Hei, pari kertaa on syttynyt hieman reippaamman kiihdytyksen jälkeen moottorin vikavalo ja koodeissa näkynyt seuraavaa, luettu Maxidiagilla:
P0172 System too rich, bank1
P0420 Catalyst system Efficiency below threshold, bank1
Mistähän tätä lähtis perkaamaan?Autolla ajettu 141tkm, uusittu 2009-2010
kaikki huohottimen osat, sytyspuolat, alipainepumppu.Kaikki em.mainitut huoltoraporttien mukaan sytyttäneet vikavaloa.
Auto käy ihan kunnolla, ehkä kylmänä aavistuksen ravistaa mutta ei mitään nykimistä tai muita käyntihäiriöitä.Ilmansuodattimen vaihdoin koska oli aikalailla tukossa.Kulutus normaali noin 8-9 litraa.Mitä kannattaisi kokeilla,
Maf-anturin puhdistus, happianturin vaihto??Kiitokset kaikista vinkeistä etu ja takakäteen:)
Edit:Huomasin tuon Faq-osion vasta nyt.Eli onko tuon P0420:n mukaan nyt tosiaan katti jo tiensä päässä..??
Tuo on tullut koodeihin vain kerran ja tuo P0172 2 kertaa aiemmin.Eli 3 kertaa yhteensä on valo syttynyt.
P0172 System too rich, bank1
P0420 Catalyst system Efficiency below threshold, bank1
Mistähän tätä lähtis perkaamaan?Autolla ajettu 141tkm, uusittu 2009-2010
kaikki huohottimen osat, sytyspuolat, alipainepumppu.Kaikki em.mainitut huoltoraporttien mukaan sytyttäneet vikavaloa.
Auto käy ihan kunnolla, ehkä kylmänä aavistuksen ravistaa mutta ei mitään nykimistä tai muita käyntihäiriöitä.Ilmansuodattimen vaihdoin koska oli aikalailla tukossa.Kulutus normaali noin 8-9 litraa.Mitä kannattaisi kokeilla,
Maf-anturin puhdistus, happianturin vaihto??Kiitokset kaikista vinkeistä etu ja takakäteen:)
Edit:Huomasin tuon Faq-osion vasta nyt.Eli onko tuon P0420:n mukaan nyt tosiaan katti jo tiensä päässä..??
Tuo on tullut koodeihin vain kerran ja tuo P0172 2 kertaa aiemmin.Eli 3 kertaa yhteensä on valo syttynyt.
Comment