuojuksen ajoitusmerkistä kun siirrän hihnaa kampiakselin hihnapyörällä yhden hampaan verran eteen-/taaksepäin. Kohdalleen en näitä merkkejä saa millään.
En keksi mitään mekanismia, mikä nyt estää minua saamasta näitä merkkejä kohdalleen. Hammashihnan lisäpituus jää kiristimen puolelle ja kampiakseli vetää pakopuolen nokka-akselia täsmälleen yhtä monen hampaan etäisyydellä kuin ennenkin. Hammashihnapyörät asettuvat vain yhteen asentoon akseleille ja kampiakselin moniurahihnakin asettuu vain yhdellä tavalla kampiakselin hammashihnapyörälle.
Mitä minä en nyt huomaa/tajua?
En keksi mitään mekanismia, mikä nyt estää minua saamasta näitä merkkejä kohdalleen. Hammashihnan lisäpituus jää kiristimen puolelle ja kampiakseli vetää pakopuolen nokka-akselia täsmälleen yhtä monen hampaan etäisyydellä kuin ennenkin. Hammashihnapyörät asettuvat vain yhteen asentoon akseleille ja kampiakselin moniurahihnakin asettuu vain yhdellä tavalla kampiakselin hammashihnapyörälle.
Mitä minä en nyt huomaa/tajua?
Comment