Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B5 1,8(T) koneen kestävyys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 B5 1,8(T) koneen kestävyys

    Pitäs tämmönen kulkine laittaa, joko turbolla tai ilman. Mutta yksi seikka mietityttää kun selailee nettiautoo ja keltasta pörssii. Näissä on eniten moottorivaurioita. Johtuuko se siitä, että tää malli on hiukan "sporttisempi" audi ja teinit vonguttaa koneen nurin, vai onko noissa koneissa ihan alun alkaenkin jokin asia, joka täytyy huomioida käytössä, että kone kestää. Nettiautossa näkee jopa noin 200000 ajettuja, jotka on leiponu kiinni tai muuta vastaavaa. Uskaltaako näitä edes ajatella, ja mitkä ovat ko. moottorien heikot lenkit käytössä. Ajatus oli laittaa, joku -98 vm. audi.
    Käykö ko. turbo versioon 95(E10) vai pitääkö ajella 98:lla.

    #2
    Siinä moottori missä muukin. Empä tiedä yhtään vakio B5 1.8/T konetta joka olisi lauennut. Toki sellainen varmaan tältäkin foorumilta voi löytyä, mutta ei se kyllä mikään yleinen ongelma missään nimessä ole.

    B6sessa longlife huolletuissa noita öljysihdin tukkeutumisia on ollut kun porukka sitten ajelee öljynpainevalot päällä jolloin leikkaa helposti kiinni.

    Itelläni oli aikaisemmin B5 1.8 jolla oli kelattu 280tkm ennenkuin möin sen ja toimi kuin unelma.

    Comment


      #3
      PA-asiaan löytyy vastaus osoitteesta E10.fi tai jotain sinnepäin. Virallisen tiedon mukaan E10 käy kaikkiin Audihin 80-luvun lopusta lähtien, pois lukien muutamat FSI-koneet.

      Jumalmoottori on kovin suosittu ja niitä on ajautunut monenlaisille käyttäjille. Joissain moottoreissa öljypumpun sihdin tukkeutuminen saattaa aiheuttaa moottorituhon jo paljon aiemminkin ja huohotiimia on jäätyillyt talvisin. Letkut ovat VAG:n tapaan näissäkin rapistuvaa mallia ja turbon käyttöikä on rajallinen. Ei nämä mielestäni mitään ylettömiä vikapesäkkeitä ole.

      Melkein väittäisin, että suurin osa konetuhoista on kuitenkin käyttäjäpohjaisia häiriöitä.

      Comment

      Working...
      X