Nyt kun hyvään alkuun päästiin päästöjen kanssa (toinen thread), niin seuraava ongelma nostaa päätään...
Jäähdytysnestettä tuntuu katoavan. Pinta paisuntasäiliössä on selkeästi
alle MIN- rajan, tällä hetkellä jopa alle MIN tekstin.
Helsinki-Turku välillä pinta ei havaittavasti alentunut tai sitten en huomannut katsoa lähtöpintaa tarpeeksi tarkasti (meni huomio akun elvytykseen), mutta sen jälkeen lisätty 0,8l ja ajettu ehkä 30-50km ja pinta on tippunut takaisin alas. Tällä hetkellä ei tule ajettua, kun yhden vetonivelen suojakumi pitäisi ensin vaihtaa (aika varattu ensi torstaiksi, kun omaan talliin ei mahdu ja ulkona ei innosta).
Lätäkköä ei auton alla näy, eikä öljykorkissa tai tikussa näy myöskään kellertävää möhnää. Paisuntasäiliössäkään en ole öljyä havainnut enkä ylimääräistä painetta.
Tällä ei muuten olisi kiire, mutta tänään pitää päättää aloittaako verotuksen tuon kanssa eli lähinnä kaipailen arvailujen lisäksi heittoja mahdollisista tulevista kuluista eri skenaarioissa:
a) Letkuvuoto tai paisarin vuoto (tai edes syylärin vuoto) ei muihin verrattuna taida maksaa juuri mitään, mutta tällaista ei uskalla oikein edes toivoakaan.
b) Vesipumppu falskaa, jolloin kai samalla tekee jakopään ? > 1000 eur ? Tämäkään ei kauhean todennäköistä, kun nestettä ei ilmene alla.
c) Oliko näissä mahdollista syyläri hajota niin, että menee nesteet sekaisin laatikon öljynjäähdyttäjän kanssa ? laatikkoremppa + uusi syylari > 2000 eur tai tuurilla öljynvaihto ?
d) Kannentiiviste mennyt siten, että vuotaa palotilaan, ??? eur
e) Kansi halki palotilasta. Saako vaihtokansia ja mihin hintaan ? Onko korjattavissa hitsaamalla tms. ??? eur
f) Lohko halki jostain sopivasti. Käytännössä vaihtomoottori, millaisia on edes tarjolla ja mihin hintaluokkaan ?
Tässäpä tämän päivän ilouutiset...sääli sinänsä, koska auto muuten on pirun siistissä kunnossa ja hyvillä varusteilla.
Jäähdytysnestettä tuntuu katoavan. Pinta paisuntasäiliössä on selkeästi
alle MIN- rajan, tällä hetkellä jopa alle MIN tekstin.
Helsinki-Turku välillä pinta ei havaittavasti alentunut tai sitten en huomannut katsoa lähtöpintaa tarpeeksi tarkasti (meni huomio akun elvytykseen), mutta sen jälkeen lisätty 0,8l ja ajettu ehkä 30-50km ja pinta on tippunut takaisin alas. Tällä hetkellä ei tule ajettua, kun yhden vetonivelen suojakumi pitäisi ensin vaihtaa (aika varattu ensi torstaiksi, kun omaan talliin ei mahdu ja ulkona ei innosta).
Lätäkköä ei auton alla näy, eikä öljykorkissa tai tikussa näy myöskään kellertävää möhnää. Paisuntasäiliössäkään en ole öljyä havainnut enkä ylimääräistä painetta.
Tällä ei muuten olisi kiire, mutta tänään pitää päättää aloittaako verotuksen tuon kanssa eli lähinnä kaipailen arvailujen lisäksi heittoja mahdollisista tulevista kuluista eri skenaarioissa:
a) Letkuvuoto tai paisarin vuoto (tai edes syylärin vuoto) ei muihin verrattuna taida maksaa juuri mitään, mutta tällaista ei uskalla oikein edes toivoakaan.
b) Vesipumppu falskaa, jolloin kai samalla tekee jakopään ? > 1000 eur ? Tämäkään ei kauhean todennäköistä, kun nestettä ei ilmene alla.
c) Oliko näissä mahdollista syyläri hajota niin, että menee nesteet sekaisin laatikon öljynjäähdyttäjän kanssa ? laatikkoremppa + uusi syylari > 2000 eur tai tuurilla öljynvaihto ?
d) Kannentiiviste mennyt siten, että vuotaa palotilaan, ??? eur
e) Kansi halki palotilasta. Saako vaihtokansia ja mihin hintaan ? Onko korjattavissa hitsaamalla tms. ??? eur
f) Lohko halki jostain sopivasti. Käytännössä vaihtomoottori, millaisia on edes tarjolla ja mihin hintaluokkaan ?
Tässäpä tämän päivän ilouutiset...sääli sinänsä, koska auto muuten on pirun siistissä kunnossa ja hyvillä varusteilla.
Comment