Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2,4 "epätasainen käynti"

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Pitäskö 2.8 ALG koneessa näkyä noi nokkien ajoitukset group 093:ssa? Itellä näytti ne kaksi viimeistä arvoa ~3 ohmia.
    Mulla antanut vikakoodia molemmista nokan asentoantureista ja käy hieman karkeasti tyhjäkäyntiä ja nyt uutena oireena tullut pieni nykiminen kiihdyttäessä.

Comment

Terve!

Itselläni on ilmennyt samanlainen vika ja kyseessä on Audi A6 2.4 APS konella vuosimallia 2000.

Onkos porukka ratkaissut kyseistä ilmiötä jo?

Eli mulla myöskin käy epätasaisesti kierrosalueella 1900-2000 ja lisäksi kun kylmänä lähtee liikenteeseen pieni pintakiihdytyskin ravistaa konetta.

Kuumana ilmiö pienenee.

Vaihdetut osat mulla on:

- MAF
      - LAMBDA:T
      - Kaksoismassavauhtipyörä ja kytkin
      - alipaineputket ja huohotusputket
      - putsattu kaasläppäkoteloa ja imusarjaa.

Apuja.

Comment

Omalla kohdalla suutinhuolto auttoi. Sytkäpuolenkin on toki syytä olla kunnossa (tulpanjohdot + tulpat).

Comment

pensan suodatin vaihdettu?
          pensan paineensäädin falskaa?
          pensa pumppu vetelee viimesijjään?

Comment

Terve! Joo eli tulpat kanssa vaihdoin, johdot ja puolan koitin toisesta samanlaisesta autosta eikä tuottanut tulosta. Bensasuodatin on vaihdettu kyllä. Onkos tuolle polttoaineen paineensäätimelle minkäänlaista testausmetodia? Ja ihmetyttää se että auto alkaa käymään epätasaisesti pintakiihdytyksessä. Kun painan kaasun pohjaan "ravistelu" pienenee ja jopa jää vallan pois. Joten juuri luulis jos se olisi olisi ruokapula se esiintyisi kovassa kiihdytyksessä? Lisäksi en tiedä onko ihan asiaan kuuluvaa mutta mikäli ajaa isoimmalla vaihteella eli 5. Mun tapauksessa niin vääntöä ei ole juuri ollenkaan pienikin ylämäki ja auto ei juurikaan kiihdy vaan menee vaan sitä tasaista vauhtia. Ihankuin olisi laiska.

Comment

kaverilla on tommonen -04 a6 2.4 v6. noin kuukausi sitten tehty jakoremppaa audilla, vissiin toiselle puolelle nokkien väliin ketju ja jotain kiristimiä?

nyt kun oli hirmu pakkaset -30, niin alko kummastakin vena kopasta kuulumaan "kolinaa" minun mielestäni nostaja ääntä?

mutta mistähän ääni oikeasti tulee/aiheutuu? mielessä kävi kanssa että oisko öljynhuohotus jäissä?

mietein kanssa että jos laittanu sen forte aineen öljyn sekaan ja sit uudet öljyt koneeseen, onko mitään järkeä?

Comment

tossa kaverin autossa oli nyt ketju venynyt. aikasemmin oli laitettu, nokkien väliin vissiin uusi kiristin.

audilla jakopään teko 5200€

mistäs saisi pääkaupunki seudulta vähän edukkaamin?

Edit:

tämä saatiin kuntoon. jakopäähän tuli uudet ketjut ja kiristimet. n.1300€, moottorin öljyt ja nesteet samassa. kaverit teki.
                Viimeksi muokannut juusto_pallero; 4.3.2013, 23:03.

Comment

Working...
                X