Eli ongelma on seuraavanlainen:
Auto ollut nyt noin vuoden, ja sama vika vaivannut kokoajan, tuntuu että kaikki kevätjuhlaliikkeet on suoritettu, mutta ei mitään vaikutusta:
Kun ulkolämpötila on plussan puolella, Audi käynnistyy todella huonosti, saa sahata n. 15 sekuntia että lähtee käymään. Tämän jälkeen käy hyvin.
Kun on pakkasta, käynnistyy paremmin mutta käy todella rikkaalla. Kun painaa kaasua ensimmäisen minuutin aikana niin auto tukehtuu ja bensa haisee todella paljon.
Lämmettyään auto toimii ja käy aivan oikein, ainoastaan kulutus on mielestäni liikaa tuollaiseen autoon, n. 15-17 l/100km. Kun auton sammuttaa ja käynnistää HETI uudelleen, starttaa niinkuin kuuluu, mutta pienenkin seisomisen jälkeen saa sahata taas todella kauan.
Vikaa on selvitetty jonkin verran, joten vika ei ole mikään seuraavista (todettu uusimalla osa tai kokeilemalla ehjää toisesta autosta):
- Vikakoodit luettu, ei mitään
- Lambda anturit uusittu
- Jäähdytinnesteen lämpötila-anturi uusittu
- Imuilman lämpötila-anturi (näytti vag-comin mukaan 120 astetta kokoajan - vaihdon jälkeen näytti oikein, mutta käynnistymiseen ei mitään vaikutusta)
- Sytytystulpat
- Puolayksikkö
Kaikki neuvot, vinkit ja arvaukset tervetulleita, itsellä rupeaa järki lähtemään painiessa tämän ongelman kanssa.
Auto ollut nyt noin vuoden, ja sama vika vaivannut kokoajan, tuntuu että kaikki kevätjuhlaliikkeet on suoritettu, mutta ei mitään vaikutusta:
Kun ulkolämpötila on plussan puolella, Audi käynnistyy todella huonosti, saa sahata n. 15 sekuntia että lähtee käymään. Tämän jälkeen käy hyvin.
Kun on pakkasta, käynnistyy paremmin mutta käy todella rikkaalla. Kun painaa kaasua ensimmäisen minuutin aikana niin auto tukehtuu ja bensa haisee todella paljon.
Lämmettyään auto toimii ja käy aivan oikein, ainoastaan kulutus on mielestäni liikaa tuollaiseen autoon, n. 15-17 l/100km. Kun auton sammuttaa ja käynnistää HETI uudelleen, starttaa niinkuin kuuluu, mutta pienenkin seisomisen jälkeen saa sahata taas todella kauan.
Vikaa on selvitetty jonkin verran, joten vika ei ole mikään seuraavista (todettu uusimalla osa tai kokeilemalla ehjää toisesta autosta):
- Vikakoodit luettu, ei mitään
- Lambda anturit uusittu
- Jäähdytinnesteen lämpötila-anturi uusittu
- Imuilman lämpötila-anturi (näytti vag-comin mukaan 120 astetta kokoajan - vaihdon jälkeen näytti oikein, mutta käynnistymiseen ei mitään vaikutusta)
- Sytytystulpat
- Puolayksikkö
Kaikki neuvot, vinkit ja arvaukset tervetulleita, itsellä rupeaa järki lähtemään painiessa tämän ongelman kanssa.
Comment