Olen Audi A6 2,4 v6 multitroniic 2005 (140 tkm)onnellinen omistaja, mutta olen huomannut pientä häiriötä moottorin käynnissä. Kierrosluvulla 1900 - 2000 rpm moottori ravistaa hieman (kiihdytys, moottorijarrutus ja paikallaan moottoria kierrättäessä). Auto oli Laakksella päivähoidossä tehtaan kamppanjan johdosta ja pyysin heitä tutkimaan mistä vika voisi johtua. Heidän arvionsa oli että vika johtuu jäkopäänketjusta (kiristin, laahain..),. Se aiheuttaa ajoituksen heiton, joka taas aiheuttaa käyntihäiriön. Tällä hetkellä se on raja-arvojen sisällä ja ei siksi sytytä moottorin vikavaloa. Lisäksi he huomasivat, että tyhjäkäynti ei olisi tasainen samasta syystä.
Ja niinkuin voi arvata he mielellään tarkastaisivat tilanteen, niin voitaisiin varmistua viasta. Hintaa tälle tulisi työt ja osat n 4000 €. Ajattelin tiedustela palstalaisilta kokemuksia samanlaisista oireista ja millä konstein tulikuntoon? En väitä etteikö syy voisi olla Laakkosen mainitsema, mutta mielellän varmistuisi ennenkuin sijoittaa remonttiin tuollaisen summan. Lisäksi ihmetyttä ketjun lyhyttä käyttöikää. Kiitos etukäteen kommenteista
Ja niinkuin voi arvata he mielellään tarkastaisivat tilanteen, niin voitaisiin varmistua viasta. Hintaa tälle tulisi työt ja osat n 4000 €. Ajattelin tiedustela palstalaisilta kokemuksia samanlaisista oireista ja millä konstein tulikuntoon? En väitä etteikö syy voisi olla Laakkosen mainitsema, mutta mielellän varmistuisi ennenkuin sijoittaa remonttiin tuollaisen summan. Lisäksi ihmetyttä ketjun lyhyttä käyttöikää. Kiitos etukäteen kommenteista
Comment