Terve!
Ajattelin vaihtaa öljyt autoon mutta suunnitelmat muuttui. Avasin pellin katsoakseni saako öljynsuodattimen pois yläkautta. Samalla kummakseni huomasin että puolista toinen vasemmalta oli noussut paikaltaan. Noh, painallin puolan takaisin ja pistin auton käyntiin, se kävi normaalisti kuten edellisenäkin päivänä kun tulin kotiin. Lähdin liikkeelle, auto alkoi röpöttää ja yksi pytty tippui pelistä. Ajattelin että puola on paskana ja kunnon Audistina kaivoin kontista uuden puolan. Kävin sylinterit läpi mutta eipä tuo auttanut.
Yksi puola siis ei ollut pohjassa.
Auto kävi alussa kunnolla puoli minuuttia.
Sitten tippui yksi pytty pelistä.
Kokeilin uudella puolalla sylinterit.
Vikakoodina antoi jotain sytytykseen viittaavaa (valitettavasti kone tilttasi kun olin clearannut koodit).
Auto oli lämppärissä ehkä tunnin. Löin VAG-comin uudelleen kiinni saadakseni vikakoodin uudelleen. Laitoin auton käyntiin ja se kävikin yllätyksekseni paremmin (hieman röpöttäen). Loggasin nopeasti kanavat 14-15 (missifires). Antoi hetken joka sylinterille missfire ilmoituksia. Sitten ne loppuivat ja auto alkoikin käydä tasaisemmin. Auton lämmöt oli tässä vaiheessa jotain 50 astetta.
Voisiko vika olla sytytyksen vahvistimessa? meinaan kun moottorin lämmöt alkoivat nousta niin vika heikkeni ja antoi kaikille sylintereille missfire ilmoituksia. Puolissa en usko vikaa olevan.
Toinen mystinen homma oli puolan koholla oleminen. Mistäköhän tämä voisi johtua? Kaikki tulpat olivat tiukalla ja noin puolivuotta vanhat.
Pitkä sepustus mutta mietin tässä että lähdenkö ostamaan sytytyksen vahvistinta vaiko en? Onko vahvistin vaikea vaihdettava ja kannattaako ostaa marmorilta vai Motonetistä? ---> kävin ostamassa Bosch:n vahvistimen, nyt kun vain löytäisin osan sijainnin (luulin että olis ollu isompikin palikka)..
Ajattelin vaihtaa öljyt autoon mutta suunnitelmat muuttui. Avasin pellin katsoakseni saako öljynsuodattimen pois yläkautta. Samalla kummakseni huomasin että puolista toinen vasemmalta oli noussut paikaltaan. Noh, painallin puolan takaisin ja pistin auton käyntiin, se kävi normaalisti kuten edellisenäkin päivänä kun tulin kotiin. Lähdin liikkeelle, auto alkoi röpöttää ja yksi pytty tippui pelistä. Ajattelin että puola on paskana ja kunnon Audistina kaivoin kontista uuden puolan. Kävin sylinterit läpi mutta eipä tuo auttanut.
Yksi puola siis ei ollut pohjassa.
Auto kävi alussa kunnolla puoli minuuttia.
Sitten tippui yksi pytty pelistä.
Kokeilin uudella puolalla sylinterit.
Vikakoodina antoi jotain sytytykseen viittaavaa (valitettavasti kone tilttasi kun olin clearannut koodit).
Auto oli lämppärissä ehkä tunnin. Löin VAG-comin uudelleen kiinni saadakseni vikakoodin uudelleen. Laitoin auton käyntiin ja se kävikin yllätyksekseni paremmin (hieman röpöttäen). Loggasin nopeasti kanavat 14-15 (missifires). Antoi hetken joka sylinterille missfire ilmoituksia. Sitten ne loppuivat ja auto alkoikin käydä tasaisemmin. Auton lämmöt oli tässä vaiheessa jotain 50 astetta.
Voisiko vika olla sytytyksen vahvistimessa? meinaan kun moottorin lämmöt alkoivat nousta niin vika heikkeni ja antoi kaikille sylintereille missfire ilmoituksia. Puolissa en usko vikaa olevan.
Toinen mystinen homma oli puolan koholla oleminen. Mistäköhän tämä voisi johtua? Kaikki tulpat olivat tiukalla ja noin puolivuotta vanhat.
Pitkä sepustus mutta mietin tässä että lähdenkö ostamaan sytytyksen vahvistinta vaiko en? Onko vahvistin vaikea vaihdettava ja kannattaako ostaa marmorilta vai Motonetistä? ---> kävin ostamassa Bosch:n vahvistimen, nyt kun vain löytäisin osan sijainnin (luulin että olis ollu isompikin palikka)..
Comment