Audissa semmoinen vika että käynnistyy aika hyvin mutta sitten sammuu heti. Kun sitten taas pari kolme kertaa yrittää käynnistää niin tapahtuu sama juttu. Ensin starttaa hyvin ja käy noin 1 sekunnin verran ja sitten sammuu. Ihan kuin bensapumppu ei jäisi pyörimään. Onko kellään ollut vastaavia ongelmia ja mikähän tähän on ollut ratkaisu?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S2 3B lähtee käyntiin ja sammuu heti
Collapse
X
-
Tuota käykö auto koskaan pidempään kun sekunnin? Joskus oli itellä semmonen vika et virtalukon starttiasennossa vain tuli virtaa puolalle, eli hörähti aina startatessa käyntiin mutta kun avain palautu II-asentoon kone sammui. Virtalukon pohja oli siis rikki, makso lötköön joku 14e vuonna miekka ja kivi. :)
Comment
-
Kiitos neuvoista. Minulla ei ole mahdollisuuksia lukea vikakoodeja, mutta ideana on ollut hankkia semmoiset laitteet. Osaatteko kertoa että mitä tarvitaan jos vaikka läppäristä tekisi vikakoodilukijan em. autoon, tarvitaan kai sopiva kaapeli ja softa, mitä muuta tarvitaan ja mikä mahtaa olla hinta?
Auto toimii normaalisti lauantai illalla kun ajoin sen talliin. Kävin vaihtamassa vaatteet ja olin menossa poispäin uudestaan mutta ei lähtenyt käyntiin. Silloin just alkoi em. oireet. Minun mielestä bensapumppu on ehjä kun se edes vähänkin yrittää käydä.
Pitääpä kai tarkistaa sen virtalukon jos vika olisi vaikka siinä.
Comment
-
Puolaan tulee jännitettä ihan OK molemmissa virtalukon asennossa. Tuli tämmöinen mieleen että eikö bensapumpun pitäisi surista hetken kun laittaa virrat päälle? En muista ihan tarkkaan miten se käyttäytyi ennen, mutta oletan että näin se on toiminut. Nyt ei surise ainakaan kun laittaa päälle. Onko muuten bensapumpun rele missä? Jos se vaikka olisi saanut kosteutta tai jotain.
Comment
-
Ei praimaa bensanpainetta 3B:kään. ECU ohjaa relettä.
Arvataan pyörintänopeusanturoinnin vikaa. Joko vauhtipyöräanturoinnissa vikaa tai jakajan hallissa tai jakajan asennossa. G28 vikakoodi tulee sitten aina jos ei konetta ole pyöritetty.
Comment
-
Ok. Kokeilen vielä että onko relen kela ehjä. Jos se osoittaa olevan kunnossa niin kai sitten pitää etsiä vika Hall-antureista. Missä sijaitsee vauhtipyörän nopeusanturi? Jakajan hall-anturi taitaa olla jakajan juuressa oletan.
Rele on ehjä ja toimintakin ihan OK. Otin relestä kuoret pois ja katsoin sen toimintaa peilillä. Rele vetää kun starttia pyörittää ja irtikytkeytyy kun moottori lakkaa pyörimästä. Bensapumppukin käy samalla. Eli se homma sitten kai OK. Voisiko vika olla esim tukkeutunut bensasuodatin tai vastaava, ilmaa systeemissä tai jotain vastaavaa? Mistä seuraavaksi voisi etsiä vikaa?
Voiko Hall-anturit jotenkin mitata ja millä laitteella?Viimeksi muokannut Sleepy2; 24.1.2011, 15:46. Perustelu: Muokkaa edellistä viestiäsi, jos kukaan ei ole vastannut välissä.
Comment
-
Ok. Jos vaikka ensin testaan virranjakajan hall-anturin niin muistatteko ulkoa minkä värinen piuha on kyseessä? Sen verran katsoin sitä jo että anturille taitaa mennä 3 piuhaa. Eikö tavallinen poltin käy testityökaluksi vai onko liian hidas tai liian iso vastus?
Ja miten ajoneston voi testailla? Onko jossain jotain pattereita avaimessa vai kuinka se on rakennettu?
Comment
-
Terve taas,
Kojelaudassa ei ole mitään merkkivaloa jossa olisi avaimen tapainen kuvio. En usko että tässä autossa ole mitään ajonestoa, avainkin on niin onnettoman näköinen ettei siihen mahdu mitään eletroniikkaa.
Jos on ilmamassamittari niin voiko sen jotenkin puhdistaa tai pestä?
Comment
-
Terve, lanka on ehjä. Pitää koittaa sitä jarrucleaneria jos vaikka se auttaisi. Nyt olen muuten testannut ISV:n ja se toimii ainakin minun mielestä. Kun sille antoi 12V niin hyvin nykii ja avaa portin mistä ilma kulkee. Tarkistin myös kaasuläpän potikan jossa tuntuu olevan rajakytkin. Kysymys kuuluu nyt että kuuluuko rajakytkin olla kiinni kun moottori on tyhjäkäynnillä, kaasuläppä perusasennossa. Minun järjen mukaan näin on, mutta jos viisaammat tietää jotain muuta niin kiinnostunut olen kuulemaan ajatuksianne.
Voiko ilmamassamittarin mitata jotenkin, kuuluuko siinä olla tietty vastus auton ollessa sammuksissa vaiko miten se toimii?
Comment
-
Samassa mokkulassa on sekä asentotunnistin, että rajakytkin. Ja kyllä selvä naksahdus pitäisi kuuluu kun läppä menee kiinni. Foorumilta löytyy paljonkin tietoa ja testausohjeita kumpaankin, jos sitä haluaa tehdä.
MAF:in johdonkin voi irroittaa, kone käy ihan mainiosti ilman sitä. Samoin sen ISV:nkin voi irroittaa, ja koneen pitäisi käydä.
S2 on vanhanliiton vehje ja melko yksinkertaisilla keinoilla vianhaku onnistuu, ja myös se vikakoodien luku voi antaa indikaatiota mistä kyse. Ja ihan alusta kun ketjuasi luet, löytyy jo monta potentiaalista vielä pois sulkematonta ongelmanlähdettä.
Comment
-
Terve taas, olin jo omasta mielestä tarkistanut että puolalle tulee jännitettä kun virtalukosta on avain käännettynä päälle, mutta eihän sinne mitään tuu. Oletan että asia on näin että puolalle PITÄÄ tulla 12V kun virtaavain on kännettynä ajoasentoon. Nyt se lykkää vaan jännitettä puolalle kun konetta pyörittää startilla.
Eli, todennäköisin syin virtalukon pohja on paskana. Uskaltaako puolalle antaa suoraan sähköä akusta ja kokeilla että toimiiko silloin, vai onko riski että jotain rikkontuu silloin?
Kiitos kaikille muuten tähän asti antamistanne vihjeistä. Tämä foorumi todella toimii ja teihin voi aina luottaa.
Edit: Ei muuten ollut virtalukossa vika. Jännitettä tulee puolalle ihan OK ja kaikki tulpat kehittää kipinää. Otin yhden bensalinjoista auki ja ajoin bensaa läpi ja hyvin näytti virtaavan. Otin vielä bensapumpun releen irti ja pyöritin moottoria ilman tulppia jotta sain koneen "kuivimaan" kaiken rääkin jälkeen. Sitten kaikki takaisin ja kokeilemaan. Sama vika edelleen. Seuraavaksi pitää puhdistaa ilmamassamittari jos vaikka se auttaisi. Vika ei minun mielestä kuitenkaan voi olla vaan että joku paikka on likainen kun mitään oireita ei esiintynyt ennen lauantaiiltaa. Kone kävi ennen sitä todella nätisti kuten se on aina tehnyt ja yhtäkkiä sitten ei enää ole yhteistyöhaluinen. Pitää jatkaa tutkimuksia huomenna kun on käynyt hankkimassa jarrucleaneria ja puhdistanut ilmamassamittarin.
Jos vaikka koodilukijan hankkii niin mikä sopii tähän autoon jossa on 3B moottori? En ole oikein perillä OBD/OBDII maailmasta ja mikä on missäkin autossa. Luin jostain että ABY moottori on yhteensopiva OBDII standardin kanssa, pitääkö paikkansa? Mikä sopii sitten 3B kanssa yhteen?
Osaako joku kertoa minkälaiset VAG-COM laitteet kannattaa hankkia jotta pääsee lukemaan vikakoodit 3B S2 Audista?Viimeksi muokannut Steffe; 25.1.2011, 08:22.
Comment
-
Terve, pakko laittaa uusi vastaus jotta porukka näkee. Nyt on kaikki paikat käyty läpi ja lopputulos oli että kuljettajan jalkatilassa, maton reunan alla oleva 10A sulake oli mennyt. Sen kun vaihtoi niin johan toimii taas ja kukkuu!
Kiitos kaikille avusta ja neuvoista ja onpa taas 3B sielunelämä tas pikkuisen tutumpi!
Case closed.
Comment
-
Eipä loppunut tähän tämä päivä. Vanha ukko peruutti auton päälle ja takapuskuri vaihtoon. No pysyy ainakin kiinni vielä normivauhdissa, joten sen saa korjauttaa jossain vaiheessa gubben vakuutuksen piikkiin.
Autossa on ollut ikkunassa olevan tarran mukaan ollut Enforcer joka on kyllä tässä vaiheessa jo poistettu käytöstä, mutta lieneekö nämä jotain sen perintöjä. En osaa sanoa, mutta nyt ainakin tiedän mistä etsiä vikaa ensi kerralla kun oireilee.
Samalla voisi kysyä semmoisesta pienestä viasta että kun laittaa tallan tiskiin ja ahdot nousee alle 3000 rundilla johonkin 1.4 bariin (MTM lastu) niin moottori ikään kuin nykäisee ja lakkaa vetämästä. Jos ihan pikkasen höllää kaasua että ahdot putoo johonkin 1 barin hollille niin sitten vetää taas puhtaasti. Sitten korkeimmilla kierroksilla kun ahdot ei enää nouse yli 1.1 barin niin vetää hyvin rajoittimelle asti. Olisiko syynä huonot tulpat, HALL anturi (tullut viime päivinä tutuksi) vaiko joku sade-mode toiminto joka rajoittaa tehon? Onko muilla ollut vastaavia oireita 3B moottorin kanssa?
Comment
-
Kyllähän vastaavia ongelmia aina välillä erinäisissä yksilöissä on.
Tässä kohtaa kehotan käyttämään hakua, (eli tarkennettu haku, löytyy hakukohdasta alin valinta), hakusanaksi syötät sinne "S2 nykii" ja johan alkaa löytymään tietoa.
Yleisimmät syyt on ahto(tai alipainevuoto) ja sytytysosat.
Comment
-
Terve, kiitos näistä neuvoista. Rupeen tutkimaan asiaa haulla foorumista. Toinen asia missä ehkä voitte auttaa on kertoa mikä VAG-COM laite sopii tohon autoon. Minulla on useampia läppäreitä käytettävissä jossa on COM ja USB portit. Kertokaa mikä piuha pitäisi ostaa ja vielä ehkä semmoinen joka sopii myöskin uudempiin autoihin.
Comment
-
Kuskin jalkatilassa on 2x2-pistokkeet.
http://www.elekma.com/index.php?main...roducts_id=874
http://www.elekma.com/index.php?main...roducts_id=857
http://www.obdmaailma.com/viewtopic.php?t=3
Tuosta vähän halvemmat vehkeet. VAG-COM-asioita on tällä foorumilla käsitelty paljon, joten hakua peliin vaan.
Comment
Comment