Vuosimallin 99 oleva A4:N 1.6 koneella tekee tällaista.
Eli satunnaisesti, lähinnä kun kone on lämmin, alkaa yht'äkkiä tyhjäkäynnillä kierrokset nousta. Pahimmillaan ne on 3000-4000 eli kone huutaa jo aika kovaa. Ja kun silloin painaa kaasua niin tuntuu eka että meinaa tukahtua mut sit vastaa kaasuun. Ja jos tällöin auton sammuttaa niin on aika huonot mahdollisuudet saada se käyntiin enää ennen kuin kone jäähtyy. Joskus se lähtee mutta silloinkin pitää konetta pöyrittää varmaan 15-20 sekunttia starttimoottorilla pari kertaa ja sitten varovasti alkaa kaasuttelee. Silloin kun auto temppuaa niin haiseee bensa.
Oireet alkoi ilmentymään jo vuosi sitten pieninä kierrosten heijaamisina milloin huollossa vaihtoivat rikkinäisen lambdan uuteen.
Muuta kyseinen korjaamo ei kyennyt tällöin tekemään kun heillä ei toiminut vikakoodin lukulaite.
Auto toimi 2010 kevään suht ok ja koko kesän myös ihan ok. Nyt syksyllä/talvella on vika koko ajan tuntunut pahentuvan. Luetutin syksyllä vikakoodin korjaamolla niin sano että MAF antaa vikakoodin. Ostin uuden sellaisen(varaosaliikkeestä mutta ihan audin logolla oleva boschin tuote.) ja silloin auto toimi 2vko ihan normaalisti kunnes alkoi taas oireilemaan. Kävin vaihtamassa MAF:n takuuseen uuteen kun ajattelin että jos se on rikki mutta ei auttanut.
Nyt teki viime viikolla jo niin että sammui sitten liikennevaloihin itsestään kun kierrokset eka nousi 4000:n mut onneksi pitkän hankaamisen tuloksena sain sen käyntiin. Eli alkaa olla vika jo siinä pisteessä että pitäis saada kuntoon.
Osaatteko heittää mistä kannattaisi vikaa alkaa etsimään? Tilasin vikakoodienlukupiuhan läppäriin eilen, että sit pääsen itsekin lukemaan mikä voi mättää. Mut jos sitä ennen jo keksitte mistä vikaa alkaa etsimään. Voisko olla bensansyötössä? kun bensa kerta haisee ja sitä menee normaalia enemmän.
Eli satunnaisesti, lähinnä kun kone on lämmin, alkaa yht'äkkiä tyhjäkäynnillä kierrokset nousta. Pahimmillaan ne on 3000-4000 eli kone huutaa jo aika kovaa. Ja kun silloin painaa kaasua niin tuntuu eka että meinaa tukahtua mut sit vastaa kaasuun. Ja jos tällöin auton sammuttaa niin on aika huonot mahdollisuudet saada se käyntiin enää ennen kuin kone jäähtyy. Joskus se lähtee mutta silloinkin pitää konetta pöyrittää varmaan 15-20 sekunttia starttimoottorilla pari kertaa ja sitten varovasti alkaa kaasuttelee. Silloin kun auto temppuaa niin haiseee bensa.
Oireet alkoi ilmentymään jo vuosi sitten pieninä kierrosten heijaamisina milloin huollossa vaihtoivat rikkinäisen lambdan uuteen.
Muuta kyseinen korjaamo ei kyennyt tällöin tekemään kun heillä ei toiminut vikakoodin lukulaite.
Auto toimi 2010 kevään suht ok ja koko kesän myös ihan ok. Nyt syksyllä/talvella on vika koko ajan tuntunut pahentuvan. Luetutin syksyllä vikakoodin korjaamolla niin sano että MAF antaa vikakoodin. Ostin uuden sellaisen(varaosaliikkeestä mutta ihan audin logolla oleva boschin tuote.) ja silloin auto toimi 2vko ihan normaalisti kunnes alkoi taas oireilemaan. Kävin vaihtamassa MAF:n takuuseen uuteen kun ajattelin että jos se on rikki mutta ei auttanut.
Nyt teki viime viikolla jo niin että sammui sitten liikennevaloihin itsestään kun kierrokset eka nousi 4000:n mut onneksi pitkän hankaamisen tuloksena sain sen käyntiin. Eli alkaa olla vika jo siinä pisteessä että pitäis saada kuntoon.
Osaatteko heittää mistä kannattaisi vikaa alkaa etsimään? Tilasin vikakoodienlukupiuhan läppäriin eilen, että sit pääsen itsekin lukemaan mikä voi mättää. Mut jos sitä ennen jo keksitte mistä vikaa alkaa etsimään. Voisko olla bensansyötössä? kun bensa kerta haisee ja sitä menee normaalia enemmän.
Comment