Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Apua vikakoodien tulkinnassa, A4 B6 2.0i ALT Multitronic 9/2001

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Apua vikakoodien tulkinnassa, A4 B6 2.0i ALT Multitronic 9/2001

    Hei, pari kertaa on syttynyt hieman reippaamman kiihdytyksen jälkeen moottorin vikavalo ja koodeissa näkynyt seuraavaa, luettu Maxidiagilla:

    P0172 System too rich, bank1

    P0420 Catalyst system Efficiency below threshold, bank1


    Mistähän tätä lähtis perkaamaan?Autolla ajettu 141tkm, uusittu 2009-2010
    kaikki huohottimen osat, sytyspuolat, alipainepumppu.Kaikki em.mainitut huoltoraporttien mukaan sytyttäneet vikavaloa.

    Auto käy ihan kunnolla, ehkä kylmänä aavistuksen ravistaa mutta ei mitään nykimistä tai muita käyntihäiriöitä.Ilmansuodattimen vaihdoin koska oli aikalailla tukossa.Kulutus normaali noin 8-9 litraa.Mitä kannattaisi kokeilla,
    Maf-anturin puhdistus, happianturin vaihto??Kiitokset kaikista vinkeistä etu ja takakäteen:)

    Edit:Huomasin tuon Faq-osion vasta nyt.Eli onko tuon P0420:n mukaan nyt tosiaan katti jo tiensä päässä..??
    Tuo on tullut koodeihin vain kerran ja tuo P0172 2 kertaa aiemmin.Eli 3 kertaa yhteensä on valo syttynyt.
    Viimeksi muokannut Multitronic657; 19.2.2011, 23:15.

  • #2
    Audi A4 B7 2005
    Moottori 2.0i (ALT)
    Multitronic

    Auto siis antoi tämän vikakoodin P0172 300 km ajon jälkeen kun pysähdyin liikennevaloissa, muttei auton käynnissä tai toiminnassa mitään häiriötä. Nollasin vikakoodin eikä tullut takaisin. Mikähän ihmeen juttu tämä vois olla? Autosta on keväällä vaihdettu huohotinputki mutten ole varma että onko siinä vaihdettu mitään muuta samalla.

    Pitää seurailla ilmiintyykö valo uudelleen.

    Comment


      #3
      Fuel trimmit kannattaa kattoo, jos on rikkaalla, niin jokin anturi rikki tai vuoto. Ei niitä tottumaton aina ajossa huomaa, varsinkaan vaparikoneessa.

      Comment

      Working...
      X