Nyt tarvittais vähän apuja audien kanssa enemmän pelanneilta. Eli eilen aamusella auto starttasi normaalisti, kävi muutaman sekunnin (3-4s) ja sammui eikä lähtenyt enää käyntiin. Illalla akku lataukseen, kun tuli pyöriteltyä sen verran että alkoi hyytymään. Nyt kävin koittamassa uudelleen, eikä edes lupaa --> vikakoodin lukija kiinni ja löytyi koodi: "18017.P1609 Kolarin sammutusoperaatio aktivoitu (Crash shut-down activated)." Vikakoodien nollaus ei ainakaan auttanut asiaa, eli nyt olisi vähän kysymyksiä: Mistä kyseinen koodi aktivoituu ja riittääkö vikakoodien nollaus vai pitääkö resetoida muuten? Ilmeisesti aktivoituminen katkasee sytkän, kun sammui kuin seinään ja sen jälkeen ei edes luvannut? Bensapumppu kyllä pyörähtää kun kääntää virrat päälle.
Voihan toki olla, että vikakoodi on aiheutunut esim. jännitekuoppien yms. häiriöiden seurauksena (myös matalasta akkujännitteestä siitä oli vikakoodi) ja varsinainen syy on jossain muualla (esim. kondenssiveden jäätyminen bensansuodattimessa?). Auto on pelannut kesästä (ostohetkestä) saakka ihan hyvin, joten ei ole tarvinnut perehtyä vielä audin tekniikkaan sen paremmin, joten vinkkejä vikapaikasta otetaan mielellään vastaan.
EDIT: No löysinkin jo VWVortex.com-sivustolta viestiketjun, jossa oli maininta samasta koodista. Eräs vastaus kertoi seuraavaa: This fault code is stored when the airbag control module recognizes a crash, it tells the engine control module to stop the engine. This fault code is only an information and has no influence on the rest of the car.
Eli eipä ilmeisesti ole vika tuosta koodista johtuva. Tosin onneksi airbagi sentään ei ole lauennut, vaikka tuossa maitaan että tunnistus tulee airbag-yksiköltä. Niin, ja vikakoodia ei siis ole aiemmin ollut, mutta en tiedä tuliko se akun irrotusoperaation seurauksena vai liittyykö oikeasti siihen että miksi sammui käynnistyksen jälkeen.
Kaipa se täytyy lähteä tuonne kadun varteen tutkimaan; tallikin on, mutta 90km päässä, joten ei auta kun mennä palelluttamaan sormet. Ilmeisesti voisi olettaa, että vika on bensapuolella, kun mitään sytkään viittaavia vikakoodeja ei löytynyt? Ensimmäisenä siis bensapuolen paluuletku irti ja tsekkaus, että ruikkiiko kun pumppu käy. Muita ehdotuksia?
Voihan toki olla, että vikakoodi on aiheutunut esim. jännitekuoppien yms. häiriöiden seurauksena (myös matalasta akkujännitteestä siitä oli vikakoodi) ja varsinainen syy on jossain muualla (esim. kondenssiveden jäätyminen bensansuodattimessa?). Auto on pelannut kesästä (ostohetkestä) saakka ihan hyvin, joten ei ole tarvinnut perehtyä vielä audin tekniikkaan sen paremmin, joten vinkkejä vikapaikasta otetaan mielellään vastaan.
EDIT: No löysinkin jo VWVortex.com-sivustolta viestiketjun, jossa oli maininta samasta koodista. Eräs vastaus kertoi seuraavaa: This fault code is stored when the airbag control module recognizes a crash, it tells the engine control module to stop the engine. This fault code is only an information and has no influence on the rest of the car.
Eli eipä ilmeisesti ole vika tuosta koodista johtuva. Tosin onneksi airbagi sentään ei ole lauennut, vaikka tuossa maitaan että tunnistus tulee airbag-yksiköltä. Niin, ja vikakoodia ei siis ole aiemmin ollut, mutta en tiedä tuliko se akun irrotusoperaation seurauksena vai liittyykö oikeasti siihen että miksi sammui käynnistyksen jälkeen.
Kaipa se täytyy lähteä tuonne kadun varteen tutkimaan; tallikin on, mutta 90km päässä, joten ei auta kun mennä palelluttamaan sormet. Ilmeisesti voisi olettaa, että vika on bensapuolella, kun mitään sytkään viittaavia vikakoodeja ei löytynyt? Ensimmäisenä siis bensapuolen paluuletku irti ja tsekkaus, että ruikkiiko kun pumppu käy. Muita ehdotuksia?
Comment