Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80, 2L 16V Competition ongelmat ja varmasti monet muut 80:set

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80, 2L 16V Competition ongelmat ja varmasti monet muut 80:set

    Terve kaikille! Ihan eka topikkini joten toivon maltillista kritisointia! :)
    Ostin tuossa taannoin ns. "comppi" audin ihan vain quattron takia ja kaikki piti olla hyvin ihan niinkuin dr.philin purkamassa aviokriisissä mutta mutta...

    Osaa oli vaihdettu niin maan perkuleesti jopa moottoriohjainlaitetta myöten ja vian kerrottiin olleen menneen talven lumia, toisin kuitenkin totuus tai todellisuus kertoi.

    Katsasteltuani näitä foorumeita ja muiden käyttäjien ongelmia vastaavissa audeissa/vastaavissa malleissa tahi sivuavissa ajattelin tämän oman vianetsintäni ehkä helpottavan ja ehkä jopa auttavan yhdessä jos toisessa ongelmassa.

    Usein vianhaun ollessa todellista piinaa, varsinkin silloin kun vika on vain ajoittain läsnä, lähinnä ollen riippuvainen hyvin paljon monesta ympäristötekijästä kuten lämpötila, kosteus ja täysikuu yms. itselläni ainakin iskee tämä ensirakkaus ns. "maaongelma" yhtälöön. Kyseisessä autossani ainakin näitä on nyt paikallistettu useampi.

    Lyhyesti: Moottoriohjainlaitteen liittimestä n. 10cm johtosarjaa ylemmäs on johtosarjaan teipattu sisään "klunssi" missä useampi maa-johto yhdessä (jakaa ilmeisesti kaikille moottorin antureille)-> totaalisen hapettunut! Omassa 2L 16V eli ACE moottorissa imusarjassa 2kpl maajohtoja (värit: ru/ke ja ru/pu, molemmat suoraan ohjainlaitteelle, toinen edelleämainitun klunssin kautta) virrat ei päällä 0 ohm, virrat päällä ~50-70ohm, jossain siis johtovikaa selvästi. Tämäkin siis riippuen tärinästä, krapulasta ja matti vanhasen valheista... Epäilen vahvasti useammassa vanhemmessa audissa vastaavia johtosarja kytkentöjä joten jos vain tarvetta, tarkastakaa tälläiset, itselläni paljon jo harmaita hiuksia.

    p.s. tämä tarina kirjoitettu vahvasti alkoholin vaikutuksen alaisena. pahoitteluni :)

    p.p.s. oikoluettu allekirjoittaneen toimesta...
    Viimeksi muokannut kalsket; 11.2.2011, 23:12.

    #2
    Wow, ensikertalainen joka ei vain kerro autonsa ongelmista ihan luettavassa muodossa, vaan vielä tarjoaa ratkaisunkin! Olet Micco halauksen arvoinen, tervetuloa joukkoomme! :)

    Minulla oli samanlainen ongelman A4 B6:sessa, ovien kanssa. Se oli vielä niin pirullinen että jännitemittauksen puolella kaikki näytti olevan OK siinä mielessä että releelle tuli jänitteet kuten piti. Sitä penteleen virtaa vain ei riittänyt että rele olisi vetänyt, ja siksi ovi ei auennut. Joskus järkeily ei edes riitä, silloin tämä foorumi osoittaa yleensä parhaimman puolensa.

    Vielä kerran, tervetuloa!

    ps. laita q-kirjan vielä profiiliin jooko? ds.
    pss. blondille ei tule harmaita dss.

    Comment


    • #3
      Kokeiltu tota "q":ta...toivottavasti oikeassa kohtaa ;)

      Eli siis haraldh:n kommenttia lainaten, voit ja tosiaan saat aivan oikean tai mittaustapauksessa riittävän voltti määrän tarkastaessasi syöttöä kyseessä oleviin antureihin tai ohjainlaittesiin mutta virran kulkiessa voit unohtaa kuitenkin "tasavirran" missä sana virta ei enää vastaa toivottua tulosta minkä seurauksena anturilta yms. saatu tieto ei kelpaa tai jossain tapauksissa anturi tai ohjainlaite sekoaa siitä täysin..

      p.s. sähköoppini ei ole bulletproof...
      p.s.s. tosiaan se on p.s.s. ja blondeilla on siis helmpompaa ;)
      Viimeksi muokannut kalsket; 11.2.2011, 23:11. Perustelu: allekirjoitus poistettu, eivät kuulu tälle foorumille

      Comment


        #4
        No, compesta kuvia ja äkkiä!

        Comment


        • #5
          Nonnih!

          No prkl! Pestään heti ku ehitään ni aletaan räpsii sitte! Onhan noita nähty mut laitetaan tietenki ku pyydetään :)

          Comment


            #6
            ACE jakopäänosat

            Nyt olisi aika tehdä Compeen jakopää-remontti. Samalla olisi tarkoitus laittaa uudet akselitiivisteet, kun tuntuu koneen etupäästä vuotavan öljyä aika reilusti luultavasti kampiakselin-tiiviste. Mitä kaikkea muuta kannattaisi vaihtaa samalla kertaa?

            Esimerkiksi kiristinrullaa löytyy kahdella numerolla, kumpi on oikea?
            051109243 >>ACE 016 500
            051109243A ACE 016 501>>

            Entäs vesipumppu, löytyy kahdella numerolla
            037121010C 166€ näyttää Tepon hinnsto
            037121010BX < Varaosanumero vanhentunut

            Comment


            • #7
              Esimerkiksi kiristinrullaa löytyy kahdella numerolla, kumpi on oikea?
              051109243 >>ACE 016 500
              051109243A ACE 016 501>>
              Sopiva osa riippuu siitä, mikä on moottorisi sarjanumero.

              Comment

              Working...
              X