Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi A3 SB 2.0 TFSI Outo suhina

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• audi A3 SB 2.0 TFSI Outo suhina

Olin lisäämässa pissapojan nestettä, kun jäin kuuntelemaan outoa suhinaa moottoritilasta. Olin siis juuri hetkeä ennen sammuttanut moottorin. Paikansin suhinan kuvan osoittamaan kohtaan (mukana linkki). Kun otti letkusta kevyesti kiinni niin suhina voimistui / vaimeni. Map antaa arvoiksi 2000 - 2250 riippuen vedätyksen laadusta (Turbo center Stockholm Optimointi). Mitä isompaa vikaakaan en kyllä ole huomannut. Aikaisemmin olen kyllä hakenut autosta mahdollista ahtovuotoa kun tuntuu ettei aina ahda tarpeeksi.
    Tietääkö kukaan mikä letku on kyseessä ? Koitin netistä onkia letkussa olevan koodin(1k0-612-041 BM) perusteella , mutta heikoin tuloksin.
    Syytä huoleen vai ei ja mitä vaihtaa jos pitää vaihtaa :-D

http://www.flickr.com/photos/58961516@N02/5405031486/
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 1.2.2011, 23:27. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

Jos tuota haitariletkua tarkoitat, joka on kiinni koneen suojamuovissa, niin sen mahdollisilla vuodoilla on ehkä 1% vaikutus koko koneen ilman saantiin. Ei ole painepuolella ja ei siten vaikuta koneen toimintaan, muta nyt imee moottoritilasta pienen määrän lämmintä ilmaa.

Comment

Kyseessä siis tuo ohut letku, joka menee lohkoon kiinni !
      Sama letku haarautuu myös alaspäin ja jatkaa matkaansa jonnekin !
      Viimeksi muokannut Sleepy2; 1.2.2011, 23:27. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

Comment

Muistaakseni tuo on alipaineletku ja aiheuttaa turbovehkeissä muuten harvinaisen imuvuodon rikkoutuessaan. Kone saa siis enemmän ilmaa kuin se luulee, koska vuoto on MAF:n takana.

Comment

Osaatko sanoa voiko rikkoa jotain jos arviosi osuu oikeaan?
          Vikoja ei ole koneella, vetää normisti jne.
          Käyttöautossa tosiaan katottiin MAP arvot viime viikolla.
          Suihkutin letkuihin saippualiosta ja putsasin liitokset , koska en tiennyt hakeako paine vuotoa vai mitä. Nyt suhina ei kuulu edes heiluttelemalla.

Olen myös ihmetelly mielestäni kohtuu kovaa polttoaineen kulutusta .
          Sekaajossa menee 10l / 100 km . Alle ysin hankala päästä missään olosuhteissa.

Comment

Imuvuoto aiheuttaa yleensä turbovehkeissä seoksen eksymisen laihalle. Kannattaa tuo korjata / korjauttaa heti kuin mahdollista. Ei ilmeisesti vielä vuoda niin pahasti, että sytyttäisi moottorin vikavaloa.

Comment

Miketola: Olen ajellut kesäkuusta tähän päivään noin 16000km 98:lla ja keskikulutus tältä ajalta on 9,6l/100km. Kohta se on varmaan myönnettävä että ei näillä pienellä kulutuksella ajella vaikka kuinka sukkasillaan ajelisi. 85% ajosta on matkaa 80-100km/h. Syytin aikaisemmin kulutuksesta lastua mutta liekö sitten ominaisuus ja kohtuu lyhyet välitykset jotka nostaa kulutusta?
              Alle 9l/100km pääsee vain ajamalla max 100km/h matkaa.

Comment

Working...
              X