2,6 v6 Muutaman kerran tehnyt niin että kohtalaisen kiihdytyksen jälkeen "kaasu jää päälle" ja jos painaa kytkintä niin kone huutaa 3000-4000rpm. Muutaman kilometrin pitää ajella jarrua vastaan (jos haluaa ajaa 80km/h) ennenkuin tokenee. Kaasuttelu ei auta... jos sammutan koneen tästä tilasta niin uudelleen käynnistykses kaikki taas ok. Tekee myös niin että kun jalan nostaa kaasulta niin moottorijarrutus alkaa tosi töksähtäen, tuntee selvästi kun soppaa lakkaa saamasta ja kun taas saa... mikähän tässä nyt sitten jumittaa??
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kierrokset jää ajossa ja kiihdytyksessä korkealle?
Collapse
X
-
Saman koneen kanssa saman tyyppistä ongelmaa oli, esim. maantiellä ajaessa kun kaasuläppä oli pitempään samassa asennossa, jäi kaasu siihen asentoon vaikka nosti jalan polkimelta. Tästä selvis ottamalla ilmanputsarille menevän imutötterön irti, jotta putsarille menevä ilma ei tule suoraan ajoviimasta vaan hiukan lämpimämmästä konehuoneesta.
-
hmm jäätyykö sitte jokin? kaasuläppä tai sitten isv josta on ollut juttua...Vai takerteleeko nuo kun joskus tekee ihan lyhyeskin ajossa noin kun vaan antaa hanaa niin et kiekat käy noin 4000..
Tuos tutkailin letkuja niin se joka menee oikealla puolella kaasuläpän taakse ja toinen pää on ilmakotelossa melkein samassa kohtaa kuin huohotus putki on, niin kuuluko siinä olla jokin takaiskuventtiili? Nyppäsin putken irti niin kotelon päästä tuli vettä ja luulinkin että sielä on jääklimppi mutta se olikin jokin metallinen nasta...
Comment
-
Mahtaisko kaasuläppärungon läpän asennon säätömoottori takerrella? Itse oon tapellut 1,8 ADR koneen käyntiongelman kanssa 1800-3000rpm välillä, vahva vihje siihen kuulemma kampiakselin YKK-anturin vika, läppärunko tuli vaihdettua ehkä turhaan. Säädön voi sopeuttaa jossakin audi huollossa, voi olla ettei auta silti.
Comment
-
Onkos autossa vakionopeudensäädintä, josko sen koneistolla / sähköpuolella olisi osuutta tähän asiaan?
Comment
Comment