Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 Avant 2.0E -93 kytkin pohjassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 Avant 2.0E -93 kytkin pohjassa

    Jäi kyseisestä kulkupelistä kytkin pohjaan. Kun riisuin nuo muovit tuolta ratin alta, niin huomasin että poljin on irti tuosta pääsyllinteristä? (893721401D). Näyttäisi siltä että tuo kierretappi on mennyt poikki, joka kiinnittyy tuohon kytkinpolkimen varteen. Kysymys kuuluu, saako tuohon pienempiä kokonaisuuksia, vai pitääkö ostaa koko sylinteri? Ainakin Etkan mukaan tuolle on vain yksi osanumero koko möhkäleelle. Eihän tuo hinta varmaan suomessakaan ihan älytön ole, mutta vaihto taitaa olla hiukan isompi homma ainakin näin yhtäkkiä katottuna.

  • #2
    Sylinterin taidat joutua hommata, saksasta kannattaa verrata myös hintaa, voi saada halvemmalla.
    Saako sen kierretapin vielä kiinni jollain patentilla?
    Ilmaus on sitten paha homma, kannattaa perehtyä siihen vaikka haulla.

    Comment


    • #3
      Etkan mukaan hinta (Saksassa?) hiukka vajaa 100€.
      Polkimen päässä on 11mm mutteri ja sylinterin päässä 13mm, ja tämä ns. kierretappi on siis juuri näitten välistä poikki. Ajattelin että tuon voisi esim. hitsaamalla saada liitettyä, mutta uskoakseni tuo sylinterin pään mutteri ei kyllä metallia ole, tosin voin olla väärässä kun tuossa pihamaalla pimeässä tuota tutkiskelin.
      Pitää huomenna tutkiskella hiukan lisää ja kysellä vinkkiä tällaisista remonteista enemmän tietäviltä. Pitäisi vaan melko nopeasti saada Audi ajoon, kun tarvetta olisi päivittäin.

      Comment


      • #4
        Vielä pari kysymystä. Onko tuossa sylinterin päässä varaa tuossa kierteessä? Kierreosa on ehkä 1mm ulkona tuon sylinterin pään mutterista, mistä siis poikki. Hiukan hankala tuota on kyllä saada pidettyä kiinni, mutta jos onnistuisi, niin onko siellä kierteessä varaa että tulisi ulos esim. sen 10mm jotta saisi tuon polkimen pään kiinnitysmutterin kiinnitettyä.

        Mätänetistä saisi tuon sylinterin vajaa 50€, joten saattaa olla helpoin hakea vaan uusi. Mitenkäs tuon irrotus sitten helpoin tehdä? Nuo kaksi kuusiokolomutteria kun avaa niin sylinteri sieltä varmaan irtoaa. Tuo säiliölle menevä letku näkyy olevan kabiinin puolella, mutta mites tuo putki (työsylinterille)? Pitääkö se irroittaa konehuoneen puolelta ensin, vai tuleeko se sylinterin mukana vetämällä sisäpuolelle? Näkyy olevan melko piilossa tuo kuitenkin konehuoneessa, joten ainakin olisi helpompi ottaa sisältä auki jos se vaan mukana tulee.

        Vai olisko se hitsaaminen kuitenki helpoin tapa? Toki vehkeitä ei iteltä löydy, mutta ainahan niitä jollain tutuilla on josta lainata. :)

        Comment


        • #5
          Voihan sen hitsatakkin, mutta pitänee ottaa pöydälle siihenkin hommaan.

          Comment


          • #6
            No niinhän tuo kyllä on, muuten joutuu pian palovakuutukseen turvata.
            On kyllä melko ikävässä paikassa tuo sylinterin pää tuolla jarrutehostimen alla. Jonkin verran tilaa sais olla enempi että kivasti lähtis pois. Eilen loppu rohkeus pakkasessa tuon irrottamiseen, kun olis peilin avulla pitäny avainta saada sinne sovitettua. Jos vielä kivasti muhinu kiinni, niin vaarana on että tulee väännettyä hiukan väärään asentoon ja saattaapi tulla muitakin vaurioita (putki).
            Uus sylinteri kyllä löytyy jo, joten hitsaamisen voi unohtaa. Pitäs vaan saada nyt vahdettua kun tahtoo tuo eukko olla hiukan hilpeällä tuulella kävelymatkasta töihin näillä -23 asteen lämpötiloilla. Ollappa edes lämmin talli missä tuota sais kunnolla ihmetellä.

            Comment

            Working...
            X