Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8T viheltää voimakkaasti startissa & huono tyhjäkäynti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    1.8T viheltää voimakkaasti startissa & huono tyhjäkäynti

    Perjantaiaamuna TT:tä (APX moottori) startattaessa rupesi kuulumaan järkyttävän kuuloinen vihellys autosta (pakkasta n. -25 ja auto ollut yön yli roikan nokassa). Lisäksi tänään huomasin kun testasin ensimmäistä epäilyksen kohdetta jota #audifinnssilla ja internetissä epäiltiin eli toisioilmapumppua että tyhjäkäynti on heikkoa, aivan kuin kävisi vajaalla.

    Vihellys kuuluu mielestäni turbon luota tai sitten edestä katsottuna moottorin vasemmalta puolen. Ääni tuo mieleen jet-moottorin tms.

    Auto käynnistyy ja alkaa heti vaimea vihellys joka kasvaa hyvin nopeaan, kun moottorin sammuttaa niin vihellys vaimenee pikkuhiljaa, aivan kuin turbo pyörisi.

    Vikakoodeja ei eilen illalla ollut muutakuin
    17953 - Throttle Valve Controller: Malfunction
    P1545 - 35-10 - - - Intermittent
    Tänään en ole lukenut koodeja, luultavasti ainakin toisioilmapumpusta on koodi kun sen virransyöttöä käytin irti.

    Autolla en ole ajanut, käyttänyt muutaman kerran tyhjäkäynnillä kun testannut vikaa.

    Hyvät neuvot/kokemukset olisivat enemmän kuin tervetulleita, auto toiminut aikaisemmin moitteetta ja edellisenä päivänä ajettu katokseen normaalisti :).

  • #2
    Vaikuttais siltä et on turbon siivet mutkalla, ei tuu mieleen mikä muu tollasen soundin päästää.

    Comment


    • #3
      No jäätä ilmapumpussa, jos autossa sellainen on tulee mieleen. A4:sessa tuo pumppu on turbon vieressä, en tiedä mitään TT:stä. Töpseli irti ilmapumpusta ja koittaa käynnistää, jos sillä ääni poistuu ehkä?

      En tule mieleen
      Viimeksi muokannut haraldh; 13.2.2011, 00:32.

      Comment


      • #4
        Pyöritäppäs sitä pumppua vcds output testillä se kyllä rääkäsee kivasti jos on romu eikä tarvi olla auton käynnissä. Toki on mahdollista että se pyörii ihan normaalisti humisten ja vain silloin tällöin ääntää.

        Comment


          #5
          Ilmaisin itseäni nähtävästi epäselvästi, toisiopumppu on testattu ottamalla sen virransyöttö irti ja ääni ei hävinnyt.

          Jotenkin en usko tuohon että turbon siivet ovat menneet mutkalle yön aikana? Auto nimittäin pelasi normaalisti illalla kun ajoin sen parkkiin katokseen ja seuraavana aamuna startatessa ääni tuli heti. Käsittääkseni myös pitäisi tyhjäkäynnillä olla alipaine.

          Tänään ei ole kerennyt muuta tehdä kuin lukea vikakoodit uusiksi ja niitä ei ollut, tosin nähtävästi eilen on akkujännite käynyt sen verran alhaalla startatessa että kello & trippimittari oli nollaantunut.

          Pakkastakin lähemmäs kolmekymmentä, ei paljoa tehdä katoksessa remppaa. Kyllä syö miestä.

          Ps onko tuota tt:n ahdinta mahdollista irroittaa ilman koneen irroitusta?

          Comment


            #6
            Auto seisoi pari viikkoa katoksessa muista kiireistä johtuen ja eilisiltana koekäytön & äänen toteamisen jälkeen hinattiin työpaikan lämpimään halliin sulamaan jotta pääsee tutkimaan tarkemmin. Tänään lähdin tutkimaan mutta eipä sieltä enää minkään näköistä ääntä kuulu, käynti normaali ja kaikki toimii niinkuin pitääkin.

            Eli jossain oli nyt jään aiheuttama tukos tai muu vastaava johtuen kovista pakkaslukemista + siitä että ajo on ollut koko talven vain lyhyttä pätkää kaupungissa. Nähtävästi kannattaisi ainakin huohotinjärjestelmä käydä läpi ja puhdistaa?

            Semmoista tällä kertaa, selvisin säikähdyksellä ja olo hyvinkin helpottunut kun auto toimi normaalisti.

            Comment


            • #7
              Nii enpä sitä epäillytkään että ne siivet olis omia aikojaan mutkalle kääntynyt, tuumin lähinnä että jos kone ois startissa hökässy jäätä henkeensä kun on niitäkin oireita ollut aika monella tänä talvena.

              Mutta eipä siinä, hyvä ku vika hävis noinkin helpolla.

              Comment

              Working...
              X