Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vika vai ominaisuus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vika vai ominaisuus?

    Tuli hommattua -98 S8. Luonnollisesti pitkähkön koeajon aikana vehje pelas kuin ihmisen mieli...nyttemmin on jotain "pientä". Kajuuttaan tulee kummallinen öljymäinen (ei moottori) haju ja ajoittain palavat abs ja esp valot. Liittyvätkö viat kenties toisiinsa? Toinen juttu on ehkä ominaisuus, en tiedä. Kun nostaa kaasun alamäessä ( tai kun huomaa että kyytiä on hiukanliikaa), niin hetken päästä nyppää ja nostaa vähän kierroksia...vähä niinku manuaalilla pistäis pienempää pykälään. Onko ominaisuus vai tässäkin laatikkoremontti edessä (rouvan letukka jo pajalla). Kertokaa vinkkejä...kiitos.

  • #2
    ABS/EPS vikaan kannattaa lukee vikakoodit, laatikkoon kannattaa vaihtaa öljyt+suod. jos ei ole tietoo millon vaihdettu.

    Comment


      #3
      Onko mahdollisesti tämä

      Siinä tuntui laatikko vähän oudolta eikä ilmastointi pelannut jo kesällä kun kävin koeajolla. Vikakoodien luku onnistunee Pirkanmaan alueella aika helposti.

      P.S. Otsikko voisi olla hiukan tarkempikin...

      Comment


        #4
        Vikakoodit tietysti ensimmäiseksi lukuun, ABS/ESP ongelma voisi johtua jarruvalokatkaisijasta. Sieltä jos tulee satunnaista vikakoodia, niin ABS ja ESP valot syttyvät. Voi vaikuttaa myös automaatin toimintaan.

        Eihän muuten tuo kajuuttaan tuleva haju liity lumisiin tai liukkaisiin keleihin. RS6:lla tuli alkuun ihan huomaamattaan "luisteltua" sen verran, että jarrut haisivat välillä aika miehekkäästi vaikka ei sitä ESP:iä edes huomannut.

        Comment


          #5
          Rikkinäinen maffikin aiheuttaa tuota ABS/ESP vikaa. Eräästä passatista korjasin saman vian vaihtamalla maffin. Jotain tekemistä moottorin kuormituksen laskennan kanssa. Jos ei tiedä ilmamäärää, ei voi laskea kuormaa jolloin ESP ei osaa.

          Ajele Tyrväälle niin katotaan koodit.

          Comment


          • #6
            Ei ole tuo musta yksilö. Haju, jota veikkaisin hydrauliikkanesteeksi leijailee kabiiniin het kun koneen pistää tulille. Tuo vehjehän on ollut nyt nelisen viikkoa, ensimmäiset kolme viikkoa ilman oireita. Ne vikavalot syttyy satunnaisesti...joskus sammuvat hetken päästä joskus eivät. Tarvii vissiin käydä kattoon ne vikakoodit. Rekisteröityykö muuten kaikki vikuroinnit?

            Comment

            Working...
            X