Tällästä vammaa, autona 2001- mallinen S4 2.7BT jenkeistä:
Kiidyttelin motarille, tais olla 4. vaihde pesässä, kiekkoja päälle 3000 ja kaasu pohjassa -> meno tökkää kuin seinään ja joulukuusen valot syttyvät mittaristoon -> Vaihde vapaalle ja rullaus seuraavaa ramppia ylös. Kierrokset pysyivät tuolloin jossain 1100 paikkeilla. Ei kuulunut siis mitään ääntä/pamausta. Veto vain loppui ja valot syttyivät.
Auto pysähtyi, kierrokset alkoivat seilata 700 ja 1200 välillä. Sammutin auton, irrotin MAFfin johdon ja koitin käynnistää -> sama juttu jatkuu, ilman valoshowta tosin. Muistaakseni. :) Ei vastaa kaasuun.
No, soitin vaimokkeen paikalle läppärin kera. Tämmöseltä näytti:
Address 01: Engine Labels: 078-907-551-AZA.lbl
Control Module Part Number: 8D0 907 551 M
Component and/or Version: 2.7l V6/5VT G 0002
Software Coding: 06711
Work Shop Code: WSC 00000
VCID: 346C99262E53
5 Faults Found:
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
P1136 - 35-00 - -
17546 - Fuel Trim: Bank 2 (Add): System too Lean
P1138 - 35-00 - -
17952 - Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187): Signal too Large
P1544 - 35-00 - -
17580 - Angle Sensor 2 for Throttle Actuator (G188) Signal too Low
P1172 - 35-00 - -
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-00 - -
Readiness: 0010 0000
Angle sensor-koodit tulivat välittömästi takaisin nollauksen jälkeen, en tosin käynnistänyt enää autoa parkkiin rullauksen jälkeen. Maffi-koodi tuli varmastikin vain johdon irrotuksesta.
Jako hypännyt? Kaasuläppä kaput? Kaasuläpän moottori/anturi kaput? Jotain muuta?
Autoon ei ole talven aikana koskettu muuten kuin APRn ohjelma laitettu sisälle. Syksyllä tyhjensin esikatit, vaihdoin lambdat ja muuta pientä näpräystä. Jakohihna+hilut vaihdettu noin vuosi takaperin.
Siellä se nyt jäätyy nesteen pihassa. Tarttis varmaan saada viikonlopuksi johonkin turvaan ;)
Kiidyttelin motarille, tais olla 4. vaihde pesässä, kiekkoja päälle 3000 ja kaasu pohjassa -> meno tökkää kuin seinään ja joulukuusen valot syttyvät mittaristoon -> Vaihde vapaalle ja rullaus seuraavaa ramppia ylös. Kierrokset pysyivät tuolloin jossain 1100 paikkeilla. Ei kuulunut siis mitään ääntä/pamausta. Veto vain loppui ja valot syttyivät.
Auto pysähtyi, kierrokset alkoivat seilata 700 ja 1200 välillä. Sammutin auton, irrotin MAFfin johdon ja koitin käynnistää -> sama juttu jatkuu, ilman valoshowta tosin. Muistaakseni. :) Ei vastaa kaasuun.
No, soitin vaimokkeen paikalle läppärin kera. Tämmöseltä näytti:
Address 01: Engine Labels: 078-907-551-AZA.lbl
Control Module Part Number: 8D0 907 551 M
Component and/or Version: 2.7l V6/5VT G 0002
Software Coding: 06711
Work Shop Code: WSC 00000
VCID: 346C99262E53
5 Faults Found:
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
P1136 - 35-00 - -
17546 - Fuel Trim: Bank 2 (Add): System too Lean
P1138 - 35-00 - -
17952 - Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187): Signal too Large
P1544 - 35-00 - -
17580 - Angle Sensor 2 for Throttle Actuator (G188) Signal too Low
P1172 - 35-00 - -
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-00 - -
Readiness: 0010 0000
Angle sensor-koodit tulivat välittömästi takaisin nollauksen jälkeen, en tosin käynnistänyt enää autoa parkkiin rullauksen jälkeen. Maffi-koodi tuli varmastikin vain johdon irrotuksesta.
Jako hypännyt? Kaasuläppä kaput? Kaasuläpän moottori/anturi kaput? Jotain muuta?
Autoon ei ole talven aikana koskettu muuten kuin APRn ohjelma laitettu sisälle. Syksyllä tyhjensin esikatit, vaihdoin lambdat ja muuta pientä näpräystä. Jakohihna+hilut vaihdettu noin vuosi takaperin.
Siellä se nyt jäätyy nesteen pihassa. Tarttis varmaan saada viikonlopuksi johonkin turvaan ;)
Comment