Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 -02 1.8Tquattro AVJ nykii/pätkii *VIKA löydetty*

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 -02 1.8Tquattro AVJ nykii/pätkii *VIKA löydetty*

    Elikkäs nyt kaivattais neuvoja ja kokemusia. On täällä muillakin ollut samanlaista ongelmaa mutta yksikään ei vastaa kunnolla mun ongelmaa.
    Ongelma alko yllättäen tyhjäkäynnillä hieman välillä käy alhaalla (ehkä 500rmp) ja putkien päästä kuuluu tössähdyksiä.

    Ajossa välillä kun paino kaasua niin voimakkaasti kone pätki 2-3krt ja taas jatkoi normaalisti. Kylmänä ei tehnyt mitään mutta heti kun kone lämpiää niin alkaa.

    Auto käynyt piuhan päässä ilman mitään vikakoodia, myöskään mittaristoon ei tullut mitään ilmotusta mikä puolasta esim. joskus tuli. Puolat on myös katsottu. Nämä ilmeisesti pitäis heti antaa myös vikakoodin?

    Se mikä oli merkille pantavaa niin edestä päin katsoessa imusarjan vieressä oikeella puolella ylhäällä huohotinletku oli aivan littana ja se kone jotenkin imasee sen kasaan. Koko huohotinjärjestelmä on puhdistettu eikä ollut tukossa.
    Imupuolella ei vuotoo korjaamon(AD) mukaan ole ja letkut on kunnossa. Jäähdytinneste haisee myöskin korjaamon mukaan "pakokaasulle" ja öljy kuulemma paskanruskean väristä(kai se aina vähän tälläista)
    Öljykorkki myöskin vähän karstottunu.
    Kuitenkaan neste ei ole hävinnyt eikä lisääntynyt ja myöskin öljyn määrä normaali.

    Näiden mukaan on kansipahvi mennyt mutta kysyisin teiltä onko kellään muulla käynyt näin? Pakkasilla huohottimen jäätyminen on aiheuttanut kansipahvin hajoamisen?
    Parille Laakkoselle soitin ja kuulemma ei ole tommosta autoa kansipahvin takia korjaukseen tullut, pitääkö tämä sitten paikkaansa?

    Teidän tietoja kaivataan :)
    Viimeksi muokannut pulikkO; 9.2.2011, 18:39.

    #2
    Millaista ajoa autolla ajetaan?

    Esim ecun lämpötiedon logitus voisi kertoa jotain.

    Tuossakin koneessa on MLS (multi layer steel) kannentiiviste, ei se ihan helpolla tosiaan porsi.

    Comment


    • #3
      No lähinnä tullu ajettua semmosta 15km eli aika lyhyttä.. ja ihan normaalisti.
      Huomenna sille vissiin tehdään koeponnistus että siinä kai selviää jotenkin syy onko se tosiaan kansipahvi.
      Niin ja unohdin mainita aika tärkeen asian että autolla on ajettu nyt 155tkm
      Täytyy myös kysyä pystyykö ne tekemään tuon "ecun lämpötiedon logituksen"

      Mua vaan häiritti yksi asia siinä vikakoodien luvussa. Aluksi se jämähti aina ABS kohtaan ja tuli yhteyshäiriö. Sen jälkeen kun ne näppäili sitä laitetta niin pysty kai hyppään sen yli. Eikai siinä nyt mitään jää "tarkastamatta" ?

      Comment


        #4
        Vikakoodit luetaan yleensä järjestyksessä: engine - ABS - ... joten moottorin vikakoodien luku ok.

        Comment


        • #5
          Puristuspaineet siitä katottiin ja todettiin että ei ollut kannentiiviste viallinen. Vian diagnoosissa ilmeni vikaa vasta kun autoa oli käytetty ja ajettu 5000rpm kierroksilla..
          Pienemmillä kierroksilla ei tullut mitään vikakoodia.

          Vika oli puola joka oireili vähän erilailla, joskus se meni kerrasta nyt ei.
          Kyllä tuo alunperinkin vaikutti sytytys puolen vialta kun nopeita pätkimisiä oli vaikka niinkään autoista kummosta tiedä.

          No nyt vein sen vielä audi centteriin kampanjan takia puolien vaihtoon.

          Comment

          Working...
          X