Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

CGR vaihdelaatikon remontti.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • CGR vaihdelaatikon remontti.

    Näihin on ilmeisesti enemmänkin vaihdettu synkroja ja siirtopakkoja niin voisin haluta tietoa ja mahdollisia avustavia kuvia.

    Osat on jo tilattu, mutta minkäänlaista räjäytyskuvaakaan en ole vielä löytänyt(liekkö olemassakaan?).

    Joitain erikoistyökaluja tähän tarvittanee, jos on aikomusta saada purettua rattaita akseleilta ehjinä. Myös joihinkin muihin kohtiin?

    Kaikki apu on nyt tarpeen ja vastaisuuden varalle varmaan olisi apua muillekkin. Kettuilla ei tarvitse, varmaan aiheuttaa ihan tarpeeksi harmia kun laitetaan työnalle!


    (Sehän olisi noloa että räjäyttää laatikon eikä saa enää pakettiin. Vähänkuin turha enää siinä vaiheessa lähteä kyselemään josko joku kasaisi sen. )

  • #2
    Mulla on tehtaan korjausmanuaali tallissa voisin yrittää skannailla sen vai pistänkö postilla lainaan?

    Comment


    • #3
      www.ebay.de on aika paljon tarjontaa "audi 01E 5 und 6-gang allrad getriebe reparaturleitfaden"
      Tilasin tuollaisen 250 sivuisen pumaskan tuolta- iloisena yllärinä tuli vielä erikoisvihkoset mukaan joista toinen käsitteli nimeomaan CGR-laatikkoa ja toinen sitten jotain kasikoneisen perässä olevaa isommalla öljytilavuudella olevaa. Noihan on tyypillisesti korjaamoiden jäämistöä.

      Comment


      • #4
        Tuo oli hyvä vinkki!

        Muiden kokemuksia ko. askartelusta ja tarvittavista erikoistyökaluista kaipailisin, vai onko muutkin suosiolla vieneet osaavalle pajalle?

        Myös hyvää vaihteistokorjaajaa voi ehdotella kuopion seudulla.

        Comment


        • #5
          Oletko korjaamassa 1/2 kytkeytymisvikaa vai jotain muuta?

          Comment


          • #6
            Ykkösen ja kakkosen ongelmia.

            Comment


            • #7
              Täällä myös alkamassa laatikon ruumiin avaus työt.
              Onko jotain spessu työkaluja mitä kannattaisi hankkia etukäteen? Ja tosiaan onko kenelläkään tarkempia kuvituksia laatikon sisällöstä?

              Mulla on tehtaan korjausmanuaali tallissa voisin yrittää skannailla sen vai pistänkö postilla lainaan?
              Skannaatko minullekkin?

              Comment


              • #8
                Eka skannaus yritys tökkäsi siihen että tiedosto hävisi bittiavaruuteen, yritämpä uudelleen

                Tämä kirja on kyseessä

                http://cgi.ebay.de/AUDI-80-Coupe-S2-...-/160534712404

                Comment


                • #9
                  Jos onnistuu, niin kelpuuttaisin itsellenikin yhden kappaleen.

                  Comment


                  • #10
                    Jonkinmoisen ohjeistuksen löysin: http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=1721387

                    Purkaminen ei kyllä epäilytä yhtään, kasaaminen tosin...

                    Comment


                    • #11
                      Mihis skannatun vois lähettää? Näyttäs tulevan reilun 50 megan paketti, 5 - 6 megan tiedostoina

                      Skannauksen laatu ei ole hirveän hyvää mutta selvän siitä saa

                      Comment


                      • #12
                        Esa, tuuppaa vaikkapa mun sähköpostiin (sulla vissiin on se vielä?), voin aika helposti siistiä ja pienentää noita ;) Jos ei muuten ni tiedosto kerrallaan pistät tulemaan.

                        Comment


                        • #13
                          Kertookaas öljyn määrä laatikkoon (01e) sekä peräöljyn määrä?
                          Minkä merkkinen sopii yms?

                          Comment


                            #14
                            Laatikkoon menee 2,6 litraa, perä imee 0,9 litraa ja Redlinet öljyiksi esim. Lisäksi voi laittaa Shockproofit ainakin perään. Kovalla pakkasella Redline on muutaman kilometrin hieman jäykempi ajella. Vaihteet hieman tahmeemmat kuin esim Shellin Getriebellä. Mutta hetken kestävä "hurma" onneksi.
                            Perän propun kaa kannattaa olla tarkkana aukastaessa varsinkin, jos on tiukassa.

                            Comment


                            • #15
                              01E lootasta on keskusteltu täällä. Jatkot siitä sinne.

                              Comment


                              • #16
                                gedu saitko skannit?

                                Jos sinä tai esa voisittte laittaa jakoon vaikka: http://www.rapidshare.com/
                                Ei tarvitse rekisteröityä tuonne.

                                Comment


                                • #17
                                  Sain kyllä PDF:t, käyn nuo läpi adoben tuotteilla sunnuntaina (huomenna röitä). Eli tiivistän, yhdistän ja pistän jakoon.

                                  Comment


                                  • #18
                                    pipo_esalle isot kiitokset kuvista.

                                    Nyt on selvinnyt että hydrauliprässi on lähes välttämätön, joten hommasin itsellenikin sellaisen halpismallin kotiin.

                                    Ameriikan pojat olivat tehneet 01E-laatikon huolto-dvd:n! Todella hyvä ja selkeä diy-nikkareille. Laitan tämän dvd:n myyntiin kunhan laatikko on taas kasassa :)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Sain nyt edes keskitasauspyörästön purettua. Magneeteissa ei onneksi ohutta jauhoa kummempaa.
                                      Attached Files

                                      Comment


                                        #20
                                        Paljonko on askilla ajettu?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Jos on auton alkuperäinen laatikko niin ihan perus 18v suomiauton verran :) ~300t

                                          Siihen nähden vielä näyttää todella hyvälle.

                                          Seuraavaksi pitää laittaa kaksi vaihdetta yhtäaikaa päälle että saa "kuningaspultin auki". Jonka alta paljastuvaan akseliin pitänee väsätä ulosvetäjä(työntäjä).

                                          Laitan kuvia kunhan kerkeän purkamaan lisää.
                                          Viimeksi muokannut Jaymz; 25.2.2011, 07:43. Perustelu: Typo.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Jäsenpuolelle lisätty tietoa, mistä tuon skannin voi saada.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Palapeli on kohta kasausta vailla :)
                                              Attached Files

                                              Comment


                                              • #24
                                                Vaihteisto on kasassa ja autossa paikallaan. Kovin hyviä informatiivisia kuvia en saanut kokoon.

                                                Itse homma on kyllä helppo kun tietää mitä tehdä.

                                                Vaihteisto toimii kyllä nyt hyvin mutta ykkönen on ikäänkuin pakkilukon alla ja pakkia saa kaivaa kaksin käsin pesään! Missä pakkilukko on toteutettu, onko se vivustossa vai kepin juuressa?

                                                Toivon että vivusto on vaan jotenkin hieman vinksallaan koska muutenkin vaihteet on hankala kepillä paikallistaa.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Pakkilukko on kepissä. Luultavasti sinulla on vaan kepin säätö pielessä.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Joo, taitaakin keppi olla aika tarkka oikeasta asemoinnistaan.

                                                    Tuossa videossa esimerkiksi ilmenee miten tarkka se oikea asento on: http://audishifter.com/videos/B5_A4-...nstall_vid.wmv

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Vaihdekepin asemointi olikin aika paljon pielessä. Sain muuttaa sitä ihan kunnolla ja paranikin todella paljon. Nyt ei paremmasta väliä. Vaihteisto on jämäkkä mutta vaihteet löytyvät hyvin.

                                                      Tuntuu pelaavan eli homma oli kaikenkaikkiaan kannattava ja suhteellisen helppo, mutta voin suositella vieläkin tuota dvd:tä oppaaksi.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X