Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.8 V6 jakopään kohdistus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.8 V6 jakopään kohdistus

    Tuli pienenpieni moka termostaatin vaihdon yhteydessä, ja kampi pääsi liikahtamaan remmen ollessa irti nokan pyörältä. Lukitusrautojahan ei tietenkään ollu ja nyt pitäisi saada jako takaisin paikalleen. Ei yhtäkkiä näy minkäänlaisia merkkejä, paitti kammen pyörässä ilmeisesti on? mistä tuon saisi kohdistettua?

  • #2
    Sillä tavalla saa suht kohdilleen kun käännät alahihnapyörän merkkiinsä (joka ei välttämättä ole just oikein, riippuu siitä miten se on kohdistettu hihnaa laittaessa), otat venttiilikopan auki ja katsot että nokkien ajoitushahlot ovat merkissään. Tai sitten teet jonkun tangon joka sopii niihin nokkapyörän prikoissa oleviin reikiin, sen tangon pitäisi osoittaa keskelle toisen puolen nokkaa. Jos ei ole kiire, niin hankkisin sen työkalun.

    Comment


    • #3
      Paljon kiitoksia neuvosta!
      Meinasi mennä sormi suuhun tuon kanssa kun alkaa olla vähän kiire rempan kanssa. Venakopan tiivisteet on ollu jo hetken odottamassa vaihtoa, nyt tuli hyvä tilaisuus vaihtaa samalla.

      Comment


      • #4
        Missäs kohtaa nuo ajoitushahlot on? Tuo on mahdollisesti yhden hampaan pielessä, kun kohtisuoraan ei tahdo saada osoittamaan. Pyörii kuitenkin eikä lyö venttiiliin. Oon koittanu etsiä kuvia mutta mistään ei oo viä hahlot selvinny.

        Comment


        • #5
          Tuossapa hyviä kuvia:
          http://www.robsaudiworld.com/2.8camseal.htm

          Comment


          • #6
            Alg 2.8 konerempan jälkeen herjannu nokka akselin asentoanturia rivi 2. Oikosulku plus napaan. Anturin vaihdoin sama jatkuu. Voiko mulla olla imu nokka pykälän pielessä kun kakkos anturi säätää - 20kw kokoajan?

            Comment


            • #7

              Comment


              • #8
                Onko nokka-akselit ja tai ketjunkiristin olleet irrallaan rempassa? Voi olla että ketju ei ole mennyt ihan kohdalleen. Korjausarvot pitäisi vissiin olla noin 0-6 välillä.

                Comment


                • #9
                  Joo kyllä oli irti. Se on koppa aukastava ja laskettava ketjun lenkit.

                  Comment


                  • #10
                    Laita vikakoodit tekstinä. https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...on-huono-juttu

                    Comment


                    • #11
                      17800 - Nokka-akselin asentoanturi, rivi 2 avoin virtapiiri / oikosulku akun plusnapaan - jatkuva

                      Comment


                      • #12
                        Ei se anturi säädä mitään, vaan näyttää arvoa. Todennäköisesti siellä on nokka yhden hampaan pielessä.

                        Comment


                        • #13
                          Onkos alg:saa säätyvän imusarjan sähköpistokkeita siinä kuskin kannen lähettyvillä? Viikonloppuna itse vaihdoin 2 bankin kiristimen a8siin, ja sen jälkeen antoi vikakoodia camshaft adjustment - malfunction. Korjaantui kun vaihtoi pistokkeet oikeisiin paikkoihin :D. Jännä homma kun imusarjan alipainesäätö toimi väärällä kytkennälläkin.

                          Comment


                          • #14
                            Onko tuo ees mahdollista hyppyyttää ketjua paikallaan vaikka on työkalu millä kiristin painetaan läjään. 2h koitin vaan en saanu hyppäämään. Taitaa olla tekniikka laji.

                            Comment


                            • #15
                              Imunokka ja sen pukit irrotettuna pystyy ainakin apukuskin puolella hyppyyttämään. Pitää olla kiristin irrallaan myös.

                              Comment


                                #16
                                Samalla systeemillä hyppyytin kuskin puolelta...

                                Comment

                                Working...
                                X