Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 100e -86,lisäilmaluistin ohjaus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.0 100e -86,lisäilmaluistin ohjaus

    Talvikäyttiksen ilmaluistille ei tule enää minkäänlaista ohjausta, itse luisti puhdistettu ja toimivaksi todettu, siis kun hyppyvirralla testaa. Mutta oma pistoke kytkettynä täysin eloton. Eli lämpöanturi lienee ohjaamassa ja joku rele tai boxi? Onko olleet kalliita nuo ohjauskomponentit?
    Viimeksi muokannut jasso; 8.2.2011, 17:00. Perustelu: typ44:ää ei kerhon kirjoissa uskalleta lukea vielä wanhaksi :)

  • #2
    Sitä ohjaa oma relepurkkinsa, joka löytyy ratin alta. Kaikista levein relepurkki, mikä relepaneelista löytyy. Se taas säätelee ISV:tä ylävesiletkun alapuolella olevan yksinapaisen lämpöanturin, kaasuläpän mikrokytkimen ja kierrosluvun turvin. ISV:n kaksi johtoa menevät suoraan purkille. Sama purkki hoitaa myös moottorijarrutuksessa syötön katkaisun.

    Jos ISV:n johdon nappaa virrat päällä irti, niin silloin se on aina poissa käytöstä kunnes käytät virrat uudelleen pois ja päälle.

    Kun räppäät sitä ISV:tä, niin 12V ei ole kovinkaan turvallinen jännite. Mieluummin 9V nappiparistolla, koska sitä ei ohjata 12V:llä ts. vaara käyräyttämiselle läsnä. Ja mittaukset pitää tehdä virtoja katsellen. Jännitteistä ei saa kauheasti mitään järkevää normimittarilla.

    Katso ihan ensimmäiseksi se lämpöanturi sieltä ylävesiletkun alapuolelta. Paljas yksinapainen liitin, johon johto tulee "abikolla".

    Comment


    • #3
      Ookoo, ilmeisesti arvasit mitä pitää tietää tuon luistin kanssa, niin hyvin olit vastannut ;) kaikki tarpeellinen selvisi. Siitäkin huolimatta että laitoin viestin ajattelematta Wanhojen Audien puolelle ;) kiitos!

      Comment

      Working...
      X