Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 huohotinjäänty yms.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B5 huohotinjäänty yms.

    Päivän tapahtumat.
    Avo vaimo ajeli tänään aamulla Audilla töihin ja vähä valitteli että öljy haisee sisään ja sanoi sille kun pääset töistä pois, niin tarkista öljyt ja soitto tuli että tikku kastuu reilusti yli maksimin.

    Selvisi että yksi kaveri oli minun ulkomaan matkan aikana lisännyt noin 1-2 litraa öljyä, kun oli näyttänyt öljyn määrä alle minimiä, vaikka öljyiilä ajettu noin 2 tuhatta kilometriä laitettu noin 6.3 litraa silloin.

    Mikä on minimin ja maksimin välinen öljy määrä mittatikussa?

    Asiaan
    Hän lähti töistä tuprutti ensin normaalia enemmän pakokaasua ja hetken päästä muuttui siniseksi ja auto sivuun ja hinurilla kotiin ja talliin. Ensin moottorista noin litra pois öljyä jolloin mittatikku taas kastui ihan aavistuksen eli jäi alle minimin.

    Seuraavaksi huohottimen letkujen putsaus ja jonkun verran siellä mönjää olikin, mutta kun auton laittoi operaation jälkeen käyntiin, niin pakokaasu oli väriltään lähes normaalia, mutta tuli normaalia enemän ja haisee todella oudolta vähä palaneelta tapaiselta.

    Voiko tuo huohottimen tukkiminen/jäätyminen tehdä että pakokaasu haisee ns. palaneelta öljyltä tai joltain vastaavalta?
    Viimeksi muokannut okkim; 16.2.2011, 07:13. Perustelu: Pientä rivityksen säätöä

    #2
    Tällekin löytyy jo pitemmän puoleinen keskustelu, josta varmasti löytyy vastauksia vähän joka lähtöön.

    Comment


    • #3
      Tuolta ei oikein löytynyt vastausta tuohon ongelmaan olen lukenut sen moneen kertaan läpi..
      Läninnä kiinnostaa tuo jäätymisen jälkeinen tuo pakokaasu määrä/haju jos on jäätyminen aiheuttama ongelma vai onko vikana jokin aivan muu, jos jollain on vastaavaa ollut ongelmana
      toinen kiinnostava tieto on mittatikun minimin/maksimin välinen öljymäärä

      Comment


        #4
        Itsellä ei ole jäätynyt, mutta sen mitä olen lukenut, niin yleensä jos on jäätynyt, on öljyt myös tulleet ulos konehuoneen puolelle. Korjatkaa toki, jos olen väärässä.

        Öljymäärään en osaa sanoa myöskään tarkemmin. Omaan kun vaihdettiin öljyt viimeksi, niin uutta öljyä meni 6,5 l aika tarkalleen. Tällöin mittatikku kastui noin 3/4 min-max väliltä.

        Comment


          #5
          Alkuperäinen kirjoittaja Sam-1 Näytä viesti
          Tuolta ei oikein löytynyt vastausta tuohon ongelmaan olen lukenut sen moneen kertaan läpi..
          Läninnä kiinnostaa tuo jäätymisen jälkeinen tuo pakokaasu määrä/haju jos on jäätyminen aiheuttama ongelma vai onko vikana jokin aivan muu, jos jollain on vastaavaa ollut ongelmana
          toinen kiinnostava tieto on mittatikun minimin/maksimin välinen öljymäärä
          Huohotus jäätyy -> Ilmanpaine koneessa nousee -> Koneesta öljyt ulos turbojen kautta pakoputkiin -> helevetinmoinen haju

          Comment


          • #6
            Mulla taasen ei kertaakaan ole tullut öljyä konehuoneen puolelta pihalle. Aina pakoputkien ja turbojen kautta. Sitä öljyä jää matkan varrelle johonkin ja savuttelee sitten jonkun aikaa, mutta kyllä se siitä vähenee. Montaa tippaa ei myöskään tarvitse tihkua pakosarjan/muun kuuman paikan päälle kun jo kabiinissa on kovat käryt.

            Tuolla huohotinketjussa on kyllä käsitelty asiaa joka puolelta, paitsi tuota öljymerkkien väliä joka kiinnostaa kiinnostaa minuakin. Sellanen tuntuma on, että se olis jotain 2-3 litran välimaastossa..

            Comment


              #7
              Litra se merkkien väli pitäisi olla.

              Kyllä se käryttää ja haisee jos huohotin on ollut jäässä. Enpäs muista että olisi kenelläkään konehuoneeseen öljyjä puskenut, mutta se löytynee tuosta toisesta threadista jossa kyllä asiaa on leivottu kantilta jos toiselta.

              Comment


                #8
                Mulla vuoti pikkusen täyttökorkin välistä

                Comment


                • #9
                  Jos on tuutannut reippaammin öljyä pakoputkistoon, vaatii jonkun verran ajoa ennen kuin pakokaasu haisee taas normaallille.
                  Vikakoodit kannattaa kattoa myös jonkun ajan päästä. Itelle yleensä kilauttanut koodin lambdoista jos huohotin on jäätynyt.

                  Comment


                    #10
                    Toki täyttökorkin välistä saattaa tulla esim. roiskeita. Näkee hyvin onko huohotin tukkeutunut jos pientä pistettä korkin ympärillä.

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Nikke Näytä viesti
                      Jos on tuutannut reippaammin öljyä pakoputkistoon, vaatii jonkun verran ajoa ennen kuin pakokaasu haisee taas normaallille.
                      Vikakoodit kannattaa kattoa myös jonkun ajan päästä. Itelle yleensä kilauttanut koodin lambdoista jos huohotin on jäätynyt.
                      Lambdoista tulee vikakoodit, mutta ei uusiudu nollauksen jälkeen.

                      Comment

                      Working...
                      X