Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.8T hyytyy ajossa kovalla pakkasella

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 1.8T hyytyy ajossa kovalla pakkasella

    Meikän eka postaus.. (nyyppä näin jutuissa olkaa helliä) ;)

    Eli vika et kovalla pakkasella tehot katoaa -> kone ei kierrä kuin max 3000rpm ja vauhdin kerääminen tosi laiskaa.
    Viimeksi ilmeni kuin olin ajanut muutaman kilometrin ja tein moottorijarrutuksen.
    Ajoin auton kotipihaan (10km) ja ajattelin että annan sen vähän sulaa jos jotain on jäätynyt. Vika ei ollut kadonnut kun kokeilin käynnistää tunnin päästä mutta kun sammutin ja käynnistin muutaman kerran uudestaan niin vika katosi .. otti kierroksia taas normaalisti ja vastasi kaasuun ??

    Oisko siel joku jääkilmppi jossain pannukakussa ? "imas herneen nenään moottorijarrutuksessa"
    vai voiko puolavika ilmetä pakkasilla / moottorijarrutuksissa helpommin?
    (Auto on menossa ensviikolla puolanvaihto-kampanja tarkastukseen/vaihtoon)

    Taustatiedoksi:
    Tilasin just netistä vagvikakoodin lukulaitteen et pääsee ite lueskelee noita koodeja..
    mut viimeiset vikakoodit muutamanviikon takaa on noi
    -p0441 (n80 jumissa?)
    -p0012 (nokka-akselin tunnistin?)
    Viimeksi muokannut Mark; 18.2.2011, 07:37.

  • #2
    Öljyt muuttuneet tervaksi..?
    Koska on liemet tullut vaihdettua? Noissa 1.8T koneissa ongelmana ns longlif, sen johdosta öljyyn kestyy uskomattoman paljon moskaa jne joka vetää öljysihdin (ei öljysuodatin) tukkoon..
    Itselläni kun oli kyseisella koneella parikin laitetta (oli takuunalaisia) joilla kelailin pitkin ja poikin, niin 10tkm välein ölyt pois ja uudet tilalle..

    No en tiedä on tuo vastaus kysymykseesi mutta kertokoot muut viisaat jos on tietoa mikä voisi olla propleema..

    Comment


    • #3
      Öljyt vaihdettu 2 viikkoa sitten + öljysihti uusittu viime huollossa.
      ... "öljy" vikavalo ei ole vilautellutkaan mun omistuksen aikana (osti auton viimevuoden lopussa)

      Comment


      • #4
        Lue koodit uusiks niin viisastutaan, palaako moottorin vikavalo kun auto hyytyilee?

        Comment


        • #5
          Moottorin vikavalo ei syttynyt nyt eikä ole syttynyt edelliskerroillakaan.
          Pakkanen ja viima varmaan jotain sieltä jäädyttää ?
          Edelliskerroilla sama käynyt motarilla ja oon linkuttanut huoltikselle -> kahvin ja muutaman startin jälkeen taas toimii normaalisti ?

          Mietin tota jäätymistä mutta eikös toi bfb malli pitäs olla parempi kestämään kylmää ?

          Miten auto käyttäytyy kun puola on pois pelistä ?
          Vai heittääkö se vaan jonkun "limp moden" päälle kun saa vikaimpulssin jostain ?

          Täytyy käydä luettaa vikakoodit jos jotain ois ilmestynyt..
          Toi VAGlukija minkä tilasin tulee vasta parin viikon päästä (HongKong)

          Comment


          • #6
            Minulla (A4 1,8T -03 BFB ) hieman samantapaista kovilla pakkasilla jostain paristakympistä alkaen.

            Eli moottorijarrutuksen jälkeen kone herää vetämään kunnolla vasta muutaman sekunnin viiveellä, mutta jos esim. risteykseen tullessa vaihtaakin vapaalle ja kone menee tyhjäkäynnille niin kone alkaa vetämään aivan normaalisti kun tarvii lähte

            Vika ollut jo edellis talvinakin, vikakoodeja ei ole nyt tullut luettua näillä pakkasilla mutta valoja ei sytyttele.
            Lambdassa kyllä jotain häikkää kun ilmestyy välillä:
            " 16517 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Response too Slow
            P0133 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent"
            Mutta lambda vaihdettu kesällä ja teki siis edelliselläkin samaa viime talvena.

            Comment


              #7
              Alkuperäinen kirjoittaja J.S.P Näytä viesti
              Minulla (A4 1,8T -03 BFB ) hieman samantapaista kovilla pakkasilla jostain paristakympistä alkaen.

              Eli moottorijarrutuksen jälkeen kone herää vetämään kunnolla vasta muutaman sekunnin viiveellä, mutta jos esim. risteykseen tullessa vaihtaakin vapaalle ja kone menee tyhjäkäynnille niin kone alkaa vetämään aivan normaalisti kun tarvii lähte

              Vika ollut jo edellis talvinakin, vikakoodeja ei ole nyt tullut luettua näillä pakkasilla mutta valoja ei sytyttele.
              Lambdassa kyllä jotain häikkää kun ilmestyy välillä:
              " 16517 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Response too Slow
              P0133 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent"
              Mutta lambda vaihdettu kesällä ja teki siis edelliselläkin samaa viime talvena.
              Tuo lamdan koodi voi hyvin olla huohotuksen tukoksesta ja öljyistä putkissa.

              Onko öljyä kulunut?

              Comment


              • #8
                -30 näytti auton mittari aamulla ja ensimmäinen risteys niin vika palas.
                lisävikana ilmeni vihellys (kuin vanha teepannu) kun yritti kuormittaa konetta / kerätä painetta rajummin.
                Vetääköhän se nyt samantein huohotinjärjestelmän tukkoon ja puhaltaa ylimääräiset ilmat jostain liittimien tai korkin välistä ulos viheltäen ?
                Täytyy viedä auto duunipäiväksi lämpimään talliin niin katotaan mitä se sanoo kun lähtee kotiin illemmalla.

                Comment


                • #9
                  Yhdessä Passatissa oli alkuviikosta vähän samanlaista vikaa kuin aloitusviestissä ja se korjaantui polttoainesuodattimen vaihdolla.

                  Comment


                  • #10
                    Jepjep .. auto oli duunipäivän lämpimässä ja kaikki toimii taas normaalisti.
                    Poljin oikeen urakalla menee kotiin tullessa et sai lämpöä koneeseen -> jos siel viel jotain härmää oli niin saivat kyytiä. (tai sitten se jäätyy entistä pahemmin ens yönä)

                    Kävin tilaa bensasuodattimen + uudet jarruletkut (katsastusmies anto hylsyn ku oli kuulemma letkussa pieni särö) .. saa sitten samassa uusittua molemmat kun toi suodatinkaan ei maksanu ku parikymppiä.

                    Vikakoodeja en menny lueskelemaan .. kun kerran taas pelittää..
                    .. ei muuta ku odotellaan taas vian ilmestymistä ja mietitään sitten lisää :)

                    Comment


                    • #11
                      Omaan BFB moottoriin ei löytynyt ainakaan tarvikkeista käypästä suodatinta. Oli tarjolla vain kolmella bensalinjalla olevaa. Omassa BFB:ssä suodatin on 4 linjalla jonka sain marmorilta n.40€

                      Comment


                      • #12
                        En tiedä saako täällä mainita liikkeitä.. mut paikallinen Fixus kauppias semmosen mulle tilas rekisterinumeron perusteella..
                        ja näyttäis niitten nettisivuiltakin löytyvän hyvin vaihtoehtoja..

                        Comment


                        • #13
                          Tuntuis nyt pikasen puhdittomalta kone..
                          Ihan kun mitään "piikkiä" ei tulis ja laiskasti vastaa kaasuun .. tasasta työtöä.

                          Avasin konepellin ja kuuntelin konetta niin yhtäkkiä N80 rupes naksuttamaan ihan hulluna .. kuuluuko sen naksuttaa tyhjäkäynnillä ?

                          Miltä auto tuntuu kun 1 puola on pois pelistä ?

                          Comment


                          • #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja Mark Näytä viesti
                            Miltä auto tuntuu kun 1 puola on pois pelistä ?
                            Tärisee koko auto, käy huonosti tyhjäkäyntiä ja katti hehkuu mansikkina.

                            Comment


                            • #15
                              Käynnistäessä oon huomannut et puskuri resonoi "rämisee/tärisee" .. mitä ei oo tehnyt aikaisemin .. eli käynti on pikkasen vaikeempaa kuin ennen .. kierrokset on aika tasan 700 .. on niin prrkklleen kylmä niin tiedä nyt sit johtuuko se pakkasesta

                              Comment


                              • #16
                                Minulla samaa ongelmaa kuin eka viestissä, ei jaksa kiertää yli 3000 kierrosta.
                                Öljyt vaihdettu eilen, teki ennen öljynvaihtoa samaa vikaa, kun oli ollut huollossa ja sulanut,niin toimi taas todella hyvin :)

                                Mutta heti kun meni isommalle tielle ja noin 100km/h vauhtia niin alkaa vika.
                                Ajoviima jäädyttää jonkun?

                                Ajelin sitten illalla pienempiä teitä ja pidin autoa tyhjäkäynnillä, jälleen alkoi toimimaan. Mut heti kun meni isolle tielle ja about satanen vauhtia alkaa jumittamaan!!
                                Osaiskohan kukaan auttaa?Tänä aamuna autoa ei meinannu saada kiihdytettyä yli 60km/h.........Oli todella tuskaa ajaa.

                                Comment


                                • #17
                                  Heitetään hatusta että katin kennosto palasina ja tukossa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    eikai se pakkanen/jäätyminen pitäisi tuohon kattiin vaikuttaa?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ei pakkanen vaikuta joo, mutta käyttäytyy tuolla lailla jos katti palasina/tukossa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Välijäähdytin tukossa/jäässä. Aika yleistä näillä keleillä. Helppo testata kaasuttamalla konepelti auki ja kattoo paineputkea, joka tulee kaasuläpälle. Oikein kunnolla kun on jäässä niin putki menee heti luttuun kaasua painaissa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Pitäs viikonloppuna lähtee 500km reissulle .. auttaisko jos sulattelis sen välijäähdyttimen eka ja vetäis ?alemman? maskin reijät umpeen (veikkaan et se välijäähdytin on jossain ihan pohjalla) lol .. voisko joku näyttää mistä se löytyy..

                                          .. taitaa olla parempi lähteä reissuun vaimon Micralla prrkkll

                                          Comment


                                            #22
                                            Välijäähdytin löytyy puskurin takaa.
                                            http://img13.imageshack.us/img13/2073/img05543.jpg

                                            Tuossa kuvassa katottuna oikeella pilkottaa kennostoa vähäsen.

                                            Auto pukille. Ahtoletkut auki kummastakin päästä autoa ja eikun valuttelemaan.

                                            Luehan vikakoodit. Jos katti on paskana niin on siellä varmaan vikakoodikin siitä.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kiitokset vastanneille !

                                              No nii auto sulateltu toimivaksi ja rakentelin pahvisuojan sumuvalo/välijäähdyttimen ritilän taakse .. saas nähdä miten toi toimii .. voi olla et Naantalin reissusta tulee useamman päivän retki jos hyydytään matkalle ..

                                              Kaipa sen ritilän sai peittää kokonaan ?

                                              Mistähän moinen välijäähyn jäätyminen voisi johtua ?

                                              Comment


                                                #24
                                                Ite en kyllä ihan umpeen sitä laittaisi. Voi tosin olla että olen vain liian varovainen noiden suhteen.

                                                Ja jotenkin olen edelleen skeptinen että olisi välijäähy tai putket umpi jäässä. Epäilisin että vika on jossain muualla.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X