Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

vm 98 bi-turbon askiongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • vm 98 bi-turbon askiongelma

    Löytyykö joku järkevä vika esim.vivusto kun 1ja2 vaihde menee huonosti tai ei ollenkaan päälle?kyseessähän on 6 vaihteinen aski

    Nyt kaivattaisi tietoa laatikon korjaajista!Onko ne salaisia vai eikö niitä ole?Koetin jo eri ketjussa kysellä mutta minne lie kadonnut ketju siis
    Kainuu tai lähialueet kiinnostaa mutta myös kauempaa korjauspaikkaa saa ehdottaa niin kaun kuin rahtiautot ajaa.

    Ja tietoja voi laittaa myös yksityisesti

    arto.nissi@jippii.fi
    www.coyoteuglyvan.com
    Viimeksi muokannut aapo 982; 16.2.2011, 07:56.

    #2
    Irroittaako kytkin kunnolla?

    Comment


      #3
      1-2 vaihteen siirtäjä viallinen, tyyppivika.

      Laatikon avaus ja uudenmallisen siirtäjän asennus poistaa ongelman.

      Comment


      • #4
        kytkin kyllä toimii.aski menee jumiin jos erehtyy kiihdyttämään joutuisammin.Kuinkahan kallis tuo siirtäjä olisi jos sen itse laittais.Vai olisiko helpompi vaihtoehto etsiä saksasta tai jostakin käytetty aski tilalle?

        Comment


          #5
          Muistaakseni se "synchro collar" maksaa jotain 600€. JHM myy tällaista settiä.

          Vaikea sanoa kumpi on parempi ratkaisu, uusi laatikko vai uusi osa. Riippuu vähän nykyisen laatikon muusta kunnosta.

          Comment


            #6
            Jos se kiihdytyksestä jumiutuu alkaisin katsomaan uudempaa askia. Silloin ei ole kyse enää siirtäjistä vaan jostain muusta. Itse en tiedä mistä johtuu, viimeksi kun sama tapahtui minulle niin keulassa oli kentin 1,6l ja perässä escortin aski ja siinähän ei tarvittu muuta kuin toinen aski tallista kainaloon ja alle.

            Comment


              #7
              Kyllä se mullakin jumittele pahemmin, jos veti kunnon vetoja ja loota lämpeni enemmän. Ilman rasitusta saattoi toimia kuukausia ok, kunnes parin tiukan vedon jälkeen taas ihan jumissa tovin.

              Klik

              Comment


                #8
                Noissa laatikoissa juurikin tuo "collarin" (mikälie se olisi suomeksi) jumittaminen on tyypillistä, eikä sen takia välttämättä kannata laatikkoa vaihtaa jos se muuten on kunnossa.

                Comment


                • #9
                  mahtaskohan tuon askin saada toimimaan kun kokeileisi ajella tai kopisteleisi vasaralla johonki tiettyyn kohtaan.Oli meinaan pari viikkoa jakopää rempan takia auto just remontissa samalla uusin kaikki vesiletkut turbojen ilmaputket ym.nyt tallissa toinen auto levällään ja ei oikein kiinnostaisi tuo audi remontointi taas.Ja mitäköhän tuo askin remontointi osien osalta tuli vaynelle maksamaan

                  Comment


                    #10
                    Oma loota (vaihteet 2,3 ja 5 eniten) on pitänyt pientä ulinaa ainakin 4 vuotta ja tänä talvena -25C pakkasilla 2-vaihde piti vähän reippaammassa kiihdytyksessä aika raakaa ulinaa ennenkuin öljyt ehtivät lämmetä. Miten lähellä ollaan lootaremppaa vai antaako vaan mennä kunnes ei enää mene?

                    Tuo JHM setti näyttää olevan houkuttavassa tarjouksessa.!!

                    Comment


                      #11
                      Tepolta tuli halvemmaksi viimeksi, samoja alkuperäisosia molemmilla.

                      Comment


                        #12
                        Ei sitä laatikkoa paremmaksi ainakaan vasaralla saa. Ulinat voisi korjaantua ehkä RVS:llä, mutta jumittavaa siirtäjää ei taida saada sillä kuntoon kun kuvien perusteella siihen tulee jonkinlaiset kynnykset.

                        Vayne voisikin katsoa tarkasti mikä sen osan oikein jumittaa?

                        Comment


                          #13
                          Sen jumittaa "missin" seurauksena tuleva purse hampaiden reunassa. Eli siirtäjän/valitsimen hampaiden nurkat vääntyy "ylös" eikä enää tahdo mahtua hahloonsa.

                          Comment


                            #14
                            Tepon käskemän risan laatikkoremonttia onnistuttiin siirtämään puolesta vuodesta vuoteen RVS-käsittelyllä. Litkut lootaan ja taisin melkein tunnin sahailla Turun keskustaa ees taas vaihteita vaihdellen. Notkistui niissä määrin, että sieti ajella kohti parempaa ajankohtaa remontille.

                            Comment


                            • #15
                              mikä tuo litku oli nimeltään ja mistä sitä saa mulla nuita chevy vaneja on tarpeeksi mistä rempata ei enää audi remppoja tartteis lisäksi

                              Comment


                                #16
                                Sen jumittaa "missin" seurauksena tuleva purse hampaiden reunassa. Eli siirtäjän/valitsimen hampaiden nurkat vääntyy "ylös" eikä enää tahdo mahtua hahloonsa.
                                Juu hahlot alkaa jumia kuluessaan ja ei siihen välttämättä missejäkään tarvi. Toki rusahteluja/missejä rupeaa tulemaan, kun pakka jumittelee osittain ja hampaat sirklaa.

                                Uudessa versioissa on kuulema käytetty eri materiaalia keston parantamiseksi, tuon pakan välykset kun on melko pienet, niin ei paljoa tarvi hammastella.

                                Mulla jumi oli lopulta sellainen, että osa irrotettuna ei meinannut lekallakaan liikkua koko pakka.

                                Comment


                                  #17
                                  "collarin" (mikälie se olisi suomeksi)
                                  Kytkentäholkki.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja Sleepy2 Näytä viesti
                                    Kytkentäholkki.
                                    Kaulus? =)

                                    Comment

                                    Working...
                                    X